Utah Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hei, er en gutt på 18 år som startet å trene som 15-åring. Jeg trente rundt 5 ganger i uka, og veide rundt 95 kg som 17 åring i muskler. Er rundt 180 cm høy. Etter hvert som jeg vokste meg større og større, begynte jeg å få strekkmerker på biceps. Dette gjorde at jeg nå ikke har trent noe spesielt på et år. Mista rett og slett lysten pga dette. Har nå begynt så smått å løfte igjen, og har da veldig lyst å unngå strekkmerker. Er det noe som funker for dette? Takker for svar! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Strekkmerker kommer av at kroppen endrer seg fortere enn huden klarer å henge med. Noen er disponert for strekkmerker, andre ikke. Det finnes ingen medisin, selv om mange kvakksalvere vil hevde å sitte med løsningen. Det som vil funke for din del er jo å ikke være så opphengt i at du skal bli større, trene annerledes. Eventuelt kan du bare leve med dem. De blir nesten usynlige etter hvert. Litt av grunnen til at mange ser på strekkmerker som flaut er nok at det forbindes med fedme, men mange raske endringer i kroppen kan gi strekkmerker. Også vekttap. Endret 19. april 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 Takk for svar! Ja, sånn som nå trener jeg en del kondisjon også. Trener for å bli mer ''ripped''. Er bare sykt kjipt om det kommer fler. De jeg fikk for et år siden er bare synlige når de er i visse lys, heldigvis. Får bare se åssen det går. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) De blekner nesten helt bort med tiden. Har masse strekkmerker på overarmene selv, men de er bare synlige hvis du vet hva du ser etter. Endret 19. april 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Strekkmerker er jo tøft, da vet du at du gjør noe riktig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå