Gå til innhold

Webkamera(overvåkningskamera)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på tips til et godt webkamera (som kan fungere trådløst)som er enkelt å sette opp å «drifte».

Jeg har et i dag, tror det heter wanscam, et billig jeg kjøpte på ebay for en stund siden. Dette er klønete å sette opp som jeg har måttet få hjelp til å få i gang, da jeg må inn i routeren å gjøre innstillinger.

Finnes det webkameraer som er mer «plug and play» uten å måtte inn i routeren å surre, men bare koble det opp mot routeren med passord som hvilken som helst annen enhet?

Webkamera skal stå utendørs hele året.

En fordel om det kan styres fra app også, eller fra tlf /nettbrett på annen måteJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du kamera system som er enkelt og sette opp og utvide selges på Elkjøp , expert og Lefdal

https://www.arlo.com/en-us/

Denne serien ser veldig spennende ut.

Har du et slikt selv?

Lurer på om en kan "svinge" bildet via app eller pc, eller om en på forhånd før en forlater huset må justere bildevinkelen slik det skal være?

Genialt at en kan kjøpe tillegg i skyen for en mnd om gangen:-)

Et dumt spm. Er det slik at at alt jeg streamer og ser live legger seg i skyen og som da går på bekostning av den ene GB som er gratis? Eller er det som går opp i skyen kun det kamera registerer selv og altså ikke det som streames live via pc-tlf-nettbrett?

Endret av allak
Lenke til kommentar

Her har du kamera system som er enkelt og sette opp og utvide selges på Elkjøp , expert og Lefdal

https://www.arlo.com/en-us/

Denne serien ser veldig spennende ut.

Har du et slikt selv?

Lurer på om en kan "svinge" bildet via app eller pc, eller om en på forhånd før en forlater huset må justere bildevinkelen slik det skal være?

Genialt at en kan kjøpe tillegg i skyen for en mnd om gangen:-)

Et dumt spm. Er det slik at at alt jeg streamer og ser live legger seg i skyen og som da går på bekostning av den ene GB som er gratis? Eller er det som går opp i skyen kun det kamera registerer selv og altså ikke det som streames live via pc-tlf-nettbrett?

Det du streamer og ser live legger seg ikke i skyen,du setter opp alarm og opptakstid og  vist det er bevegelse så lagres det i skyen og du får melding om at det er noe som skjer,

du kan ikke "svinge" bildet via app eller pc. og må justere det manuelt når du monterer kameraene.

Har ikke dette selv men bruker det igjennom jobben

Lenke til kommentar

Flott, takk for svar! :)

Jeg tenker å ha 2-3 kameraer, er det da enkelt å kunne skifte mellom hvert kamera når jeg streamer, eventuelt kan en få opp alle i et bilde?

Er det enkelt og deaktivere opptak når en er hjemme, for så å aktivere "opptak" når en forlater hjemmet?

Har du erfaring på hvor ofte batteriet må byttes?

kan en utvide systemet med feks innendørs cam med mulighet for lyd som kan brukes til babycall?

Endret av allak
Lenke til kommentar

Jeg bruker et D-link system, hvor jeg har 4 kameraer av forskjellig type ute og inne. LItt klønete å sette opp, men har vist seg ganske stabile og greie i drift. Ulempen er at de billigste kameraene har ganske dårlig bildekvalitet. Men fordelen er at man kan kjøre mange forskjellige kamera (også de som kan styres) i samme app. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...