Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hvordan kan jeg bygge en middels sterk elektromotor? Har sett på internett, men der er det bare bruksanvisninger for å lage en bitte liten motor som vil få problemer med å drive en fjær med hjul på... Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 hva legger du i middels sterk? Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Tror det er lettere å kjøpe en ferdig motor. Det er endel jobb å lage en elektro motor. Hele oppbyggingen av motor varierer også etter hva slags motor du skal ha. Sjekk ut div elektro sider. Snakk også med lokale elektro entrepenører, de kan sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) hva legger du i middels sterk? Så sterk at den kan brukes til en lekebil. Går det an å styre motoren fra PC-en? EDIT: Tror det er lettere å kjøpe en ferdig motor. Jeg skal kanskje bruke det til et prosjekt, og vi må dermed lage motoren selv. Endret 23. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 vist du har en gammel 8x8 vifte eller større kan du sprette opp den, inni den ligger det jo en liten likestrømsmotor Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skal den være børsteløs eller ikke? Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Skal den være børsteløs eller ikke? ?? "Børsteløs" ?? Jeg forstår ikke helt. Er ikke helt inni elektroverdenen ennå... Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Går det an å styre motoren fra PC-en? Ingen ting er umulig...Der har du hvertfall et prosjekt! Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Går det an å styre motoren fra PC-en? Ingen ting er umulig...Der har du hvertfall et prosjekt! Der sier du noe! Tror du det går an å bruke Hauk til dette? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hauk er jo bare en del relèr som styres fra pc'en, så for å slå motoren av og på så vil nok Hauk fungere helt greit Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Skal den være børsteløs eller ikke? ?? "Børsteløs" ?? Jeg forstår ikke helt. Er ikke helt inni elektroverdenen ennå... Børsteløs er det man bruker i PC vifter, de bråker lite hvis du lager de ordentilg, men det trengs noe elektronikk. Ikke børsteløs er sånn man som oftest bruker i el. modellfly (og de minste el heliene, sånn som jeg har ) De bråker noe helt vilt (de kjører ofte på 22000rpm) i forhold til pc vifter men er noe lettere å lage tror jeg. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Da blir det nok en vanlig elektromotor. Hvor mye spenning trenger jeg for å lage en elektromotor som drar en ca. 30 cm lang lekepil i plast eller noe? Hvor mange sånne viklinger trenger jeg av sånne "ledning-greier" trenger jeg? (hehe, morsom setning! Skulle bare ha skrevet vikling-greier også!) Lurer på om jeg skal sette inn en lys-sensor som slutter kretsen når lyset er av, og heller sette en del lys på bilen. Da slipper jeg ledninger for å slutte og bryte kretsen. Er det smart eller bare dumt? EDIT: Noen som vet om noen internettsider som handler om dette? Endret 26. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå