Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsel om oljenivå, 1 år gammel Golf

Anbefalte innlegg

Det er da bare selgere og folk som ikke peiler olje som oppriktig mener at bilen de selger ikke bruker det fnugg av olje.

Majoriteten av bilprodusentene oppgir jo rundt 1 liter forbruk per 1000km kjørt som grensen for når det er definert som et kritisk oljeforbruk. Enkelte har gjerne mer og.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Stemmer veldig bra med min 2012 Audi. Etter sånn omtrent femhundre mil var forbruket null mellom skiftene, og jeg kjører long-life med 30.000 km mellom skiftene. Helt naturlig at nye motorer bruker litt olje frem til de er innkjørt.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Kan nevne at eldre biler kan ha feil som ser ut som at det er lavt oljetrykk eller lavt oljenivå ( Hadde det nettop med min Berlingo ) , selv om alt er som det skal med motoren.

Da er det lurt å sjekke elektronikken og at kablene sitter som de skal, det var feilen på min bil nå nylig.

Lenke til kommentar

Stemmer veldig bra med min 2012 Audi. Etter sånn omtrent femhundre mil var forbruket null mellom skiftene, og jeg kjører long-life med 30.000 km mellom skiftene. Helt naturlig at nye motorer bruker litt olje frem til de er innkjørt.

Svigers har en 09 1.4 golf og den bruker fortsatt like mye olje etter 90000km :/

Lenke til kommentar

Svigers har en 09 1.4 golf og den bruker fortsatt like mye olje etter 90000km :/

Da må det være noe galt med denne bilen! God kamerat har også 09 1.4 golf, og hans hadde akkurat samme oppførsel som mine VAG biler(brukte olje første 5000km, deretter ubetydelig mellom hver longlife service)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...