Gå til innhold

Sinnsykt tregt mobilt bredbånd fra ICE.

Anbefalte innlegg

Kjøpte 1 års mobilt bredbånd fra ICE for en måned siden. I starten var nettet helt OK med 3/5 blå streker på routeren. Nå den siste uken har det nesten hver dag vært ekstremt tregt. Umulig å spille spill over internett.

Vanligvis ligger jeg på 15mbit i nedlastning og 10mbit i opplastning. De siste dagene har det vært ekstremt ustabilt og nettet er så tregt at jeg såvidt får tatt en bredbåndstest. Akkurat nå har jeg 1,5mbit i nedlastning og 0,5mbit i opplastning. Har 900 i ping når jeg spiller CSGO, mens jeg egentlig skal ha rundt 70-80 i ping.

En annen ting er at når internettet fucker seg og blir tregt, får jeg vanligvis enten 5/5 blå streker ELLER 5/5 orange streker. Aner ikke hva dette betyr, men hver gang jeg får "full styrke" på routeren så er nettet ekstremt tregt. Skal som sagt ligge på 3/5 blå streker når nettet fungerer som det skal. Det er snakk om en Smartruter fra ICE.

Hva kan jeg gjøre for å gjøre det kjappere? Nå er klokken snart midnatt og kan ikke se for meg at det er så mye belastning på det mobile bredbåndet så sent på en hverdag. Har prøvd å skifte channel inne på routeren til 6 og 11 uten at det ble noe bedre.

Tips taes imot med stor takk!

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende å se hvordan ICE løser dette. De har tidligere vært temmelig vanskelige å ha med å gjøre når kunden opplever tregt nett og vil ha penger refundert eller bryte bindingstiden.

Jeg vurderer å bli kunde hos dem, men da må de skjerpe seg først. Jeg vil ikke binde meg til å betale i et år, om jeg ikke kommer til å bli fornøyd, og ikke får bryte bindingen.

Har du spurt Support om hva som kan være galt? Kanskje de har en enkel løsning.

En gang en slektning ikke kom på nett var det så enkelt som at abonnementet var blitt stengt ved en feil.

Det tok ett sekund for supporten å åpne det igjen.

Det kan hende de vet hva som skal gjøres. Kanskje din lokale basestasjon opplever strømbrudd, og du er koblet til et svakere signal?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...