h-a Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Randonee-tur Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Joda liker begge versjoner her. Scrollet ned og delte skyggebuen nede såvidt det var på V1 for å se virkningen. Tror ikke det er så domt for da vil den venstre skyggen komme i bue inn fra venstre og gå rent ut på nedre ramme og det øker nok spenningen. Scroll ned, dekk til 1 cm. og se sjøl. Jeg kunne tenkt meg ytterligere beskjæring av himmelen ogs, men der har jeg mistanke om at karene Smaken og Baken blander seg inn. På V2 kan du faktisk gjøre det samme som på V1 ved å dele den nedre fjellbuen i to for da løftes blikket som lett henger igjen der nede mer mot fjella i bakgrunnen så man får mer følelse for dybde. Bare tanker jeg gjør meg om de to bildene dette for det finnes nesten alltid forskjellige utsnitt og versjoner i et bilde. Flott lys, dybdeskarphet og farger samt detaljer spesielt grunnet dybdeskarpheten. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Nydelige fjell! Fine bilder begge to, men har V2 som favoritt. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Nydelige fjell! Fine bilder begge to, men har V2 som favoritt. Jo, takk. Fjellene er ikke så verst. På versjon 1 ender det høyeste i bakgrunnen på hele 1834 meter, og er også et populært skifjell. Jiekkevarre, mens på versjon 2 er de nærmeste rett over på rundt 800-1000 meter. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Joda liker begge versjoner her. Scrollet ned og delte skyggebuen nede såvidt det var på V1 for å se virkningen. Tror ikke det er så domt for da vil den venstre skyggen komme i bue inn fra venstre og gå rent ut på nedre ramme og det øker nok spenningen. Scroll ned, dekk til 1 cm. og se sjøl. Jeg kunne tenkt meg ytterligere beskjæring av himmelen ogs, men der har jeg mistanke om at karene Smaken og Baken blander seg inn. På V2 kan du faktisk gjøre det samme som på V1 ved å dele den nedre fjellbuen i to for da løftes blikket som lett henger igjen der nede mer mot fjella i bakgrunnen så man får mer følelse for dybde. Bare tanker jeg gjør meg om de to bildene dette for det finnes nesten alltid forskjellige utsnitt og versjoner i et bilde. Flott lys, dybdeskarphet og farger samt detaljer spesielt grunnet dybdeskarpheten. Roar Ja, mulighetene er nesten uendelige. Hadde bare en fast 50 mm på turen, og av og til kan jo det også være artig, og etterpå bare kuttet det til 16:9. Så hvis man først har bestemt seg for et format blir annet også kuttet når himmelen tas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg