Gå til innhold

Vil lære meg å kode i Java

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen har lyst til å hjelpe meg å lære å kode? Vil da prøve meg på Java. Jeg har startet litt for meg selv, kan litt basics i terminal og ellers main og system print osv, men noe mer enn det kan jeg ikke. Jeg bruker atom. Jeg mener jeg lærer fort, men jeg føler jeg ikke finner metoder å lære på, eller oppgaver jeg kan gjøre og noe som kan lære meg! Håper noen der ute vil dele sin kunnskap  :w00t:

Endret av heipameg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det beste tipset er å finne et prosjekt du vil gjøre. Noe som interesserer deg litt, men som er enkelt nok til at du klarer det uten å måtte bruke de neste fem årene (lage et wowlignende MMORPG er ikke i scope ;) ).

Så er det bare å starte med det du kan, og takle et problem om gangen, og såklart bare spørre her. Jeg får advarsler når du poster og tar meg som regel tid til å svare på spørsmål når noen tar seg tid til å skrive spørsmålene forståelig (bare nevner det, mener det ikke som et pek til at du skrev javascript i stede for java - det er detailjer) :)

Sånn er det her, og også på stack overflow. Et bra spørsmål stilles slik at det tok lang tid å formulere det, og det tar kort tid å svare det hvis den som svarer kan svaret :)

En smiley til for good measure ;)

EDIT: og uansett, selvsagt - masse lykke til!

Endret av Enthroner
Lenke til kommentar

Tusen takk! Jeg driver å prøver meg på noen oppgaver jeg selv finner. Skal si ifra hvis jeg trenger noe hjelp!

Og hvis det er noen programmeringsglade folk i Oslo som gjerne vil møte meg og lære meg litt, så spanderer jeg gjerne kaffe!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...