Gå til innhold

Hello, Chess eller Ice?

Anbefalte innlegg

Har en god gammel mobil,

Galaxy S6 edge, den pluss modellen som er litt ... stor

Og en mye mer håndterlig

Xperia Z5 compact gul

Og en

Ipad air 2, 64GB

Har hatt Chess leeeeenge (siden 2009?)

har hatt 1GB utgaven til 199,- og med tvillingsurf til Ipadden.

1GB er mer enn nok, jeg ringer ca 4 min i måneden, ingen mms mens et par hundre sms.

Har nettopp bestilt meg Ice Mobil 1GB til 99,- / har tenkt å ha det i Xperian/ det er den mobilen som er med på fjellturene mine

Så var det Galaxyen, skal jeg beholde Chess, eller burde jeg bytta til et rimeligere Telenor ab. Tenker på Hello 3GB som muligens blir meget billigere for meg?? Galaxy mobilen er med på byturer, på butikken på Polet, trenger litt nett da.

Ipadden. Hvis jeg ditcher chess, hvem tar jeg tvillingsurf fra da. Eller helt nytt  surfeabb?

PS

Jeg er 60. Her er det ingen fart og spenning i spill. Her er det snakk om surfe seg frem til polpriser, clasohlson varene, apotekets prisliste og Mega kundeavis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nå bruker du altså tre sim-kort og har to abonnement?

Jeg ville vurdert å bare ha ett abonnement med tvilling-sim/ekstra sim i den telefonen som bare er med på fjellturer. Om du har ett tredje sim-kort i ipaden så ville jeg heller vurdert å slå på nettdeling på mobilen slikat Ipaden kobler seg opp til denne.

Du kan også vurdere om du heller vil ha mobilt nett hjemme (om du ikke har bredbånd fra før) og heller ha ett 1GB abonnement med tvillingsim til mobilene. Da bruker du jo ikke datatrafikken på mobilabonnementet når du er hjemme.

Om du derimot har vanlig nett hjemme så skjønner jeg ikke hvorfor du må ha tre simkort siden du bare kan dele nett fra mobilen til ipaden om du er ute av huset og trenger bruke ipaden. Så da bør det holde med ett abonnement med tvilling-sim.

Lenke til kommentar

Forstår jeg det slik at du har to ulike mobilnumre siden du skal ha to ulike abonnement til Samsung´en og Xperia´en? 

Om du klarer deg med ett mobilnummer så ville jeg heller gått for Hello 5 GB som du så kombinerer med datasim til iPad´en og tvillingsim. Det vil koste deg 300 kr mnd (250 kr mnd for abonnementet, 50 kr mnd for ekstra datasim og 0 kr mnd for tvillingsim´en). 

Om du skal ha to mobilnumre så er Ice.no på ene mobilen og Hello med ekstra datasim en grei kombinasjon. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor stor datamengde du behøver om du istedet bør gå for et rent data-abonnnement til iPad´en.

Lenke til kommentar

Har to Ipadder. En Air med 4g og tvillingsurf fra Chess - dette er reisepadden min

En Ipad pro uten 4g -- denne er hjemme og er koblet på bredbåndet hjemme (canal dig kabel bredbånd 1009

Strømmer svært mye film på Netflix og Vudu

Og Galaxyen Edge pluss. Den har jeg  1GB Chess ab. på

Har altså kjøpt meg en Xperia Z5. Den er i eska ennå, ikke tatt ibruk Skal ha den på tur i fjella i Trøndelag

Ice ble bom, de kan jo ikke levere!

Som dere så bra sier, har jeg ikke helt tenkt ut dette nei.

Tar gjerne imot flere anbefalinger -- tvillingsimm modellen var ikke dum. Det jeg tenkte var jo Telenor i fjella, men Netcom er vel like bra, så slipper jeg så mange ab og sim å holde styr på?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Aldri gå for hello.

Hello ga meg en regning på 350 fordi jeg brukte for mye data. Det står på hjemmesiden deres at de skal sende en melding når data er oppbrukt. De sendte en melding altfor sent.

Takler ikke hello. IKKE KJØP HELLO! :p

Min erfaring er at alle sender deg melding "for sent". Det er fordi de sender deg melding akkurat når de sier de skal dvs: "NÅR DATA ER OPPBRUKT". Hvis du da streamer spotify eller youtube eller noe annet tungt når du bikker over og det koster 10kr/MB så sier det seg selv at det fort blir dyrt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det samme er tilfelle med Telenor. SMS kommer alt for sent, med det resultat at jeg og flere kollegaer har fått en tusenlapp i tilleggsregning. Vi betaler 99 kr for ei pakke med 15 GB (dvs 6,60 per GB), mens overforbruket belastes med 1000 kr per GB. Bare tull...

Lenke til kommentar

Det samme er tilfelle med Telenor. SMS kommer alt for sent, med det resultat at jeg og flere kollegaer har fått en tusenlapp i tilleggsregning. Vi betaler 99 kr for ei pakke med 15 GB (dvs 6,60 per GB), mens overforbruket belastes med 1000 kr per GB. Bare tull...

Hvorfor aktiverer dere ikke bare "Datakontroll Norge" så sperres det når man har brukt 100% av datakvoten (tilgjengelig tjeneste for både privat og bedriftsabonnement ifølge Telenor.no) og man slipper overfakturering uavhengig av trege sms'er?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...