Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilforsikring og bonus

Anbefalte innlegg

Hei.

Som de fleste vet så kan man øke bonus med 10% etter 6 mnd ved å skifte forsikringsselskap. Men er det noen som har erfaring med å få opprykket i samme selskapet, altså forhandle om 10% mot at du ikke forlater dem til fordel for andre. Har de lov til dette? Si jeg har fått tilbud hos noen andre, så kan jeg få dem til å matche samme, slik at jeg blir værende. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingenting som tilsir at de ikke skal ha lov til det, bonusstigen varierer fra selskap til selskap så dette styrer de selv. Spørsmålet er om selskapet ser deg som en viktig kunde, og at de dermed ønsker gi deg den rabatten, eller om det ikke spiller noen rolle om du er kunde eller ei. Har du mange andre forsikringer i samme selskap kan det godt hende de ser seg tjent med å beholde deg som kunde.

Uansett er det bare å gjøre et forsøk, så får du svaret om du hopper opp eller ei. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk gå opp 10% etter 6 måneder hos samme selskap. Grunnen til det var at jeg faktisk hadde en oppsigelse levert inn 4 måneder i forveien som skulle gi meg 10% opprykk hos et annet selskap. Kommer man med "tomme trusler" så får man neppe noe opprykk.

Lenke til kommentar

Det har iallfall vært sånn at noen gir bonus ved bytte til, men ta og spør. Jeg har også vært borti noen som gir dobbel bonus for hvert år - NAF? Skriver senere hvis jeg finner det.

Selv fant jeg billig forsikring ved hjelp av kalkulatoren på penger.no.  Min tappe har vært at jeg mistet bonusen da jeg var uten bil i 3 år dvs. jeg var ikke klar over det.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...