thoomaas Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hei. Som de fleste vet så kan man øke bonus med 10% etter 6 mnd ved å skifte forsikringsselskap. Men er det noen som har erfaring med å få opprykket i samme selskapet, altså forhandle om 10% mot at du ikke forlater dem til fordel for andre. Har de lov til dette? Si jeg har fått tilbud hos noen andre, så kan jeg få dem til å matche samme, slik at jeg blir værende. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det er vel ingenting som tilsir at de ikke skal ha lov til det, bonusstigen varierer fra selskap til selskap så dette styrer de selv. Spørsmålet er om selskapet ser deg som en viktig kunde, og at de dermed ønsker gi deg den rabatten, eller om det ikke spiller noen rolle om du er kunde eller ei. Har du mange andre forsikringer i samme selskap kan det godt hende de ser seg tjent med å beholde deg som kunde. Uansett er det bare å gjøre et forsøk, så får du svaret om du hopper opp eller ei. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg har prøvd dette hos If, tilbakemeldingen derfra var i hvert fall at de ikke kunne endre bonus utenom hovedforfall, dvs. hver 12 mnd. Dette var riktignok for en bil med kun ansvarsforsikring, så det er mulig de har et annet svar til kunder med delkasko eller kasko. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Prøvde også dette for noen år siden på en bil med full kasko - samme svar som Frank her. Det er sikkert gjeldene for samtlige selskap. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg fikk gå opp 10% etter 6 måneder hos samme selskap. Grunnen til det var at jeg faktisk hadde en oppsigelse levert inn 4 måneder i forveien som skulle gi meg 10% opprykk hos et annet selskap. Kommer man med "tomme trusler" så får man neppe noe opprykk. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Det har iallfall vært sånn at noen gir bonus ved bytte til, men ta og spør. Jeg har også vært borti noen som gir dobbel bonus for hvert år - NAF? Skriver senere hvis jeg finner det. Selv fant jeg billig forsikring ved hjelp av kalkulatoren på penger.no. Min tappe har vært at jeg mistet bonusen da jeg var uten bil i 3 år dvs. jeg var ikke klar over det. Endret 18. april 2016 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå