Gå til innhold

Rødt en del av mangfoldet - hva mener bymisjonen

Anbefalte innlegg

RØDT ER EN DEL AV MANGFOLDET – HVA MENER BYMISJONEN (?)

Lørdag 16. april stod jeg utenfor Fossum kirke ved Stovner senteret og delte ut skriv mot krig i Rødt `s regi. Til min store forskrekkelse og skuffelse ble jeg jaget bort av en mann i Bymisjons-genser. Bymisjonens logo er ROM FOR ALLE.

Denne dagen arrangerte Stovner frivilligsentral åpen dag hvor lag og foreninger var tilstede og presenterte sine aktiviteter for barn og ungdom. Samtidig hadde Rødt nasjonal aksjonsdag mot krig med stands på 15 ulike steder i Oslo.

Til Bymisjonsmannen repliserer jeg « Jesus elsker alle barna – om du er gul og rød og svart er det samme har han sagt – i min fars hus er det plass til alle».  – «Her ønsker vi ingen rød markering for folk kan blande Rødt og Bymisjonen». Da jeg stod på lovlig territorium og ikke sjenerte noen ble jeg stående. Han kontaktet en vekter, og denne vekteren var den hyggeligste vekter jeg noen gang har møtt. Han smilte bredt og spurte på en meget høflig og pen måte om jeg kunne stå lenger nede i veien. Dette gjorde jeg.

Som personlig kristen er jeg overbevist om at Jesus ville blitt skuffet og lei seg hvis han fysisk hadde vært blant oss da. Jeg minner om at Kirkens Bymisjon har som visjon å skape mangfold med rom for ALLE.  Og jeg minner om at Rødt også er en del av mangfoldet. Rødt og Bymisjonen kjemper for en bedre og mer rettferdig verden uten krig og en verden med plass til ALLE.

En flott dag ble det i strålende sol og mange hyggelige og positive mennesker. En dame fra en av ungdomsorganisasjonene kom bort til meg og sa «Så fint at du står her, for ungdom har godt av å bli minnet om at mange i verden lider pga kriger som bl.a. Norge støtter».

Gunn Pound

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødt er et politisk parti på linje med andre politiske partier som har 3 representanter i bystyret og som er representert i 50% av bydelsutvalgene i Oslo. Så jeg forstår ikke det med terrororganisasjon. I Rødt er vi fredelige og rolige. 

Lenke til kommentar

I Rødt er vi fredelige og rolige. 

Det var skuffende. Jeg trodde dere var tilhengere av væpna revolusjon og hadde gledet meg til at dere skulle henge folkefiender i nærmeste lyktestolpe. Slik het det i hvert fall i gamle dager. Og gudene skal vite at det kunne trenges.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Rødt er vi fredelige og rolige. 

Det var skuffende. Jeg trodde dere var tilhengere av væpna revolusjon og hadde gledet meg til at dere skulle henge folkefiender i nærmeste lyktestolpe. Slik het det i hvert fall i gamle dager. Og gudene skal vite at det kunne trenges.

Det er lenge siden Folkvord, Steigan og co hadde "hemmelige" likvidasjonslister. Væpna revolusjon forsvant vel på 80-tallet, i alle fall husker jeg godt en marxist fra Namibia uttrykte det på et ml-møte tidlig på 80-tallet.

Om ikke henge i nærmeste lyktestolpe, så er det klart at vi trenger noen som tør henge bjelle på katten.

Lenke til kommentar

Alle i Rødt støttet væpnet revolusjon ala. Anders Breivik x100 frem til 2007 når Rød Valgallianse og AKP ble til Rødt. De er dermed ikke å anse som et seriøst parti.

Det skal imidlertid sies at partiet Rødt og deres medlemmer fremdeles leker med voldelige tanker, og også stadig kommer med trusler, offentlig uthengning og at flere fortsatt har fiendelister.

Lenke til kommentar

Da jeg stod på lovlig territorium og ikke sjenerte noen ble jeg stående.

Du sjenerte jo tydeligvis bymisjonen? Hvorfor ikke bare flytte deg med en gang noen meter bort istedet for å begynne å lage bråk? Er fullt forståelig at de ikke vil assosieres med Rødt og det er jo like greit for deg å spre propagandaen din litt lengre unna?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

...Jeg minner om at Kirkens Bymisjon har som visjon å skape mangfold med rom for ALLE.  Og jeg minner om at Rødt også er en del av mangfoldet. Rødt og Bymisjonen kjemper for en bedre og mer rettferdig verden uten krig og en verden med plass til ALLE....

Hva mener du med at Rødt kjemper for en verden med plass til alle? Inkluderer dette også de som ikke er enige med rødt, og som ikke vil ha noe med sosialismen å gjøre? Er det plass til kapitalister i Rødt sitt sosialistiske paradis? Er det plass til fabrikkeiere, butikkeiere og private landeiere i Rødt sitt samfunn?

Fra prinsipprogrammet til Rødt:

Kapitalismen har overlevd seg selv. Nå haster det å bli kvitt den. Det tjener interessene til et stort flertall av verdens befolkning.

Ikke rom for kapitalister altså.

I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa.

....

I et sosialistisk samfunn må representative folkevalgte forsamlinger ha overordna kontroll med økonomien og statsapparatet.

De som ønsker å ha kontroll over sitt eget liv og sin egen økonomi må altså bare underordne seg statsapparatet.

Høres ikke ut som om det er mye plass til mennesker som er uenige med Rødt i deres idealsamfunn.

Så.... synes ikke at det er spesielt merkeelig at Kirkens Bymisjon ville ha litt avstand til deg. 

EDIT: Helledussen altså, det partiprogrammet deres (leste gjennom det nå) er virkelig noe for seg selv. Det hadde vært morsomt og underholdende om det ikke er for at dere tilsynelatende er dønn seriøse. Du representerer en totalitær ideologi, selv om partiprogrammet deres prøver å skjule det under en masse fine ord.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Det er dumt at du føler deg urettferdig behandlet, men jeg kan forstå at du var til sjenanse da du var så nærme inn- og utganger at vekteren hadde mulighet til å vise deg bort. Jeg kan også forstå at du lett blir asossiert med væpnet revolusjon med brukernavnet "Gunnpound".

Du vet vel at ideologien Rødt står for historisk sett har hatt et noe anstrengt forhold til religion? Du bør ikke forvente at det hjelper å referere til en sang for barn(?) til en kristen virksomhet. "Rød og gul og svart" er ikke partifarger i den konteksten. Kirkens bymisjon er nok godt plantet med begge bena i KrF, siden Sp ikke har en eneste folkevalgt i Oslo.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

...Jeg minner om at Kirkens Bymisjon har som visjon å skape mangfold med rom for ALLE. Og jeg minner om at Rødt også er en del av mangfoldet. Rødt og Bymisjonen kjemper for en bedre og mer rettferdig verden uten krig og en verden med plass til ALLE....

Hva mener du med at Rødt kjemper for en verden med plass til alle? Inkluderer dette også de som ikke er enige med rødt, og som ikke vil ha noe med sosialismen å gjøre? Er det plass til kapitalister i Rødt sitt sosialistiske paradis? Er det plass til fabrikkeiere, butikkeiere og private landeiere i Rødt sitt samfunn?

Fra prinsipprogrammet til Rødt:

Kapitalismen har overlevd seg selv. Nå haster det å bli kvitt den. Det tjener interessene til et stort flertall av verdens befolkning.

Ikke rom for kapitalister altså.

I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa.

....

I et sosialistisk samfunn må representative folkevalgte forsamlinger ha overordna kontroll med økonomien og statsapparatet.

De som ønsker å ha kontroll over sitt eget liv og sin egen økonomi må altså bare underordne seg statsapparatet.

Høres ikke ut som om det er mye plass til mennesker som er uenige med Rødt i deres idealsamfunn.

Så.... synes ikke at det er spesielt merkeelig at Kirkens Bymisjon ville ha litt avstand til deg.

EDIT: Helledussen altså, det partiprogrammet deres (leste gjennom det nå) er virkelig noe for seg selv. Det hadde vært morsomt og underholdende om det ikke er for at dere tilsynelatende er dønn seriøse. Du representerer en totalitær ideologi, selv om partiprogrammet deres prøver å skjule det under en masse fine ord.

*Kremt* De vil ha kommunistisk styre. De har tydeligvis ikke sett hvor "vellykket" det har vært andre steder i verden. Det funker dårøig å skal prøve å bestmme for mye over folk.

For meg virker det som de er sure og misunnelige på de som har mye å rutte med og bruker de midlene som det passer dem.

Jeg er langt i fra rik , men istedet for å gå å være sur og bitter på mennesker som har fått det til så respekterer jeg de heller .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

*Kremt* De vil ha kommunistisk styre. De har tydeligvis ikke sett hvor "vellykket" det har vært andre steder i verden. Det funker dårøig å skal prøve å bestmme for mye over folk.

For meg virker det som de er sure og misunnelige på de som har mye å rutte med og bruker de midlene som det passer dem.

Jeg er langt i fra rik , men istedet for å gå å være sur og bitter på mennesker som har fått det til så respekterer jeg de heller .

Jeg er klar over at de i grunn og bunn er kommunister, men i prinsipprogrammet sitt så skriver de sosialisme. :)

Men ja: de virker til å være veldig oppsatt på å skulle bestemme over andre mennesker. Vanlige mennesker er jo så grådige og egoistiske at de tydeligvis må styres av en opplyst elite som vet best. 

Jeg er heller ingen rik landeier eller grådig kapitalist. Jeg er en vanlig mann med en helt gjennomsnittlig inntekt som kun ønsker mer kontroll over mitt eget liv og min egen inntekt. Kort fortalt, jeg ønsker kontroll over de tingene i livet som virkelig betyr noe: utdanning, helse og velferd. Disse tingene er i dag overlatt til staten, og jeg synes staten gjør en elendig jobb med å forvalte mine skattepenger.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at de i grunn og bunn er kommunister, men i prinsipprogrammet sitt så skriver de sosialisme. :)

Men ja: de virker til å være veldig oppsatt på å skulle bestemme over andre mennesker. Vanlige mennesker er jo så grådige og egoistiske at de tydeligvis må styres av en opplyst elite som vet best.

Jeg er heller ingen rik landeier eller grådig kapitalist. Jeg er en vanlig mann med en helt gjennomsnittlig inntekt som kun ønsker mer kontroll over mitt eget liv og min egen inntekt. Kort fortalt, jeg ønsker kontroll over de tingene i livet som virkelig betyr noe: utdanning, helse og velferd. Disse tingene er i dag overlatt til staten, og jeg synes staten gjør en elendig jobb med å forvalte mine skattepenger.

Er nok et stort forbedringspotensiale der ja, samtidig trur jeg ikke alt bør privatiseres heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Godt mulig. Spørs om det ikke ligger i ambisjonene om å styre andre mennesker :p

Tja, jeg vil heller si at noen mennsker har det i "ryggmargsrefleksen" ønsket om å skulle bestemme over andre mennesker. Disse psykopatene søker seg ofte til politikken og andre maktstillinger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...