gunnar453 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Noen som vet hvilken fugl dette kan være? Var på camping i Nordhordaland for en uke siden, nermere bestemt flatøy. Der kom jeg over en fugl som hadde en veldig rar og komisk sang/kvitter. Sangen var som tatt utifra en disney tegnefilm, og lurte nesten på om den hadde fått en liten fløyte sittende fast i halsen og prøvde å hoste den opp. Utseendemessig lignet fuglen på en Rødnebbterne, og det virket som om den utførte et parringsrituale i luften til en annen lik. Fikk ikke filmet før de to stakk av. Pitch/tone på fuglen var litt kanskje litt lavere enn Rødnebbterne, men litt over vanlige måker. Endret 18. april 2016 av gunnar453 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Litt sent nå kanskje, men jeg har funnet en del fugler jeg har lurt på i vår med Whatbird-appen: http://www.nrk.no/nordland/ny-app-hjelper-deg-med-a-identifisere-hvilken-fugl-som-synger-1.12917423 Funker omtrent som Shazam/Soundhound men for fugler istedenfor musikk De har også eksempellyder på fugler der, så mulig du kan finne den via dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå