Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] trenger raskt svar! ventilasjon!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å by på en leilighet, men megler opplyser følgende ikke under visning, men i budrunden:

. Selger har fått pålegg fra styret om å fjerne rør fra ventilator til ventilasjonskanal. Ny eier er ansvarlig for å fjerne dette.

Jeg aner ikke hva dette er for noe og føler at jeg risikerer å bli lurt til å kjøpe bolig der mye må endres etterpå.

Sp er det noen her som vet hva dette dreier seg om? Er dette mye tid og penger for å fikse dette?

Håper på rask avklaring og takker mye på forhånd!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva det betyr ut ifra den noe kryptiske beskjeden. Jeg antar det er kjøkkenventilator som er koblet til en gammel ventilasjonskanal som ikke lenger skal brukes.

I praksis er det bare å trekke ut et rør, og sørge for at ventilatoren har kullfilter. Har den ikke det må ventilatoren skiftes ut. Det koster 1000-2000 kroner for en ny :)

Lenke til kommentar

Prøv å legge inn et bud med forbehold om at selger må fixe denne mangelen før overtagelse. Det er helt uakseptabelt at boligen selges med en mangel med usikker kostnad.

Forlang ihvertfall at megler eller selger gir et estimat på hva det vil koste.

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Tusen takk til alle dere som svarte raskt! Setter virkelig pris på det :)

Skulle visstnok ikke være så dyrt å fikse, men jeg satte det likevel som forbehold da jeg la inn bud. Hvilket var OK iflg. megleren. Det er dog en annen ting at jeg ble overbudt som bare det... :/

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...