Ragnar Skj Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Fasade Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Synes i høyeste grad dette er interresant:-) Du er definitivt inne på noe. Synes kameravinkelen/perspektivet er spennende, og motivet innbyr til lek. Du skal ha for at du utforsker fotoverdenen, noe kanskje flere burde prøve på....meg selv inkludert... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Synes i høyeste grad dette er interresant:-) Du er definitivt inne på noe. Synes kameravinkelen/perspektivet er spennende, og motivet innbyr til lek. Du skal ha for at du utforsker fotoverdenen, noe kanskje flere burde prøve på....meg selv inkludert... Fotografering er fascinerende på mange måter. Motiver, farger, former, hva du føler og sanser kan fanges via kamera. Ikke alt lykkes, men jeg mener det er lov å prøve. Kommer fortsatt fra tid til annen å legge ut bilder utenfor den brede vei, selv om reaksjoner og kommentarer skulle bli få/utebli. Setter stor pris på din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg synes det er kjempegøy at du prøver deg på nye ting! Bildet er flott i sine linjer og perspektiv det. Det som ofte er litt vanskelig i sånne bilder, er å få himmelen fin, det blir liksom litt for stor forskjell mellom lyset på bygningen og lyset på himmelen. Jeg har ikke noe godt råd, annet enn å bruke et dertil egnet filter kanskje? Sikkert noen som har tips! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Jeg synes det er kjempegøy at du prøver deg på nye ting! Bildet er flott i sine linjer og perspektiv det. Det som ofte er litt vanskelig i sånne bilder, er å få himmelen fin, det blir liksom litt for stor forskjell mellom lyset på bygningen og lyset på himmelen. Jeg har ikke noe godt råd, annet enn å bruke et dertil egnet filter kanskje? Sikkert noen som har tips! Det ville nok vært best med ren, blå himmel. Et dreibart gråfilter ville ellers løst dette med de lyse skyene, men det hadde jeg jo ikke der og da. Linjer, lys og linjer var det jeg så kunne bli til noe gjennom fotolinsa. Viktig å følge egne følelser, selv om en del andre synes det blir litt "sært". Fin vurdering fra din side Helene. Skj Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Spenstig arkitektur og bilde dette, Ragnar. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Artig at prøve seg på andre motiver, enig der Et spennende bilde Ragnar M v h Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Spenstig arkitektur og bilde dette, Ragnar. Takk for at du ville kommentere bidraget ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Artig at prøve seg på andre motiver, enig der Et spennende bilde Ragnar M v h Leif Landskap, gatebilder etc er det jeg er mest fortrolig med. Mener det for egen del er viktig å gå utenfor komfortsonen, og hvor man kanskje kan utvikle seg videre. Derfor viktig med eventuelle kommentarer. Takker for din kommentar. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Ja, her ble det linjesomt. Jeg ville tatt kanskje 5-10 mm. kutt til venstre og fått linjer rent ut på bildekant hvilket nok ville økt spenningen. Det er faktisk snakk om tre stykker der som stopper rett før kanten der det ville vært smart å la dem gå helt ut. Mange ganger kan det være lurt å se litt opp også for det er ofte gode motiver der. Her har du jo funnet ett. Kanskje ville jeg tatt 5 mm. av toppen også når jeg ser opp mot venstre hjørnet. Tar litt tid før man ser slikt automatisk. Jeg brukte noen år på å komme dit, men nå sitter det stort sett. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 Ja, her ble det linjesomt. Jeg ville tatt kanskje 5-10 mm. kutt til venstre og fått linjer rent ut på bildekant hvilket nok ville økt spenningen. Det er faktisk snakk om tre stykker der som stopper rett før kanten der det ville vært smart å la dem gå helt ut. Mange ganger kan det være lurt å se litt opp også for det er ofte gode motiver der. Her har du jo funnet ett. Kanskje ville jeg tatt 5 mm. av toppen også når jeg ser opp mot venstre hjørnet. Tar litt tid før man ser slikt automatisk. Jeg brukte noen år på å komme dit, men nå sitter det stort sett. Roar Er slavearbeider på hytte, Norefjell, men har med nettbrett. Dine forslag høres fornuftige ut. Skal foreta kutt slik du forslår når jeg kommer til lavlandet igjen. Som du sier så tar det vel litt tid det før riktige sitter i ryggmargen. I mellomtiden (som kan bli lang) er jeg takknemlig for forslag til korreksjon. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg