Tørrshampoo Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Hei! Går VG2 studiespesialisering nå og vurderer å søke meg inn på øk. og administrasjon på NTNU i Trondheim etter neste år.. Jeg har derimot noen spørsmål, som jeg virkelig ikke får klart svar på fra rådgiveren på skolen.. - Hvordan er jobbmulighetene? - Hvor tungt er dette studiet? Hva bør man være flink i? - Er det mulig å jobbe som revisor etter endt studie? (står mellom dette og siviløk.) Mulig noen her inne har noen svar, så verdt å prøve. Takk! Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hei! Går VG2 studiespesialisering nå og vurderer å søke meg inn på øk. og administrasjon på NTNU i Trondheim etter neste år.. Jeg har derimot noen spørsmål, som jeg virkelig ikke får klart svar på fra rådgiveren på skolen.. - Hvordan er jobbmulighetene? - Hvor tungt er dette studiet? Hva bør man være flink i? - Er det mulig å jobbe som revisor etter endt studie? (står mellom dette og siviløk.) Mulig noen her inne har noen svar, så verdt å prøve. Takk! Jobbmuligheter - Stort sett bra, men det utdannes sannsynligvis for mange siv-øker i Norge for tiden. De siste ti årene har det vært en tendens til at alle høyskoler og universiteter satser på en slik utdanning, mye fordi den er komboen populær og billig. Det har ført til at det utdannes svært mange med mastergrad innen økonomi og administrasjon. De som har gode karakterer og er dyktige vil nok få jobb uansett, samt at geografisk fleksibiltet hjelper litt (jeg er ofte overrasket over de jeg har sett i media klage over hvor mange jobber de har søkt på, men likevel ikke er geografisk fleksible, idioter!). Det er vel vanskelig matte dersom du tar en av de tøffe studieretningene, jeg mener at finans og samfunnsøkonomi har en del vanskelig matte. Ellers er det vel i hovedsak analytiske evner og evne til å tilegne seg kunnskap som kreves, slik som de aller fleste studier innen høyere utdanning. Dersom du tar studieretning revisjon, er det vel mulig å jobbe som revisor. Forøvrig tror jeg revisjon/regnskap er den klart enkleste måten å skaffe seg jobb etter "kun" bachelor på dette området. Ellers er det vel ganske anbefalt at man tar mastergrad dersom man velger en av de andre studieretningene. Tror man kan komme til kort i kamp om jobbene ellers. Det første avsnittet jeg skrev var også henspeilet på de med mastergrad, ikke bachelor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå