n1tro Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Jeg ser flere steder på forumet at folk snakker om Cas. Hva er denne casen, og hva gjør den for rammen min. Hvordan kan jeg finne ut hvilken cas jeg har ? Lenke til kommentar
jerv Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 I BIOS på Abit-kort finner du cas innstillingen under Advanced Chipset Features -> DRAM cycle length. Står det 2 er det cas-2, står det 3 er det cas-3. Cas bestemmer timingen for når rammen skal sende ut informasjon. 2 er best. På DDR-minne finnes også alternativet 2.5, i alle tilfeller gjelder lavest=best. Når du kjører cas-2 blir rammen litt raskere enn på cas-3, tror rammen går ca 10% raskere... mvh Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 18. august 2001 Forfatter Del Skrevet 18. august 2001 Så det er sånn det ligger an ja :smile: Da må jeg jo nesten kjøpe meg ram med cas-2 Noen som har erfaring med skikkelig gode overklokkingsram ? Lenke til kommentar
Gorechild Skrevet 22. august 2001 Del Skrevet 22. august 2001 Jeg har lurt på å kjøpe meg bra ram jeg og men finner ingen norske webshopper som fører kvalitets ddr overklokkingsram.(wow det ble et langt ord det). Jeg har hørt at corsair har bra ram men finner den ikke her i norge. : Lenke til kommentar
Novec Skrevet 22. august 2001 Del Skrevet 22. august 2001 Se på denne forumtråden, der har det blitt diskutert en del om det. Lenke til kommentar
tuffenuff Skrevet 2. september 2001 Del Skrevet 2. september 2001 Har noen av dere peil på hva slags dram de selger på datorbutiken, hvilken produsent osv?? f.eks den dram brikka på 256 mb og til en pris på 446 kr? Hva skiller denne fra den originale dram brikka på 256mb til 982 kr? Lønner det seg å satse på den billige brikka eller bør jeg betale 500 kr mer og få cas 2? Lenke til kommentar
ebola Skrevet 2. september 2001 Del Skrevet 2. september 2001 jeg kjører min apacer 256mb@cas-2... det var egentlig cas 3.. men jeg satte det til cas 2 i bios og det funker som bare juling.. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 3. september 2001 Del Skrevet 3. september 2001 Jeg har i alle fall god erfaring med Winbond PC133 CL2 256-brikker, de koster bare 495,- på Komplett. Har kjørt dem dønn stabilt på 150MHz CAS2, 4-way interleave, alle settings på turbo på et KT7A kort jeg bygde for en kamerat. Ellers får de visst inn TwinMOS PC166 brikker til 550,- om få dager. De skal naturlig nok takle 166MHz (sannsynligvis CAS3) og er 6ns brikker mot for Winbond's 7ns. Høres lovende ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå