sedsberg Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Synes den ser voldsomt slitt ut etter så lite bruk. Biltema-plugg. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 2-takter? Hvilken motor. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Yamaha DT50R. Gamle, luftkjølte. Nesten samme som de gamle DT-ene. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Normalt. Ikke så veldig slitt, men bør få seg en rens, og vurder å bytte den. Plugger på 2t må gjerne pusses nokså ofte, alt etter tilstand på motor og kjøling/smøring. 2-t sliter plugger betydelig mer enn 4-t, men det varierer mye fra motor til motor. Du skriver intet om KM, men en 2-t som er i daglig drift kan med fordel få ny plugg minst hver 6.mnd. Jeg hadde en småtrimmet 100cc som 16-åring, og kjørte jeg langtur (type 3-4 timer hver vei), byttet jeg plugg før returen, da var den synlig slitt. Men den var altså trimmet, og levde et tøft liv.Men Biltema-plugg? På en moppe vil du ha mest mulig effekt og levetid, så få deg NGK i det minste. Biltema til bil (de 3 bilene jeg har prøvd på) er rett og slett søppel i ny innpakning.Du kan og vurdere en annen olje. Er det Biltema den 2-t-oljen du bruker også? Brukte en rimelig 2-t olje fra Biltema på en DT125-motor, den røykte og sotet så ekstremt at det rant saus ut av eksosen. Samme sykkel er nesten uten blårøyk (og helt uten saus) når jeg bruker en "Motul 710" olje på den. Endret 19. april 2016 av fikse Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Sjekk denne lenken. Her er det rimelig greit forklart. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 Jeg tror olja er enten esso eller shell helsyntetisk. Samme jeg bruker på motorsykkelen. Brukte biltema-tennplugg da det var det eneste jeg hadde liggende. Har testa de på flere mopeder og sykler og det som går igjen er at de ser ut som de er 10 år gamle etter noen få måneder. Har kjøpt ny NGK nå. Og jaggu revna ikke røret mellom forgasser og luftfilterboksen. Og originalt er det umulig å få tak i. Det jeg hadde var "old stock" fra 70-tallet. Trolig derfor det ikke holdt lenge. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) De innsugene er jeg ganske sikker jeg har sett tilsalgs som aftermarket. Da jeg skulle ha til DT125-en datt jeg over et sted som hadde innsug til det meste av småsykler. Men hvor......Om tennpluggen i utgangspunktet er litt "døll" så kan jeg levende forestille meg at den fort blir full i "greier", som den du har. Nå er vel dette en moppe som også er nedplombert (?), og det kan ofte gi feil temperatur som igjen lager trøbbel for tennplugg. Endret 19. april 2016 av fikse Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2016 Forfatter Del Skrevet 19. april 2016 Dette er en av de "gode" gamle hvor hele motoren er designet til 2,4HK. Men den er kjent for å være ekstremt kresen på olja. Bruker man billig mineralolje tar det bare noen måneder så er eksosporten nesten helt igjensota. Og den skal ha en veldig varm plugg ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Tviler på at du finner noe på MC-deler sin side, men hvis du ringer har de mest sannsynlig liggende et innsug som kan passe. Har de ikke det, klarer de helt sikkert å få tak i et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå