Gå til innhold

Screen tearing


WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en pc for en tid tilbake med disse spesifikasjonene : 

AMD Radeon Fury, 16gb ram, amd fx 8320 3.5ghz 8-core. 

 

Dessverre for min del er ikke spill opplevelsen noe særlig å skryte av ettersom skjermen min blir fylt med 2-4 screen tears. Selv i krevende spill som gta5 osv. Det hjelper i noen spill å sette på vsync men da detter frameraten under 60fps og jeg opplever at musa ikke flyter helt som den skal.

 

Skjermen jeg har nå støtter ikke freesync så jeg lurte på om screen tearing vil forsvinne om jeg kjøper denne skjermen : https://www.komplett.no/product/862759/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-27-led-freesync-g2770pf

 

En annen ting jeg lurte på, om jeg bestiller skjermen fra komplett, hvor lenge kan det stå på postkontoret før det blir sendt tilbake? Jeg er i Italia for øyeblikket og skal være her i 20 dager så jeg har ikke anledning til å hente skjermen før jeg er tilbake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en pc for en tid tilbake med disse spesifikasjonene : 

AMD Radeon Fury, 16gb ram, amd fx 8320 3.5ghz 8-core. 

 

Dessverre for min del er ikke spill opplevelsen noe særlig å skryte av ettersom skjermen min blir fylt med 2-4 screen tears. Selv i krevende spill som gta5 osv. Det hjelper i noen spill å sette på vsync men da detter frameraten under 60fps og jeg opplever at musa ikke flyter helt som den skal.

 

Skjermen jeg har nå støtter ikke freesync så jeg lurte på om screen tearing vil forsvinne om jeg kjøper denne skjermen : https://www.komplett.no/product/862759/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-27-led-freesync-g2770pf

 

En annen ting jeg lurte på, om jeg bestiller skjermen fra komplett, hvor lenge kan det stå på postkontoret før det blir sendt tilbake? Jeg er i Italia for øyeblikket og skal være her i 20 dager så jeg har ikke anledning til å hente skjermen før jeg er tilbake

 

14 dager før det går i retur. Men man kan muligens ta kontakt med postkontor og gi beskjed om at man henter senere. Du finner nok mye mer informasjon inne på www.posten.no. Ellers kan du jo kontakte Komplett på chatten og spørre om du kan få skjermen sendt senere?

Lenke til kommentar

Husk at 1080P ser ganske horribelt ut på en 27tommer skjerm. Anbefaler at du heller tar en 24 tommer om du skal kjøre full hd.

 

Har du en 60hz skjerm nå? Da er det ikke rart du ser tearing. Så tearing over alt med 60hz selv, men problemet forsvant ganske fort når jeg fikk en 144hz skjerm. Man kan selvsagt se litt tearing da også, men det er så lite at man må gå inn for å se det, hvertfall for min del.

AOC har crap bildekvalitet, hvertfall av de 144hz modellene jeg har sett, så jeg ville styrt unna aoc hvis jeg var deg.

Ikke kjøp en 27tommer som "kun" har full hd, da ser ting blurry ut og ikke spesielt pent. Har selv en BenQ xl2411t og har vært ganske fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Husk at 1080P ser ganske horribelt ut på en 27tommer skjerm. Anbefaler at du heller tar en 24 tommer om du skal kjøre full hd.

 

Har du en 60hz skjerm nå? Da er det ikke rart du ser tearing. Så tearing over alt med 60hz selv, men problemet forsvant ganske fort når jeg fikk en 144hz skjerm. Man kan selvsagt se litt tearing da også, men det er så lite at man må gå inn for å se det, hvertfall for min del.

AOC har crap bildekvalitet, hvertfall av de 144hz modellene jeg har sett, så jeg ville styrt unna aoc hvis jeg var deg.

Ikke kjøp en 27tommer som "kun" har full hd, da ser ting blurry ut og ikke spesielt pent. Har selv en BenQ xl2411t og har vært ganske fornøyd med den.

 

Jeg har skjermen her : https://www.komplett.no/product/858121/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-27-led-curved-s27e500c?noredirect=true

 

60hz. Det er ikke snakk om bare 1 screen tear men opptil 4, dekker store deler av skjermen.

 

Kan du anbefale noen bedre skjermer i prisklassen 3-4000 kr? Syntes den aoc skjermen var i noe billigste laget men leste en anmeldelse av den og den skal vist gi mye for penga : http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-g2770pf-27-inch-freesync-gaming-monitor,4472-8.html

Lenke til kommentar

Hvis fx 8320 ble kjøpt nå, så var det kanskje ikkje så lurt valg heller? 

 

Jeg er generelt lite fornøyd med pcen jeg kjøpte (inkludert fx 8320), det var et impulskjøp gjort i januar hvor jeg slo til på en gaming pakke pc som var på tilbud. Når jeg fikk pcen var radeon fury kortet som fulgte med defekt. Jeg sendte det tilbake, tok 1 måned før jeg fikk nytt men ikke det heller fungerer som det skal. Får random black screens av og til når jeg spiller eller ser på netflix/youtube.

 

Vifta som følgte med fx 8320 bråker som et passasjerfly så den måtte byttes ut : 

 

Opplever også stuttering i spill, trodde det var fordi pcen bare hadde 8gb ram så jeg kjøpte 8gb til men selv med 16gb minne så får jeg stuttering. 

 

Skjermen som fulgte med har ghosting i spill som civ 5 og massive screen tears i alle spill. 

 

Angrer på at jeg ikke satt meg inn i hardware før jeg handlet. I ettertid ser jeg jo at jeg kunne bygd meg en mye bedre pc til samme pris (15 000kr) om jeg hadde plukket ut deler selv. 

 

Når jeg handler pc neste gang blir det nok å gjøre litt research først.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...