Anskar Kallestad Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg oppdaget noe besynderlig i går kveld. Jeg har en bærbar PC som er rimelig ny, kanskje én måned gammel, og jeg hadde enda ikke vært inne på Google Chrome. Da jeg startet den krysset jeg av for at den ikke skulle importere verken favoritter eller noe annet, konfigurerte den helt "ren". Jeg må si jeg ble overrasket når Google visste hva jeg het; men der sto fornavnet mitt oppe i høyre hjørne ved siden av Gmail. Jeg frykter nå at Google samler inn data om meg fra alle mulige programmer jeg bruker på maskina. Flere som har vært ute for noe liknende? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Er mange steder den kan ha hentet navnet ditt fra, hvilken bruker/microsoft-konto er du logget inn med? Den kan hente det derifra. Ellers samler google inn masse data ja, haugevis... Lenke til kommentar
Anskar Kallestad Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Men det at fornavnet mitt sto der betyr at jeg var innlogget på min Gmail-konto. Skummelt. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Mitt forslag: Du har gjort - eller fått forhandler til å overføre hele eller deler av din gamle profil (filer og innstillinger) over til din nye pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå