kaiern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 OK, jeg har bare en ting å si om trace og tecno det er PLASTIKK musikk Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (trolling) Din sopp, kom deg vekk. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det er alt for mange talentløse som gir ut og klarer å selge trance til at noen tar slik musikk seriøst. Når folk hører snakk om trance tenker de på Dina og andre silikondamer som synger teite rim om teite ting. Jeg hørte mye på trance tidligere men da gikk det mest i slik som Astral Projection, Man with no name, Hallucinogen, og slikt. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Når man snakker om elektronisk musikk bør vel Basement Jaxx nevnes, der samtlig album er helt fantastik bra! Noen som har hørt deres nyeste kreasjon, undertegnede synes det rett og slett er genialt.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 jepp basement jaxx er meget bra, har 2 plater av dem.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 jepp basement jaxx er meget bra, har 2 plater av dem.. Hvis det ikke inkluderer deres siste plate, LØP OG KJØP! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 men det er altså INGEN på forumet som liker sånn musikk jeg liker. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 men det er altså INGEN på forumet som liker sånn musikk jeg liker. ...og det er ingen tilfeldighet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 jepp basement jaxx er meget bra, har 2 plater av dem.. Hvis det ikke inkluderer deres siste plate, LØP OG KJØP! ha heter den, når kom den ut.. er skjeldent jeg er i plate butikker Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 vel HalTan... mange grunner... jeg kan jo frks si... alle på forumet (unntagen de som liker elektronisk musikk seff) har dårlig smak? men da ville jeg begrunnet det! begrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunnbegrunn Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Apoptygma BerzerkAssemblage 23 VNV Nation Project Pitchfork BlutEngel Illuminate Decoded Feedback Solitary Experiments Seabound [:SITD:] Rob Dougan - Furious Angels Her har du tydeligvis glemt noen av de bedre: Suicide Commando Wumpscut ("Soylent Grün ist menschenfleisch!") Hocico <- fantastisk sinte og dyktige meksikanere.. spilte i Bergen for halvannet år siden. Meget artig. Das Ich Terminal Choice (BlutEngel in disguise, tror jeg) .. sangen Animal har den beste teksten av de alle: "There's nothing left to say, stay away from me. You'd better walk away, you just want me, can't you see? ( fuck you like an animal .. fuck you like an animal) I don't want you, and I don't need you, but I fuck you like an animal" .. pure genious. Enda litt hardere enn det synth-greiene du ramser opp.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Her har du tydeligvis glemt noen av de bedre: Suicide Commando Wumpscut ("Soylent Grün ist menschenfleisch!") Hocico <- fantastisk sinte og dyktige meksikanere.. spilte i Bergen for halvannet år siden. Meget artig. Das Ich Terminal Choice (BlutEngel in disguise, tror jeg) .. sangen Animal har den beste teksten av de alle: "There's nothing left to say, stay away from me. You'd better walk away, you just want me, can't you see? ( fuck you like an animal .. fuck you like an animal) I don't want you, and I don't need you, but I fuck you like an animal" .. pure genious. Enda litt hardere enn det synth-greiene du ramser opp.. Har musikk av samtlige du nevner, unntatt Hocico, bare glemte å nevne de. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har musikk av samtlige du nevner, unntatt Hocico, bare glemte å nevne de. Ok.. da er du tilgitt. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Mange som har kommentert det så langt, men må bare slenge meg på bølgen av de som skriker i protest på likhetstegnet mange setter mellom "electronica" og techno og trance. Det er myye musikk der ute som er lagt for å *lytte* til, ikke bare danse, som er helt på the cutting egde av "nyvinninger" innen musikk idag. Trance har et veldig dårlig rykte på seg som lyttemusikk pga temmelig kraftige assosiasjoner til dancefloor kulturen. Musikk designa for å holde liv i en haug med fjortiser natta gjennom, med hodet fullt av extacy.... kan vel umulig være bra musikk det? Det aller meste av det er ikke bra imo, men det finnes noen innovative sjeler også innenfor disse sjangerene som lager musikk som er interessant å lytte til på lik linje med å danse til. Det jeg hører mest på innenfor electronica er alikevel ikke trance. Veldig glad i ambient, og "ambient influenced" electronica (ambient dub, bigbeat, chillout...) Så, et par anbefalinger; om du har lyst å sjekke ut noe "lettfordøyelig" electronica som neppe lokker fram motvilje og dårlige assosiasjoner med det samme, kan jeg varmt anbefale Delerium (sukkersøt ambient pop, veeldig fengende). Litt mer bakgrunnsmusikk, Sasha - Airdrawndagger (veldig behagelig chillout musikk du setter på om kvelden forran maskina). Vil du ha noe litt mer komplekst er det mye å velge i.. Banco De Gaia er et bra sted å begynne. Tipper progrock fans vil se sjarmen. Om du heller ikke er allergisk mot danserytmer er det mye snacks innefor overnevnte bigbeat sjanger (tenk prodigy eller chemical brothers). Crystal Method og BT er begge band som får alt for lite radiotid. Tilslutt, "ren" ambient er også utrolig givende musikk, men noe de færreste har tolmodighet til. Blir ekstremt langdrygt og repetativt, og de fleste tenker bare "booring". Men par glimrenede artister der, Woob, svenske Solar Fields, og ikke minst norske Ulver sitt Lyckantropen Themes album. Iallefall, det er MYE mer under overflaten på elektronisk musikk enn bare dunk dunk trance trash. Om dere bare gir det en sjanse og tar et lite dykk, er det plenty av perler å finne. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Ok.. da er du tilgitt. Må vel ikke glemme: Front 242 Evil's toy God Module In strict Confidence Melotron L'âme Immortelle Lights of Euphoria Mila Mar Mortiis Gothminister Switchblade Symphony Waldgeist Welle Erdball And One Claire Voyant Black Heaven Covenant Inscape Good Courage Endret 1. desember 2003 av Opus Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Hmm kan ikke si jeg er en stor fan av trance,techno, house, hardhouse, hardcore osv... Prodigy og Groove Armada er vel det eneste av elektronisk musikk jeg liker å høre på... Går vel mest i: Heavy Metal (Iron Maiden, Metallica, Manowar, The Darkness m.fl) Melodic Death Metal (In Flames o.l.) Rap (en del skikkelig rap også... ikke bare pimps and hoes ) En del rock... (U2, Dandy Warhols, RHCP, QTSA, RATM osv) edit: glemte Industrial Metal (Rammstein, Dope osv.) Endret 1. desember 2003 av SBS Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ok.. da er du tilgitt. Må vel ikke glemme: Front 242 Evil's toy God Module In strict Confidence Melotron L'âme Immortelle Lights of Euphoria Mila Mar Mortiis Gothminister Switchblade Symphony Waldgeist Welle Erdball And One Claire Voyant Black Heaven Covenant Inscape Good Courage Endelig noen på forumet som liker Ebm og Goth Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Hei Ever, må si at jeg liker musikksmaken din, da jeg har mye av de du nevnte i samlingen min. Blank&Jones har også noen gode ambien mixer av sangene deres, som frks. Desire. andre bra er: 4t thieves Art of Trance Analogical Airbase (jada vet de lager trance, men de har et par bra ambient/psy aktige sanger) Ayla(-"-"-") Biosphere Boards of Canada Bad Loop Massive attack (kan vel egentlig være med?) Marco Torrance Schiller (en del av sangene og mixene er utrolig bra, som frks das glockenspiel-ambient mix) Har masse, bare spør! Men personlig så synes jeg det er mye _god_ trance der ute, og ja, da snakker jeg om sånn med dunk dunk. Jeg er selv 16, men regner ikke meg selv selv får å være noe spess 14tiss. Jeg hører på dette på veg til skolen ( på skolen ) og tilbake fra skolen, og mår jeg kommer hjem. Jeg vil altså påstå at det ikke kun er til for å hoppe opp og ned til på en klubb. Endret 1. desember 2003 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Dere electronica-folk, jeg er bare nødt til å spørre Hva syntes dere om Scooter? Ellers må jeg si meg enig i at Massive Attack er bra saker, meget bra *høre på Teardrop* Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Scooter, de er uberharry. Men musikken deres er veldig lettlaget, og lite orginal. Hørte mye på dem for et par år siden. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå