Fragletrollet Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hei. Jeg kjeder meg ganske mye, og tenkte jeg skulle starte en diskusjon jeg tror kommer til å bli litt aktiv ( håper jeg sånna t jeg slipper å kjede meg lenger ) Jeg er en person som er UTROLIG glad i musikk. Jeg tror jeg ikke hadde greid å leve uten usikk. Jeg hører 99% på elektronisk musikk. Dette inneholder Trance, Techno, Hardtrance, Rave, og noe som kalles "Terror", som ligner på hardcore/darkcore, bare enda hardere. Dette er "Terror": "Angerfist". Ta en titt innom www.mastersofhardcore.com (MOH) så forstår du hva "terror" og hardcore generelt er. Jeg liker også VELDIG godt musikk som visstnok kalles "Hardstyle", som DHHD (30 minutes er en raw sang), Dj Luna, Dj Dana (nå Lady Dana) osv. JEg elsker også Chillout, sånn "trippemusikk". Triphop er også kult. Jeg har vel omtrent 40 gig med musikk på dataen, og ca 500 mb er IKKE elektronisk musikk (dvs rock) Musikk jeg _HATER_ er Hiphop og rap, dette synes jeg er masete. Så lurte jeg på hva DERE synes om denslags musikk? Jeg håper at de personene som liker omtrent samme musikk som meg backer meg her, fordi jeg er sikker på at mange kommer til å svare negativt om elektronisk musikk. Og please begrunn svarene deres, ikke bare skrik TRANCE SUUUUUUUUUUUUGER! Endret 23. november 2003 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det er vel greit nok det. Kort og greit svar. Men jeg har et spørsmål til kjennere av den typen musikk. Hva heter denne låten: http://www.home.no/arctic-1/Laat.wav Hvis noen vet, send meg en PM. Så vi ikke sporer av før vi har begynt Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 tror du bør poste den på www.di.fm forumet, der har de et eget forum for gjenkjenning av musikk! gl! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Trance suuuuuuuger!!!!11 Neida Men jeg skal allikevel stille spørsmål ved hvordan du kan synes at hip hop og rap er masete i forhold til techno/trance/hardhouse osv? Jaja.. Hører noe på electronica da Kraftwerk! DET er digg musikk det! Har samtlige album Lenke til kommentar
runeb Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg liker en del elektronisk musikk, men trance og techno o.l. har jeg ikke sans for. Kraftwerk og Björk, derimot, er glimrende elektronisk musikk! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 altså hiphop forbinder jeg med afroamerikanere eller "whiggaz" som leker så tøffe osv... handler kun om "biatches" og "money" og "dope" ossvosvosv. Det er veldig masete med folk som skriker i kor, helt umusikalsk, om hvor kule de er. Ikke noe melodi i sangene. Rett og slett møkk i mine ører... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Av absolutt all musikk jeg vet av, er kanskje den trance/tingtangen det værste.. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Av absolutt all musikk jeg vet av, er kanskje den trance/tingtangen det værste.. det kan nesten ikke kalles musikk IMO Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 altså hiphop forbinder jeg med afroamerikanere eller "whiggaz" som leker så tøffe osv... handler kun om "biatches" og "money" og "dope" ossvosvosv. Det er veldig masete med folk som skriker i kor, helt umusikalsk, om hvor kule de er. Ikke noe melodi i sangene. Rett og slett møkk i mine ører... Prøv anti-pop consortium - arrythmia, ikke leker de så tøffe og i tillegg har de en litt mer elektronisk tilnærming til lyd Ellers må jeg si jeg er veldig glad i elektronisk musikk, men ikke lenger så veldig opptatt av den danse/beats orienterte varianten. Litt mer interessert i folk som Tujiko Noriko, Bjørn Torske og Kim Hiorthøy. Selv om det også hender jeg hører på Ove-Naxx, Anthony Rother og Black Dice. Mye godlyd Men hvorfor begrense seg til bare elektronisk, tving deg selv til å lytte til gammel og ny rock, klassisk, soul, pop, funk og eksperimenter. Litt vrient i starten, men fy F. så mye du får igjen etterhvert *grin* Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) hehe jeg hører da på noe rock, og jeg har ikke fordommer mot noen som helst musikk(med unntak av hip hop rap og rnb ) Ok, nnoen sertter på lit rnb på en fest. Det fenger da absolutt ikke. På fest skal det gå vilt for seg, og RnB passer egentlig bedre til nasj (slev om jeg helst vil høre på god trance på nasjet også ) Endret 23. november 2003 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 metallica er bra Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Nå skal jeg ikke si det du ba meg om ikke å si.., Men min mening er at det gjør egentlig det... Foruten Elton John (som jeg digger mest av alt) og Kings of Convenience er dt vel Rock og Turbonegro det går i ja *grin* Lenke til kommentar
megatron Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) og noe som kalles "terror", som ligner på harcore/darkcore, bare enda hardere. Dette er "terror": "Angerfist". Ta en titt innom www.mastersofhardcore.com (MOH) så forstår du hva "terror og hardcore generelt er. Jeg liker også VELDIG godt musikk som visstnok kalle "hardstyle", som DHHD (30 minutes er en raw sang), Dj Luna, Dj Dana( nå Lady Dana) osv. Jeg har ikke hørt noe av dette, men har du hørt musikken til Alec Empire, Atari Teenage Riot & co? De kaller det "digital hardcore". Er det i samme gate? Endret 22. november 2003 av megatron Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 det jeg digger mest av electronic er triphop og likn, favoritter Portsihead, Moloko m.fler. har og i det siste hørt en del på Goldfrapp men det er ikke triphop, er ikke helt sikker på hva slags sjanger den stilen kan passe inn i innenfor electronic. ellers som mange andre så hater jeg hip-hop og den niggermusikken.. har ingen problem med rock, hardrock, blues, jazz, klassisk eller annet. en stor opplevelse var å reise på konsert med Herborg Kråkevik Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 flott vi fikk litt fart i tråden da! MEn jeg lurte på om de som "hater" trance osv kunne begrunne svarene sine litt mer? Megatron ejg har ikke hørt noe av det du nevner, men skal de etter det nå. Du kan jo ata en titt innom www.mastersofhardcore.com og trykke på en av linkene på høyre side, da kommer det musikk. noe av det beste innen trance er cosmicman. han er kungen! begynner nesten å grine når jeg hører sangene hans. For å nevne det så liker mye musikk, eller, det er lite musikk jeg misliker. Men det jeg ikke liker er altså hiphop rap og rnb... Lenke til kommentar
OuO Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Kan vel ikke si at jeg "hater" trance og elektronisk musikk, men jeg synes rett og slett det bare er masete. Jeg har ikke noe sånn veldig peiling på musikk sånn rent musikalsk og kan derfor ikke kommer med noen veldig slagkraftige argumenter. Jeg synes bare rett og slett at en god gitar solo høres langt bedre ut enn "take-offen" (eller hva de nå kaller det) i trance. Jaja, alle har jo forskjellig smak. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 elektronisk musikk suger Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 elektronisk musikk suger Feil. Elektonisk musikk kan være utrolig bra. Du tenker på techno/trance Lenke til kommentar
OuO Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Når jeg tenker meg om så finnes det en del bra elektronisk musikk, men trance og teckno har jeg ikke mye til over for. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) "Terror", som ligner på hardcore/darkcore, bare enda hardere. Dette er "Terror": "Angerfist". Har du hørt noe innen darkwave og techno-industrial, disse er til tider ganske "harde" sjangre, innen electronica. Endret 24. november 2003 av Opus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå