veldig uvitende Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det har seg sånn at jeg i november 2014 fikk en ny PC av merket HP på forsikringen etter at den gamle tok kvelden. Jeg var veldig fornøyd med den helt til hengslene som holdt skjermen oppe begynte å løsne så smått, ikke lenge etter at jeg fikk PCen. De holdt seg sånn ganske lenge uten at de ble noe mer skade, men etter hvert falt det av biter fra hengslene og siden alt henger fast i hverandre, løsnet også ramma på skjermen og PC-en så ikke ut i måneskinn. Til slutt var begge hengslene så løse at skjermen ikke greide å holde seg oppe, og når skjermen falt ned en av gangene endte det med at ledningen til wifien ble kappet i to, og det hele endte med en stk svidd pc med røyk og hele pakka. PCen endte opp ute i hagen der den ligger ennå. Det var bakhistorien, så jeg lurer på om garantien gjelder for sånne saker? Laptopen har ikke blitt utsatt for tøff behandling, så ansvaret må vel ligge på produsenten? Problemet er at siden jeg fikk den i posten fra forsikringsselskapet så vet jeg ikke hvem jeg skal kontakte, og jeg vet heller ikke hva forsikringsselskapet heter. Hjelp! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Viss Laptopen ligger i hagen så tror jeg garantien har gått ut Har du den inne og det ikke er fuktskader så går det nok på garantien Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 ^^ Hvis den har ligget i hagen 1natt og de finner det ut skal du ikke få noe reparasjon/ny pc. Ellers, hvis du har dokumentert, kjør på, vi har kjøpsloven! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Sannsynligvis har du hverken garanti eller reklamasjon her. Det du burde ha gjort var å varsle selger så snart problemet med hengslene ble oppdaget. Dette hadde du nok hatt krav på å få fikset så lenge det ikke skyldtes feil fra din side. Men når du ikke gjorde dette så ble problemet større, skaden ble værre og til slutt har du hatt den utendørs i en periode og det er ikke noe en har grunn til å forvente at den skal tåle. 1 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Haha da så, men grunnen til at den ligger i hagen er jo pga brannfaren da den "tok fyr" Lenke til kommentar
Loko Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Grunnen til at den tok fyr var at TS var uaktsom i den forstand at han ikke fikk den reparert med en gang det første hengslet begynte å bli dårlig. Kunder har skadebegrensningsplikt og den har til grader TS ikke opprettholdt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 ... Problemet er at siden jeg fikk den i posten fra forsikringsselskapet så vet jeg ikke hvem jeg skal kontakte, og jeg vet heller ikke hva forsikringsselskapet heter. Hjelp! Da du fikk den i posten sto det garantert en avsender på pakka. Forsikringsselskaper sender ikke ut PC-er, det går gjennom firmaer/butikker som selger PC-er. Enten er dette gjennom en forsikring du har, og da burde du vite hvilket selskap du bruker. Eller så har du kjøpt forsikringen sammen med den opprinnelige PC-en som ble erstattet, og da må du vite hvor den er kjøpt. Hvis du ikke vet noe av dette så passer brukernavnet veldig godt... Som de fleste andre her nevner, så har vil du slite med denne saken. Du har ikke reklamert innen rimlig tid og ikke prøvd å begrense skaden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå