Kennet_H Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Skal bytte ut den 9 år gamle q6600 pcn min nå Vurderte 6700K ser den er på tilbud til 3k nå inkl frakt. Kommer sikkert til og bli en stund til neste gang jeg oppgraderer, men er det vært prisforskjellen fra 6600k, selv med avslag? Har ett r290 kort jeg kommer til og fortsette og bruke. Så trenger egentlig bare cpu, HK, og ram. Noen forslag? vurderer og kjøpe ny strømforsyning og kabinett og, men er ikke sikker på om jeg gidder enda, har corsair hx620. Alt jeg har oppgradert på 9 år er grafikkort, og ssd. Det meste av oppgavene jeg bruker pcn til er ganske enkle, men ønsker et så fremtidsrettet oppsett som mulig, uten og svi av så mange kroner. Noen forslag til ett godt HK med inkl wifi, til en rimenlig penge hadde også vært flott! Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Oppsett med alt, utenom gpu og ssd. Gå for i7 nå, til 2990!! Ellers, ta f.eks. bare hk, ram og cpu. http://www.prisjakt.no/list.php?l=266783 Endret 17. april 2016 av Lesh02 Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Da har jeg kjøpt følgende. Case: Fractal Design Define R5 PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 HK.: Asus Maximus VIII Hero RAM: Kingston HyperX DDR4 2400MHz 32GB 2x16GB Men fortsatt usikker på om jeg skal velge 6600k eller 6700k. angrer meg litt for att jeg ikke kjøpte 6700k når den var på tilbud til 3K. Nå koster 6700k 1100 kroner mer enn 6600k. Men syntes de ser veldig like ut på ytelse for det aller meste? Kommer sannsynligvis til og beholde HK/CPU i 5-8 år, Tror dere hyper threading vil få større betydning i fremtiden, enn det har nå? er det andre forskjeller på de, enn hyper threading, og 2MB ekstera cache? Hvis noen kan gjøre valget lettere for meg hadde jeg blitt veldig takknemlig! Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Spørs jo hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Det er litt usikkert. Men kommer til og ha den lenge. Er for det meste nettsurfing. Men spiller litt en kjelden gang. Kommer muligens til og bruke den med vr, og til video redigreing etter hvert. Lurer egentlig på om det er noen andre forskjller enn de jeg nevnte? Og om folk tror hyper treading kommer til og spille en større rolle i applikasjoner om noen år, enn det gjør nå. Lurer også på hva folk tror om kommende 1151 prosesser? Hvis det feks kommer en 6790 er det trolig at den vil være mye bedere? Hvis det er sannsynlig at forskjellen mellom 6790 og 6700 er større enn forskjellen mellom 6600 og 6700, så går jeg mest sannsynlig for 6600 nå, og evt 6790 senere. Hva har vært ytelsesforskjelln på de forskjellige i7 cpune tidligere? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Jeg vet ikke om r290 holder til vr, er nok meget skeptisk til den der. Med spilling så spørs det på hvor bra grafikk du har osv.. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Jeg vet det, Er ikke det jeg spør om. Er ikke noe problem og oppgradere grafikkort hvis jeg får behov for det. Jeg kommer til og beholde 1151 platformen i lang tid, karnskje 10år, hvis cpu utviklingen fortsetter å gå like sent som den gjør nå, noe alt tyder på. Så det jeg lurer på er om det karnskje kan være greit å gå for 6700k, i stedenfor 6600k, i håp om at hyper threading kommer til og spille en større rolle i fremtiden. Selv om 6600k ser ut til og være det beste kjøpet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå