G-Man™ Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Skal ut å reise, innlands og får kun lov til å ta med håndbagasje. Er det tillatt med alkohol? Tenker da på de 50 ml små flaskene som selges på diverse pol. Et par slike må da gå inn i den posen man får ta med? Eller er det totalforbud på alkohol? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det er ikke et problem, så lenge du ikke overstrider væskegrensen. Men hvorfor ta med sprit gjennom sikkerhetskontrollen, når det er Tax-Free på andre siden? Kjøp spriten din der og ta med på flyet, da gjelder heller ikke væskegrensen. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Går det på innlands da? Må vel betale moms? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Om du kun reiser innenlands får du ikke handle på tax-free. Ta meg deg i bagasjen, kan vell ha opptil 100ml i hver beholder? Er vell det samme hva som er i beholderen, Parfyme,vann eller alkohol er det samme. Endret 16. april 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Det jeg tenker også. Finner ingen ting på avinor eller luftfartstilsynets sine sider som sier det ikke er lov heller. Eneste er at man må være forberedt på å smake på væskene om kontrollørene ber man om det. Endret 16. april 2016 av G-Man™ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Kan dem be om det, at man smaker på det? Sist jeg reiste hadde jeg noe tannkrem + deodorant. Var null stress så lenge beholderen var under 100ml. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Skal gå fint det om beholderen, som nevnt tidligere, er under 100ml. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Tenker på slike flasker. De er på 50 ml alle sammen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ikke lov å drikke på flyet og hvorfor ikke kjøpe der dere skal? Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Skal på en stor fest sammen med jobb, og reiser 1 pinsedag som er en søndag. ? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ikke lov å drikke på flyet og hvorfor ikke kjøpe der dere skal? Er dette en regel her i landet? Aldri hørt om. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ikke lov å drikke på flyet og hvorfor ikke kjøpe der dere skal? Er dette en regel her i landet? Aldri hørt om. De fleste flyselskap forbyr deg å drikke medbrakt alkohol på flyet (va nettopp en artikkel om medbrakt mat) Har ikke noe med norsk lov å gjøre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Ikke lov å drikke på flyet og hvorfor ikke kjøpe der dere skal? Er dette en regel her i landet? Aldri hørt om. De fleste flyselskap forbyr deg å drikke medbrakt alkohol på flyet (va nettopp en artikkel om medbrakt mat) Har ikke noe med norsk lov å gjøre Ganske forskjell på at det ikke er lov å drikke på flyet, og at det ikke lov å drikke medbragt. Det burde du nok spesifisert bedre bare. For det er vel rimelig åpenbart at de ikke ønsker at du drikker medbragt alkohol. I likhet som tog, restauranter, barer og alle andre steder som selger slikt. Ellers er det ganske tydelig at alkohol i så små beholdere er lov gjennom tollen. Det er tross alt i hovedsak alkohol som er bestanddelen i parfyme og slikt. Endret 24. april 2016 av Andrull Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Skal på en stor fest sammen med jobb, og reiser 1 pinsedag som er en søndag. Hvis du kjøper alkoholen på flyplassen kan du få en forseglet rød pose som du kan sette drikken i. Da kan du ta med deg hele flasker/øl osv. Jeg har gjort det selv på gardemoen ihvertfall. Endret 24. april 2016 av bigggan Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Ikke lov å drikke på flyet og hvorfor ikke kjøpe der dere skal? Er dette en regel her i landet? Aldri hørt om. De fleste flyselskap forbyr deg å drikke medbrakt alkohol på flyet (va nettopp en artikkel om medbrakt mat) Har ikke noe med norsk lov å gjøre Høres rart ut. Jeg har drukket medbrakt på omtrent alle mine flyvninger de siste årene. Aldri hørt noe som helst. Ikke har jeg visst at det var noe de forbydde, så jeg har sittet helt åpenlyst med flaska på bordet foran meg. Aldri fått tilsnakk. Endret 25. april 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Er vel litt forskjell på en 12 timers tur til Filippinene og en halvtimes flytur fra Oslo til bergen Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Det er jo lov til å ha med sigaretter på fly også, selv om det er forbudt å røyke de. Blir egentlig ikke noe klokere av svarene jeg får her. Litt kjedelig å måtte kaste masse av disse flaskene, de er tross alt ganske dyre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Du ser da ut til å fått svar på alt du spurte i førsteposten din. Skal ut å reise, innlands og får kun lov til å ta med håndbagasje.Er det tillatt med alkohol?Tenker da på de 50 ml små flaskene som selges på diverse pol. Et par slike må da gå inn i den posen man får ta med?Eller er det totalforbud på alkohol? - Ja det er tillat å ta med alkohol i 50mL flasker, så fremt totalen går inn i 1L posen på flyplassen. - Er det tillatt å nyte alkohol på flyet? Muligens ikke, men det blir nok litt opp til skjønn, og om noen merker det eller ei (noen selskaper kan det jo godt hende at det er lovlig). De vil nok bare be deg om ikke å drikke medbragt om de ikke synes noe om det. Gjort det før på tog, hvor det tidvis har vært greit, andre ganger ikke.- Nei det er ikke totalforbud på alkohol. Noe mer du lurte på da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå