Volvo_s40 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg har litt overflaterust på bilen min. Har litt på hjulbuen og noen små flekker rundt om på bilen. Jeg har kjøpt inn rust fjerner, sparkel, grunning og lakk. Alt etter anbefaling av ansatte på lakkspesialisten. Det jeg lurer på er hvilke fremgangs måte jeg bør følge, hvilke sandpapir til grunning jeg bør bruke, om jeg bør vannslipe mellom lagene med lakk, og hvilke sandpapir jeg bør bruke når jeg pusser ned sparkelet. Takker for svar :-) Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Husker jeg forsøkte dette på en gammel bil jeg hadde engang, og resultatet var at den ble hundre ganger verre etter noen få mnd. Dvs. de stedene jeg hadde gått over ble plutselig betraktelig verre enn de var i utgangspunktet. Jeg gjorde sikkert noe feil men kommer aldri til å gjøre dette igjen. Lykke til! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Du kan bare glemme å bruke slikt uten å å fjernet ALL rust først. Det får du ikke til uten å som et minimum gå til med sandblåsing. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Best å fjerne alt, men et alternativ er owatrol. Det stopper faste rust ganske bra. Og så skikkelig sparkel.Anbefaler tocomponent hempadur. Har brukt det gjennom jobben, meget bra sparkel. Bedre enn det vanlige for bil de selger rundtom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå