Smellyglove Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Hei. Jeg tenkte å dytte ut audio sammen med bilde via HDMI, men når jeg går på lydinstilinger så kan jeg kun velge høyttalere / minijackutgangen på siden av laptopen. HDMI-valget er heller ikke skjult. Det er rett og slett borte. Har reinstallert både audio og video drivere men får fortsatt ikke opp valget, og klarer ikke å finne ut av det.. Endret 16. april 2016 av Smellyglove Lenke til kommentar
friskies Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Sjekk i bios om det er noe valgmuligheter der. Tror også at intel ME-driveren har innvirkning på onboard lyd Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 (endret) ME-driveren? Uansett, var ikke noe i BIOS. Har googlet etter Intel Display Audio, men finner ingen driver som fungerer. Endret 16. april 2016 av Smellyglove Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Du sier lite om hva slag os du kjører. Her er siste driver for Win10 64bit https://downloadcenter.intel.com/download/25860/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-10-15-40-4th-Gen-?product=81496 Og her er siste for win 7 32/64bit https://downloadcenter.intel.com/download/25588/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-7-8-1-15-36-?product=81496 Du kan sjekke om HDMI audio er aktivert i intel display driver softwaren som kommer med driveren Endret 16. april 2016 av Handl3vogn Lenke til kommentar
apollo4 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Hei. Jeg tenkte å dytte ut audio sammen med bilde via HDMI, men når jeg går på lydinstilinger så kan jeg kun velge høyttalere / minijackutgangen på siden av laptopen. HDMI-valget er heller ikke skjult. Det er rett og slett borte. Har reinstallert både audio og video drivere men får fortsatt ikke opp valget, og klarer ikke å finne ut av det.. Har du prøvd å høyreklikke i vinduet og huke av for "Vis deaktiverte enheter" / "Show Disabled Devices" ? Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Hei. Jeg tenkte å dytte ut audio sammen med bilde via HDMI, men når jeg går på lydinstilinger så kan jeg kun velge høyttalere / minijackutgangen på siden av laptopen. HDMI-valget er heller ikke skjult. Det er rett og slett borte. Har reinstallert både audio og video drivere men får fortsatt ikke opp valget, og klarer ikke å finne ut av det.. Har du prøvd å høyreklikke i vinduet og huke av for "Vis deaktiverte enheter" / "Show Disabled Devices" ? Dette var merkelig. Idag så var det plutselig der og det fungerte fint. Så byttet jeg inngang i recieveren, og nå er valget borte igjen, bytter jeg tilbake dukker det opp. Er kanskje noe med receiveren da. Fungerer visstnok bare på "Aux" inngangen foran på receiveren, ingen andre innganger trigger audio over hdmi. Endret 17. april 2016 av Smellyglove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå