Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke HDMI Audio driver. Intel HD4600

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte å dytte ut audio sammen med bilde via HDMI, men når jeg går på lydinstilinger så kan jeg kun velge høyttalere / minijackutgangen på siden av laptopen. HDMI-valget er heller ikke skjult. Det er rett og slett borte.

Har reinstallert både audio og video drivere men får fortsatt ikke opp valget, og klarer ikke å finne ut av det..

Endret av Smellyglove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier lite om hva slag os du kjører.

Her er siste driver for Win10 64bit

https://downloadcenter.intel.com/download/25860/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-10-15-40-4th-Gen-?product=81496

Og her er siste for win 7 32/64bit

https://downloadcenter.intel.com/download/25588/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-7-8-1-15-36-?product=81496

Du kan sjekke om HDMI audio er aktivert i intel display driver softwaren som kommer med driveren

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Hei. Jeg tenkte å dytte ut audio sammen med bilde via HDMI, men når jeg går på lydinstilinger så kan jeg kun velge høyttalere / minijackutgangen på siden av laptopen. HDMI-valget er heller ikke skjult. Det er rett og slett borte.

Har reinstallert både audio og video drivere men får fortsatt ikke opp valget, og klarer ikke å finne ut av det..

Har du prøvd å høyreklikke i vinduet og huke av for "Vis deaktiverte enheter" / "Show Disabled Devices" ?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å høyreklikke i vinduet og huke av for "Vis deaktiverte enheter" / "Show Disabled Devices" ?

Dette var merkelig. Idag så var det plutselig der og det fungerte fint. Så byttet jeg inngang i recieveren, og nå er valget borte igjen, bytter jeg tilbake dukker det opp. Er kanskje noe med receiveren da.

Fungerer visstnok bare på "Aux" inngangen foran på receiveren, ingen andre innganger trigger audio over hdmi.

Endret av Smellyglove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...