Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å komme lenger enn 2-3 dates? Å få dem til å føle "gnist"?


Anbefalte innlegg

Jeg har datet mye det siste året, men med interessante jenter kommer jeg aldri lenger enn 2-4 dates. For litt over et år siden var jeg ukysset, da jeg alltid hadde ekstremt lav selvtillit da jeg ikke er noe vakkert skue, jeg er heller mindre pen. Tok meg sammen og tenkte at dette får det være opp til jentene å bestemme om jeg er fin nok, og har siste året datet/møtt på byen/Tinder kanskje 30 jenter med varierende grad av suksess: ligget med 5 stk, runket/sugd av kanskje 5 til (Stort sett de som man har møtt på byen) og klinet med et par ekstra. Nesten havnet i forhold med 2 av de, men ene ville ikke ha meg, andre ville ikke jeg ha da jeg etterhvert syns hun var lite fysisk tiltrekkende..

Alt dette har foregått gjennom MYE innsats fra min side, ikke ei eneste som har insjet på å treffe meg eller vært den som tok kontakt på byen. Er stolt av å klare så stor fremgang på damefronten, men jeg er fortsatt ikke kjærestemateriale virker det som. Jeg mestrer første date, de fleste går det fint å ordne 2. date med (etter insj fra meg igjen), men deretter pleier det å dabbe av.

 

Det er en vanlig problemstilling å slite med å få dates, men er kommet over den kneika selv gjennom å ikke nøle hvis jeg er interessert. Jeg sliter derimot med at interessante jenter mister interessen etter noen ganger, enten de sier de ikke føler kjemi, sier de føler at de burde vært mer tiltrukket av meg for å kunne fortsette, eller en annen kjip grunn.

1. Hva tror dere kan være grunn til å miste interessen etter et par dates?

2. Hvilken systematisk feil er det ofte som ligger bak når noen får dates men ikke kjæreste?

 

Folk tør ikke være direkte, om enn jeg ønsker de kunne vært det. Jeg har blitt spesielt mye avvist siste måneden, og begynner å helle mot gamle tanker. Tror jeg virker interessant i starten ved at jeg er snakkesalig og ikke nøler med å vise interesse, men at de etterhvert innser at det er "uetisk" å holde på med meg av den grunn at de føler jeg er veldig interessert, og tvinger seg selv til å avslutte med meg. At jeg er interessert hadde ikke vært noe problem om de også var det, men jeg er som sagt ikke fysisk tiltrekkende. De innser på en måte at det fysiske mangler og at jeg ikke kan være kjæresten, og det å håpe på å kunne utvikle følelser blir for risikabelt.

 

Har flere tanker om tema men kan heller skrive de som svar på innlegg her..



Anonymous poster hash: 734d2...02c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Synes det høres ut som du gjør det bedre enn mange, så ikke vær for hard med deg selv. Runket/sugd uten å ha sex? Aldri opplevd, men det var en liten avsporing.

 

Noen tilfeldige tanker:

 

1. Innstillingen din ovenfor deg selv: "Jeg er ikke noe vakkert skue." Fuck that. Du trenger ikke være vakker, men du må i det minste føle deg sexy og attraktiv. Om ikke, så ta de nødvendige stegene for å nå dit, enten det er kun snakk om innstilling alene eller i kombinasjon med ytre forandringer (klesstil, fettprosent, muskelmasse).

 

2. Gnist. Du må injisere litt lidenskap i møtene og samtalene dere har. Ikke snakk kun om kjedelige og hverdagslige ting. Vær litt frekk. Utfordre de litt. Vær litt ovenpå. Vær fysisk og kyss de på første date.

 

3. Livsstil. For mange jenter er livsstil viktig. Jo mer spennende livet ditt er, jo mer spennende er du. Slike ting kan være uviktig i forhold til en ONS eller et ligg, men i større grad viktig for et forhold. 

 

Har selv en ganske utad kjedelig livsstil om dagen, så vet at det er et forbedringspotensiale for min del, MEN jeg er en spennende fyr som tenker og oppfører seg annerledes enn mange. Og det er det viktigste. 

 

Håper dette gav deg noen ideer. Viktigst av alt er punkt 1 og 2. Attitude er ALT. :) 

Lenke til kommentar

Som det sies over her, er det viktig å gjøre seg interessant også utenfor daten!

Fortell om noe spennende du skal i uken som kommer, og at det blir vanskelig å treffe henne da, men kanskje uken etter...?

 

Aldri bli for ivrig til å begynne med. Det virker litt desperat; for du kjenner jo henne egentlig ikke ennå, så 'hvorfor er du så hypp? Tar du hva som helst liksom?'. Tenker jenter ofte da.

 

Ellers høres det ut som du har godt driv  :)

Lenke til kommentar

Jeg er jente og har kuttet kontakten med mange Tinder-gutter, rett og slett fordi jeg ikke blir forelsket på den måten.
Jeg blir forelsket i gutter som jeg finner i vårt "naturlige habitat" og ser hvordan han er mot andre mennesker. Om han er underholdende, snill mot vennene sine, morsom, sier smarte ting os.v.

Gjennom livet har jeg blitt forelsket i:
-En i klassen på ungdomsskolen som jeg så hver dag
-En i vennegjengen på videregående
-En fra lesesalen på universitetet
-En på treninga, som trente meg litt.

Det skal sies at alle unntatt 1 av disse 4 avviste meg. :p

Jeg har PRØVD å treffe ukjente gutter som dates, fra Tinder os.v., for å gi det en sjanse. Men det er ekstremt vanskelig. Følelsene kommer bare ikke.
Kanskje jentene du treffer har hatt det på samme måte?

Hva om du inviterer henne på noe med vennene dine, så det blir litt mer lett & ledig stemning, enn bare dere to?



Anonymous poster hash: f9e08...dd2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke et typisk tilfelle av at du går for jenter som er et vakkert skue og som kanskje er i en annen "liga" da? Må vite det at de sosiale kodene ikke er særlig tilgivende, og damer som scorer høyt på utseende forventes å finne en kar på et høyt nivå. Sier ikke at det er bra, men er slik jeg oppfatter det basert på egne observasjoner.

Anyway, hvis det er slik så er det jo noen ting du kan gjøre med saken. Vet ikke om du trener og sånn, men en nice kropp kan i mange tilfeller veie opp for et mindre sjarmerende ansikt, samme med klesstil og attitude som noen andre nevnte over her? Men, om det ikke er din greie så er det kanskje et dumt forslag.

Lenke til kommentar

Mange gode tips dere kommer med. Å få mer lidenskap inn i bildet er nok noe av det jeg bommer på, har slitt en del med ensomhet i studietiden som har satt litt preg på meg, uten at jeg tror jeg virker desperat av den grunn. Dette med å virke ivrig er også godt poeng. Er jenta pen og i tillegg har en litt rolig/behersket væremåte, så blir jeg mo i knærne og gjør nærmest alt for at hun skal trives på date, forestiller meg nesten hvordan det må være å være sammen med henne etter bare en date eller to. Er ok trent men har litt å gå på i klesstil, må innrømmes, jobber med det..

 

Er bare så innmari vondt å vite at jenta man er på date med og er betatt av har inderlig lyst å finne seg en type, men så vil hun spesifikt ikke ha deg. I tillegg er det kjipt å vite at hun fikk følelser for en annen hun holdt på med for bare noen måneder siden, ble knust av å bli dumpet, og vil ikke en gang prøve å få følelser for meg. Føler seg på et vis mindre verdt enn den fyren som hun var forelsket i..



Anonymous poster hash: e6ff1...e66
Lenke til kommentar

 

Mange gode tips dere kommer med. Å få mer lidenskap inn i bildet er nok noe av det jeg bommer på, har slitt en del med ensomhet i studietiden som har satt litt preg på meg, uten at jeg tror jeg virker desperat av den grunn. Dette med å virke ivrig er også godt poeng. Er jenta pen og i tillegg har en litt rolig/behersket væremåte, så blir jeg mo i knærne og gjør nærmest alt for at hun skal trives på date, forestiller meg nesten hvordan det må være å være sammen med henne etter bare en date eller to. Er ok trent men har litt å gå på i klesstil, må innrømmes, jobber med det..

 

Er bare så innmari vondt å vite at jenta man er på date med og er betatt av har inderlig lyst å finne seg en type, men så vil hun spesifikt ikke ha deg. I tillegg er det kjipt å vite at hun fikk følelser for en annen hun holdt på med for bare noen måneder siden, ble knust av å bli dumpet, og vil ikke en gang prøve å få følelser for meg. Føler seg på et vis mindre verdt enn den fyren som hun var forelsket i..

 

Anonymous poster hash: e6ff1...e66

 

 

Du er ikke mindre verdt. :) Det hadde du ikke vært for meg som skrev det lange innlegget over iallefall. Jeg hadde bare ikke truffet deg på den rette måten..

 

Er du fortsatt student? Meld deg inn i noen foreninger eller noe, kanskje du treffer en på en mer naturlig måte, så slipper du dette med dates.

 

 

Anonymous poster hash: f9e08...dd2

Lenke til kommentar

Å si mindre og å lytte mer er den enklest gjennomførbare endringen å gjøre så akter definitivt å prøve det.

Er student og med i foreninger, men det er ikke såå stor utskifting av folk der at det er voldsom arena for å treffe noen. Drar på mange helgeturer til fjells med overnattinger, hvor jeg har kommet i kontakt med mang en jente, men man må da likevel dra på "date" for å se an stemningen oss to i lag? Eller mener du jeg burde bare invitere på vors hos meg uten å bli kjent med henne alene først, selv når vi har ingen felles venner? Det virker ikke særlig komfortabelt ut for henne, og litt kleint fra min side også. Har lært meg å komme i kontakt med nye jenter liksom, men ser ikke hvordan det skal gjøres å bli kjent uten date..?  (Har riktignok observert at flere av de som ikke dater mange, men som plutselig møter ei gjennom studentforening, går fra å ikke date i det hele tatt til å være sammen på noen uker, helt annen strategi enn meg..)



Anonymous poster hash: e6ff1...e66
Lenke til kommentar

 

Å si mindre og å lytte mer er den enklest gjennomførbare endringen å gjøre så akter definitivt å prøve det.

 

Er student og med i foreninger, men det er ikke såå stor utskifting av folk der at det er voldsom arena for å treffe noen. Drar på mange helgeturer til fjells med overnattinger, hvor jeg har kommet i kontakt med mang en jente, men man må da likevel dra på "date" for å se an stemningen oss to i lag? Eller mener du jeg burde bare invitere på vors hos meg uten å bli kjent med henne alene først, selv når vi har ingen felles venner? Det virker ikke særlig komfortabelt ut for henne, og litt kleint fra min side også. Har lært meg å komme i kontakt med nye jenter liksom, men ser ikke hvordan det skal gjøres å bli kjent uten date..?  (Har riktignok observert at flere av de som ikke dater mange, men som plutselig møter ei gjennom studentforening, går fra å ikke date i det hele tatt til å være sammen på noen uker, helt annen strategi enn meg..)

 

Anonymous poster hash: e6ff1...e66

 

Så ingen i foreningene er aktuelle?

 

Hvis du ikke treffer de jentene igjen flere ganger på fler overnattinger så er det litt vanskelig å bli kjent, ja. Men hvis du prater hyggelig med en, så kan du jo få nummeret hennes og spørre om hun vil være med på en tur i marka med bare dere? Så kan du evt. ta date nr to som en kveld med venner, spillkveld eller vors eller kino. Eller kanskje hun vil bli med deg eller dere på lunsj i kantina?

Det er sånn jeg liker det iallefall... Men alle er ulike. ;)

 

Anonymous poster hash: f9e08...dd2

Lenke til kommentar

Det er ikke et typisk tilfelle av at du går for jenter som er et vakkert skue og som kanskje er i en annen "liga" da? Må vite det at de sosiale kodene ikke er særlig tilgivende, og damer som scorer høyt på utseende forventes å finne en kar på et høyt nivå. Sier ikke at det er bra, men er slik jeg oppfatter det basert på egne observasjoner.

Tror dessverre dette også har mye med saken å gjøre. De aller fleste av de jeg har falt for og hatt lyst på mer har vært tradisjonelt pene, fotogene jenter fra velstående familier. Er ikke akkurat fra samme bakgrunn selv, og kan skjønne at de liker bedre gutter fra samme kår som dem, man liker tross alt oftest folk som er likere en selv.

 

 

 

Å si mindre og å lytte mer er den enklest gjennomførbare endringen å gjøre så akter definitivt å prøve det.

 

Er student og med i foreninger, men det er ikke såå stor utskifting av folk der at det er voldsom arena for å treffe noen. Drar på mange helgeturer til fjells med overnattinger, hvor jeg har kommet i kontakt med mang en jente, men man må da likevel dra på "date" for å se an stemningen oss to i lag? Eller mener du jeg burde bare invitere på vors hos meg uten å bli kjent med henne alene først, selv når vi har ingen felles venner? Det virker ikke særlig komfortabelt ut for henne, og litt kleint fra min side også. Har lært meg å komme i kontakt med nye jenter liksom, men ser ikke hvordan det skal gjøres å bli kjent uten date..?  (Har riktignok observert at flere av de som ikke dater mange, men som plutselig møter ei gjennom studentforening, går fra å ikke date i det hele tatt til å være sammen på noen uker, helt annen strategi enn meg..)

 

Anonymous poster hash: e6ff1...e66

 

Så ingen i foreningene er aktuelle?

 

Hvis du ikke treffer de jentene igjen flere ganger på fler overnattinger så er det litt vanskelig å bli kjent, ja. Men hvis du prater hyggelig med en, så kan du jo få nummeret hennes og spørre om hun vil være med på en tur i marka med bare dere? Så kan du evt. ta date nr to som en kveld med venner, spillkveld eller vors eller kino. Eller kanskje hun vil bli med deg eller dere på lunsj i kantina?

Det er sånn jeg liker det iallefall... Men alle er ulike. ;)

 

Anonymous poster hash: f9e08...dd2

 

De som var aktuelle har jeg allerede fått avslag om å dra på date fra, uten at det gjør meg noe.

 

Slik du beskriver det så er det tilbake til tradisjonell dating, er det ikke? Pleier å invitere med på tur i marka eller til fin utsikt med varm drikke, men date nr 2 er litt tidlig å introdusere venner, eller? Kunne vært ok viss, som du har foreslått, hun var ei jeg kjente fra forening og vi kanskje hadde felles venner, men ellers blir det unaturlig..?

 

Anonymous poster hash: e6ff1...e66

Lenke til kommentar

 

Det er ikke et typisk tilfelle av at du går for jenter som er et vakkert skue og som kanskje er i en annen "liga" da? Må vite det at de sosiale kodene ikke er særlig tilgivende, og damer som scorer høyt på utseende forventes å finne en kar på et høyt nivå. Sier ikke at det er bra, men er slik jeg oppfatter det basert på egne observasjoner.

Tror dessverre dette også har mye med saken å gjøre. De aller fleste av de jeg har falt for og hatt lyst på mer har vært tradisjonelt pene, fotogene jenter fra velstående familier. Er ikke akkurat fra samme bakgrunn selv, og kan skjønne at de liker bedre gutter fra samme kår som dem, man liker tross alt oftest folk som er likere en selv.

 

Anonymous poster hash: e6ff1...e66

 

 

Jeg er fra en "velstående" familie, tror jeg, vet ikke hva du legger i det. Type alle i slekten bor i Bærum, og jeg skal arve sikkert 30 millioner en dag.

 

Og jeg foretrekker gutter fra dårligere kår, fordi jeg takler ikke de rike guttene, mange er overlegne. Dessuten trenger jeg ikke pengene deres, jeg har jo familien min sine. Tror fattigere jenter er mer golddiggere enn det rike jenter er, egentlig.

 

Han jeg liker nå er fra en veldig fattig familie har jeg inntrykk av, utifra det han har fortalt. Han har ikke penger men han har stå-på-vilje, er positiv, smart, sta og reflektert. Det er viktigere enn penger! :)

 

 

 

Anonymous poster hash: f9e08...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 25 år og har ligget med rundt 40 stk. Har sikkert pratet med flere hundre jenter på fester, butikken, treningsstudio, jobb, skole eller andre steder oppigjennom årene. Har fortsatt til gode å møte en intellektuell jente som faktisk tar initiativ til å starte en samtale, og attpåtil holde samtalen gående.

Virker som de fleste chicks nå til dags er sosialt tilbakestående og kan kun sminke seg og se ned i mobiltelefonen. Det er stygt å si, men det faktisk sant.

 

 

Du kan jo selvfølgelig gå på BI og lete etter smarte jenter, men mest sannsynlig skal de ha en mann som både er rik og/eller har en høytstående jobb i samfunnet.

 

 

En annen ting er at hvis du er en generelt snakksalig fyr, underholdende med humor og godt humør hele tiden så digger chicksa det. Har en kompis som både ser bra ut, er morsom og underholder hele tiden. Han får hvem han vil fordi han er så sjarmerende. Problemet for min del er at det ligger ikke i min natur å underholde og prate 24/7 kun for å underholde kjerringa, derfor mister de fort interessen fordi de forventer at jeg skal starte samtaler og være den som hele tiden lager liv.

 

 

 



Anonymous poster hash: 1cb98...acd
Lenke til kommentar

 

Jeg er 25 år og har ligget med rundt 40 stk. Har sikkert pratet med flere hundre jenter på fester, butikken, treningsstudio, jobb, skole eller andre steder oppigjennom årene. Har fortsatt til gode å møte en intellektuell jente som faktisk tar initiativ til å starte en samtale, og attpåtil holde samtalen gående.

Virker som de fleste chicks nå til dags er sosialt tilbakestående og kan kun sminke seg og se ned i mobiltelefonen. Det er stygt å si, men det faktisk sant.

 

 

Du kan jo selvfølgelig gå på BI og lete etter smarte jenter, men mest sannsynlig skal de ha en mann som både er rik og/eller har en høytstående jobb i samfunnet.

 

 

En annen ting er at hvis du er en generelt snakksalig fyr, underholdende med humor og godt humør hele tiden så digger chicksa det. Har en kompis som både ser bra ut, er morsom og underholder hele tiden. Han får hvem han vil fordi han er så sjarmerende. Problemet for min del er at det ligger ikke i min natur å underholde og prate 24/7 kun for å underholde kjerringa, derfor mister de fort interessen fordi de forventer at jeg skal starte samtaler og være den som hele tiden lager liv.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 1cb98...acd

 

 

Ville ikke akkurat dratt til BI for å finne ei smart dame, men ellers er jeg enig.

Lenke til kommentar

Working as intended.

 

Dating er ikke et spill. Det finnes ingen boss tactics som gjør at du "vinner" ved å "få dama til å føle gnist". Du møter dem. Prater. Er deg selv, og ser om det finnes en gnist der. Det gjør det mest sannsynligvis ikke. Derfor er "trikset" å bare fortsette å date nye mennesker helt til du finner en du har gnist med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Working as intended.

 

Dating er ikke et spill. Det finnes ingen boss tactics som gjør at du "vinner" ved å "få dama til å føle gnist". Du møter dem. Prater. Er deg selv, og ser om det finnes en gnist der. Det gjør det mest sannsynligvis ikke. Derfor er "trikset" å bare fortsette å date nye mennesker helt til du finner en du har gnist med.

 

Feil.

 

Dating ER et spill. Per definisjon et nummerspill, noe du jo sier selv, i.e., "...forsette å treffe nye mennesker til du finner en du har gnist med."

 

Som mann (og kvinne) er det mye man kan gjøre for å øke vinner-raten sin i dette spillet. Trådstarter sier for eksempel at han har en del å gå på når det gjelder klesstil. Det er ingen tvil om at ved å forbedre dette alene og dermed sin attraktivitet, så vil han øke prosenten sin. Hvor mye er vanskelig å vite og avhenger nok av jenta. 1%? 5%? 10%? Legg til andre parameter, så kumulerer det seg. Man når aldri 100%. Kanskje kommer man ikke engang over 40-50%. Men man kan definitivt øke raten sin. Det er det ingen tvil om.

 

Jeg anbefaler ikke taktikker per se, da gode taktikker egentlig er en forlengelse av gode holdninger og selvtillit. Derfor blir det gjerne feil hvis en mann med dårlig selvtillit og selvverdi skal kopiere slike taktikker ad verbatim. Med det sagt, blir det gjerne en høna eller egget situasjon, så av og til kan det å kopiere taktikker være med på å forsterke nye holdninger, i.e., "Fake it till you make it."

 

Et vendepunkt for min del som tidligere nice guy var når jeg inviterte jenta jeg likte på fest og hun svarte noe om at hun ikke kunne og hadde problemer med skyss. Mitt svar? Noe ala "Synd for deg. Topp stemning her! Vi snakkes senere da."

 

Hadde det vært noen dager tidligere er det ingen tvil om at jeg hadde fortsatt å mase på henne, organisere taxi-tur og hva har du. Faktisk endte det med at hun selv gjorde en innsats og kom til festen. Fikk henne aldri (sannsynligvis fordi jeg var en 'nice guy'), men for min del var det et vendepunkt og illustrerer poenget mitt.

 

Nå var temaet gnist. 

 

De fleste heteroseksuelle menn blir seksuelt opphisset og tiltrukket av kvinner. Har lyst å kle de nakne. Kna på brystene deres. Kysse de. Knulle de. Eller kanskje bare være nær de. Dessverre har veldig mange menn i Norge endt opp som typiske nice guys som ikke tør å VISE eller KOMMUNISERE denne siden av seg selv.

 

Hvordan skal en kvinne kunne føle gnist om en mann går 1 meter fra henne? Aldri tar henne i hånden? Aldri gir henne dyp øyekontakt? Aldri avbryter henne når hun snakker og sier at hun synes hun er søt og kanskje har lyst å kysse henne akkurat nå? Stopper henne og drar henne inntil seg? Aldri prøver å kysse henne?

 

Osv.

 

Så, for mange menn er løsningen så enkel som å begynne å uttrykke denne siden av seg selv HELE tiden og særlig når de er nær kvinner. Ikke vær et dyr, men skjul heller ikke lystene dine og ikke skam deg over begjæret du føler. La henne heller merke at du begjærer henne.

 

En enkel løsning på et problem mange menn har. Nå vet jeg ikke om dette spesifikt er problemet trådstarter har, men det er illustrativt allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...