M98kF1 Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Kanskje det er enkleste utvei, og en måte å slå to fluer i en smekk på? Erdogan får viljen sin, og loven blir fjernet. [...] Eller tre fluer? Hun får også straffet en brysom satiriker/komiker som ødelegger for skjøre avtaler? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Litt av greien med med moderne, vestlige demokratier er at lederne ikke kan straffe noen, det er det domstolene som kan. Det vil ikke skje i dette tilfellet, og det vet Merkel. 2 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Tja, i motsetning til de aller fleste lover i de aller fleste vestlige demokratier er akkurat denne loven begrenset av at nettopp regjeringen må "godkjenne" påtale for at det i det hele tatt skal bli noen sak. Så her er en eventuell sak og straff noe lederne faktisk har noe med Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Ikke selve straffen, nei. Merkel har ingen makt til å påvirke hvordan domstolen behandler saken, bare om den skal få muligheten. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Ikke selve straffen, nei. Merkel har ingen makt til å påvirke hvordan domstolen behandler saken, bare om den skal få muligheten.Ja, men det betyr at Merkel kan frata domstolen muligheten til å kunne straffe. Da kan Merkel helt åpenbart "påvirke straffen". | Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Pussig at man fortsatt får sitte ved makten når man åpenbart hater sitt eget land og folk så mye. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Det blir i så fall et tolkningsspørsmål. I land hvor det er opp til offeret om saker skal anmeldes eller ikke, så vil ikke jeg si at offeret kan få noen straffet, selv om offeret kan frata domstolen/påtalemyndigheten muligheten til å kunne straffe. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Kanskje det er enkleste utvei, og en måte å slå to fluer i en smekk på? Joda. Jeg tviler ikke på at det er enkleste utvei i denne situasjonen... Det Merkel burde gjøre, selvsagt, for å fremstå demokratisk, er å ta en avgjørelse helt selv, ikke sant? Nå har faktisk demokratiet tillagt henne den avgjørelsen. Og hun har eksplisitt tatt den. Den delen av saken blir ikke mer demokratisk om hun toer sine hender på nytestamentlig vis. Geir Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg synes i alle fall det er en viss symbolikk i å la retten avgjøre, spesielt når motparten er diktatorspiren Erdogan. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 “I want to stress again what was stressed yesterday – we have the fundamental values in the constitution and that includes article 5, which is the freedom of opinion, freedom of science and of course, the freedom of art,” she said when asked about a complaint filed by Tayyip Erdoğan against Jan Böhmermann on Monday. “Art and these fundamental values are valid regardless of any political problems we discuss with each other – and that includes the refugee issue – and I think Turkey and the European Union and so also Germany have an interest in finding a political solution on it,” Merkel said." Gjesp. Det Merkel burde gjøre, selvsagt, for å fremstå demokratisk, er å ta en avgjørelse helt selv, ikke sant? Ikke faktisk la domstolen avgjøre om et lovbrudd har funnet sted, det er ikke demokratisk i det hele tatt. Er du klar over hva du skriver? Din løsning er diktatur! Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg prøvde å gjøre sarkasmen så tydelig som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg synes i alle fall det er en viss symbolikk i å la retten avgjøre, spesielt når motparten er diktatorspiren Erdogan. Symbolikk ville vært å si "Å herre, har vi en slik lov?!?1 Den må vi bli kvitt sporenstreks! Takk for at du påpekte det Erdogan!" Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Jeg prøvde å gjøre sarkasmen så tydelig som mulig. Jeg burde ha forstått det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå