Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betaling for leie av avbestilt ferieleilighet

Buste

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen har noen innspill til dette. I august 2015 bestilte vi leie av en leilighet i vinterferien i Spania. Det ble ikke formalisert på noen annen måte enn en email der vi ble enige om at vi skulle betale 1. desember 2015. I november fikk vi vite at vi ikke kunne ta ferie og dermed ikke kunne benytte leiligheten. Jeg skrev da en email om at vi ikke kunne benytte leiligheten vi hadde bestilt. Da vi ikke fikk noen oppfordring til å betale for leien som var avtalt til 1. desember antok vi det var greit for utleier (muligens noe naivt men). Det ble derfor en overaskelse når vi ble krevd pebger først etter at vi sjulle vært kommet hjem igjen etter ferien (uken ettr at vi skulle benyttet leiligheten). Problemet nå er utleier hevder å aldri ha mottatt emailen min og at vi derfor aldri avbestilte den. Jeg har i mellomtiden slettet sendte email fra denne tiden og kan derfor ikke bevise at jeg har sendt den...Jeg hevder derimot at dersom man leier ut er det vanlig praksis at dersom man ikke betaler ihht avtale (altså 1. desember) så blir man purret og hvis man fortsatt ikke betaler så blir leien kansellert. Jeg undrer meg derfor noe over å bli bedt om å betale etter at leieperioden skulle ha vært...Er det noen som kan si noe om jus'en i et slikt tilfelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Det du hevder om at hvis du ikke betaler innen fristen ihht. avtalen så blir leien kanselert, har du det skriftlig noen plass?

Lenke til kommentar

Her tror jeg du har en veldig dårlig sak. Det eneste jeg ser som kan dra saken i din favør er dersom du kan bevise at utleier leide ut til noen andre eller brukte leiligheten selv i det tidsrommet du skulle hatt leiligheten. Leiligheten må nemlig ha vært disponibel for deg for at du skal kunne bli avkrevd leie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...