Farbu99 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Hei, fikk min splitter nye moped idag! Men får ikke til og bruke el-start.. Noen som vet hva jeg skal gjøre ( har prøvd den røde knappen og clutch, brems og alt det der). Greia er at den reagerer ikke ( kommer ingen lyd eller lignende ) Eneste som skjer er at det lyser N mopeden! Noen tips? ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Jeg kjenner ikke din moped, men på min scooter må jeg holde inne bremsen mens jeg trykker på startknappen. Altså, vri tenningsnøkkelen helt til høyre, holde inne bremsa og trykke startknappen til jeg hører at bensinmotoren har startet. Glemmer jeg bremsen, virker ikke startknappen. Om du har girmoped, må den kanskje stå i et bestemt gir, eller i fri. Kanskje det har noe å si om den står på støtta. Endret 15. april 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Farbu99 Skrevet 15. april 2016 Forfatter Del Skrevet 15. april 2016 Har prøvd og holde inn bremsen også.. Er helt dødt liksom.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Er den helt ny? Har du fått den til å virke før? Kan batteriet være tomt? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Det kan være sperre på støtta så den må være oppe for at starteren skal kunne "gå". Når du trykker på startknappen, "dimmer" da N lyset? Hvis det gjør det vil jeg tippe på at det er lite strøm. Den starter på kicken? Lenke til kommentar
Farbu99 Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Den starter på kicken! Funker ikke å ta opp støtten.. Lenke til kommentar
Farbu99 Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 N lyset dimmer ikke! Tviler sterkt på at batteriet er gåent.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Da ringer du, eller tar en tur til der du kjøpte mopeden. De skal ordne opp. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Kan hende det er feil på den. Det er også mulig at du gjør noe feil, men vi vet ikke hva du gjør feil. Har du en manual? Det står kanskje hvilke kriterier som må være oppfylt før selvstarteren kobler inn. Kanskje du har glemt noe vesentlig, som at giret skal stå i nøytral, bremsen skal holdes inne og sykkelen må stå på (eller av) støtta SAMTIDIG for at selvstarteren skal virke. Om det er en girmoped, -kanskje clutchen må være inne. Eller kanskje det bare er feil på den. Kan godt hende batteriet er tomt, for eksempel. Etter å ha prøvd andre muligheter, kan du kontakte selgeren og spørre. Han har nok erfaring med dette kjøretøyet, og kan fortelle hva som er galt og evt. reparere den. Endret 16. april 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå