AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg har nå trukket tenner på grunn av at det skal bli bedre for reguleringen min. Jeg har alltid vært opptatt av mine tenner, kan studere dem flere ganger om dagen og det skal alltid være rent og pent (tanntråd osv). Jeg er høyst misfornøyd med denne tannlegen sin jobb. Hun virket som hun ikke visste jobben sin. Hun spurte meg om helse og medisinspørsmål ETTER å ha trukket en tann, hun forstår ikke hvordan man skal hun skal sette opp betalingen helt osv, og under trekkingen så holdt hun munnen min i de åpne sårene mine etter de andre trukne tennene. Men, det kan jeg si at jeg kan se vekk i fra. Det jeg ikke kan se vekk i fra er at hun har skadet en tann. Når hun trakk tenner skumpet hun ofte borte i fortanna min med tangen, spesielt etter at tennene ble trukket ut. Jeg oppdaget etter jeg kom hjem at jeg har fått en sprekk på fortanna. En så opptatt person som jeg er av mine tenner ble jeg utrolig deprimert av dette. Er dette noe jeg kan ta opp med tannlegen? Går det an å få noe erstatning på dette, eller er det noe jeg i det hele tatt kan gjøre? Jeg bare føler meg så ekstra opptatt av det lille, spesielt når det gjelder tennene mine. Så dette er faktisk veldig viktig for meg. Håper på svar. Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Har du kontaktet tannlegen din angående dette? 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Du kan klage til tannlegen, det er det du gjør først og fremst. Dem vil (bør) undersøke det og hvis dem kan gjøre noe så gjør dem det for egen regning. Bærer ikke det fram fortsetter du til Tannlegeforeningen i ditt fylke. De kan pålegge tannlegen å rette feilen og eventuelt refundere det du har betalt eventuelt sende deg til en annen tannlege for vurdering. Norsk pasientskadeerstatning vil være aktuelt hvis du skal kreve økonomisk erstatning utover at dem retter skaden. Jeg vet ikke kriteriene, men jeg vil tro det er som med det meste av erstatningordninger at du må kunne dokumentere at det medfører alvorlige og/eller langvarige plager for deg (smerter, mistet tann, nedsatt følsomhet osv.). Endret 16. april 2016 av Nedward Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Nei, det har jeg ikke. Tannlegen virker litt uprofesjonell, og jeg tenkte å kanskje finne ut hva jeg burde si og ta opp, og ikke si. Hvordan burde jeg også gå frem med det? Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Jeg føler også jeg er ekstremt dårlig til å faktisk ta opp alle ting jeg faktisk synes er feil, face to face. Og hvis de sier et svar som er dårlig, eller ikke strekker seg som et svar klarer jeg ikke å rette på dem eller be om et bedre svar... Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Jeg føler også jeg er ekstremt dårlig til å faktisk ta opp alle ting jeg faktisk synes er feil, face to face. Og hvis de sier et svar som er dårlig, eller ikke strekker seg som et svar klarer jeg ikke å rette på dem eller be om et bedre svar... Anonymous poster hash: 05763...e36 Da tar du det skriftlig med de Endret 16. april 2016 av Zash Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 dokumentere at det medfører alvorlige og/eller langvarige plager for deg (smerter, mistet tann, nedsatt følsomhet osv.). Det er nok kanskje ikke så mye med smerter eller noe slikt å gjøre, men mer med velvære og min egne mentale selvbilde og hva jeg selv synes om meg/tennene mine. Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Få deg en talsperson, et familiemedlem f.eks. som kan ta opp saken for deg. Uansett bør du klage skriftlig for å ha det dokumentert. Endret 16. april 2016 av Nedward Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Ok takk, det skal jeg gjøre. Men erstatning, gjelder det velvære også? Personlig selvbilde? Har dårlig selvbilde fra før og dette hjelper ikke så mye. Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Klage på helsetjenester kan for den enkelte være et skikkelig virrvarr. Heldigvis finnes det proffe mennesker som kan hjelpe deg med dette uten å ta et øre i betaling: Pasient og brukerombudet. De kan også hjelpe deg med spørsmål om pasientskdeerstatning. Ellers kan du lese litt om det her: http://www.npe.no/no/Erstatningssoeker/Soke-erstatning/Hva-skal-til-for-a-fa-pasientskadeerstatning/ Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 .................Det jeg ikke kan se vekk i fra er at hun har skadet en tann. Når hun trakk tenner skumpet hun ofte borte i fortanna min med tangen, spesielt etter at tennene ble trukket ut. Jeg oppdaget etter jeg kom hjem at jeg har fått en sprekk på fortanna. En så opptatt person som jeg er av mine tenner ble jeg utrolig deprimert av dette. Er dette noe jeg kan ta opp med tannlegen? Går det an å få noe erstatning på dette, eller er det noe jeg i det hele tatt kan gjøre? Jeg bare føler meg så ekstra opptatt av det lille, spesielt når det gjelder tennene mine. Så dette er faktisk veldig viktig for meg. .............. ......... Men erstatning, gjelder det velvære også? Personlig selvbilde? Har dårlig selvbilde fra før og dette hjelper ikke så mye. Dersom det er slik du sier at du går til tannlegen for å få regulering er det ofte flere tannleger involvert. En som utfører reguleringen, og en som trekker tenner etter henvisning. Er det slik i dette tilfellet også? Formodentlig finnes det et utall bilder og røntgenbilder av tennene dine, og en skade kan da sannsynligvis tidfestes ganske nøyaktig. Uansett er første steg å snakke med tannlegen, og spørre om dette kan ordnes. Om det er selvbildet ditt som er skadelidende blir jo ikke det bedre av om du får noen tusenlapper. Lenke til kommentar
Ansatt_NPE Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hei, jeg jobber i NPE og kan oppklare litt: Det er alltid lurt å ta opp situasjonen med tannlegen din, enten muntlig eller skriftlig. Kanskje tannlegen vil rette opp feilen. Dersom du ønsker å søke om erstatning hos oss, kan du gjøre det ved å sende inn et skademeldingsskjema, som du finner på nettsida vår npe.no. Vi innhenter alle opplysninger og dokumenter, så det slipper du å gjøre. Vi vurderer hver enkelt sak individuelt uten at det koster deg noe. For øvrig er det viktig å huske på at det er noen vilkår for å få erstatning: Det første er at skaden må skyldes feilbehandling. Den vurderingen gjør vi med hjelp av sakkyndig tannlege, som vil vurdere om behandlingen er etter god praksis. For det andre må du ha hatt et økonomisk tap på over 10 000 kroner. Det kan for eksempel være utgifter knytta til ny behandling osv. Vi har skrevet litt om tannskader og hva som skal til for å få erstatning. Du kan lese den saken her. Lykke til videre, håper du finner ut av dette! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Hei og takk for svar. Vil si at det er slik at jeg har vært flere steder, et sted for å trekke tenner og et sted for å sette på regulering. Når det gjelder røntgenbilder, synes dessverre ikke sprekker i det. Tusen takk for tips om NPE, jeg skal ta en titt på det. Anonymous poster hash: 05763...e36 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå