entusiast Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Hei hå! Skal til å gjøre en "clean install" med Windows 10, men i det jeg vil formatere kommer følgende feilmelding opp: -Kan ikke tilbakestille PCen. Det mangler en nødvendig stasjonspartisjon. Har en SSD som jeg bruker til primærdisk (C:), samt to stk 3,5tommere i raid1 som går som lagringsdisker. Har koblet fra sata- kabelen på disse. For ordens skyld, så booter PCen som vanlig med disse frakobla. Hva må til for å få formatert ssd'en, før clean install? Ja, jeg har sett at det er en tråd på 157 sider, som muligens omhandler dilemmaet mitt.. Men har dessverre ikke tid til å lese gjennom såpass mye stoff, og fant ingenting når jeg søkte etter svar.. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Prøv å gjør det via denne linken https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10ISO Og ikke den innebygde reset funksjonen 1 Lenke til kommentar
entusiast Skrevet 15. april 2016 Forfatter Del Skrevet 15. april 2016 Det var denne jeg brukte (tidligere i dag sådan). Kan det være et problem at jeg har nappa ut lagringsdiskene mine? Gjorde dette for å være 100% sikker på at ikke de også blir formatert Lenke til kommentar
Ruhell Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Det var denne jeg brukte (tidligere i dag sådan). Kan det være et problem at jeg har nappa ut lagringsdiskene mine? Gjorde dette for å være 100% sikker på at ikke de også blir formatert Hold dei utnappa til Win10 er innstallert slik at dei ikkje skjer noko med filene du har der !! Trudde ikkje du trengte å formatere for clean install, men at du velger clean install under installasjonen og så fikser installasjonsprogrammet alt med formattering etc automatisk. Derfor er det viktig å holde disker med viktig data fråkobla til installasjonen er ferdig. Endret 15. april 2016 av Ruhell 1 Lenke til kommentar
entusiast Skrevet 15. april 2016 Forfatter Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Nå gikk det bra, takk for hjelp folkens! Dersom noen andre skulle sitte i samme "saksa", gjør som under: du velger clean install under installasjonen og så fikser installasjonsprogrammet alt med formattering etc automatisk så ordner det seg. Før innstalleringen kan man velge et alternativ, som tilsynelatende er formatering - Noe det ikke er. Ved clean install så kommer det alternativet, etter man har tasta inn produktnøkkelen. Jeg fikk plutselig 4 partisjoner på min SSD, og måtte slette alle før det var mulig å innstallere. Clen install USB lages enkelt med denne: https://www.microsof...ad/windows10ISO Edit: Fikk sitatet inn i sitatboksen. Endret 15. april 2016 av entusiast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå