Limbeck Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Men hvorfor kan de konkurere på pris? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Fordi de selv velger utpris, akkurat som på alle andre varer de selger. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hvor mye det egentlig er å spare på å kjøpe en konsoll kan diskuteres. En PC må man ha uansett ha, og da kommer de rundt 3000 man må bruke på konsollen i tillegg til det man allerede har betalt for PCen. I tillegg så pleier spillene både å ha lavere utsalgspris og falle i pris fortere på PC. Noe å spare er det, men ikke så mye som man tror, og noen få ekstra tusenlapper er man kanskje villig til å legge ut for den ekstra ytelsen? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 I mitt tilfelle så vil jeg ha mac til "alt det andre" Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Det er det samme med alle konsollene nå. Det kommer færre eksklusiver, færre nye spill som ikke bare er oppdaterte versjoner av eldre spill og det er færre spill totalt. For Playstation sin del er dette bare siste ledd i en nedadgående kurve; PS1 hadde litt over 3000 spill, PS2 litt over 2000 og PS3 litt over 1000. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg går utfra at det har noe med at det stilles høyere og høyere krav til spillene, spesielt visuelt. Det store problemet med dette for min del er at det nesten ikke er noen grunn til å kjøpe en konsoll så lenge man har en PC, bortsett fra at det er greit å ha to plattformer hvis det er mer enn en person i huset som spiller. Nesten alt som kommer på konsoll kommer på PC og med mindre porten er venstrehåndsarbeid får man alltid bedre ytelse. Bra analyse. Jeg tror det stemmer som du sier. Og ja, det er kjipt med alle titlene som er oppussede PS3 spill eller indie spill. Det er også kjipt når spill lanseres både til PS4 og til PS3. Da tenker man: hvorfor har jeg PS4 når jeg kunne spilt det med PS3 sin kraft? Vel, noen store eksklusive titler til PS4 hadde gjort seg nå. Så langt har PS4 vært et relativt dårlig kjøpt. Og jeg har hatt både PS1, PS2 og PS3. Ikke engang Gran Turismo? Hvorfor ikke? Ikke noe Tekken, ingenting fra Capcom gjengen. Ingenting fra Namco Bandai gjengen heller. Jeg blir nesten nødt til å kjøpe PS4 versjonen av The Last of Us. Har spilt PS3 versjonen. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Selv har jeg vel snart et par hundre spill til PS4, det er mer enn jeg hadde etter tilsvarende tid på PS3. Det var først i siste halvdel av PS3's levetid at det begynte å komme kanontitler. Vi må også huske på at PS3 så kan vi se tilbake på, og erindres, en hel generasjon med de spillene vi likte derfra. Alle de mangfoldige spillene som vi ikke likte har vi glemt. PS4 generasjonen er vi vel sånn ca midt inni. Det er alltid lettere å se tilbake på det som har skjedd, enn å se fremover på det som fremdeles har til gode å skje. Jeg håper virkelig du har rett. Jeg vil ha noen kanontitler nå. Uncharted 4 kommer jo snart, det er jo en trøst. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Kjøpte min PS4 på grunn av Infamous Second Son som første grunn. Det endte opp som en skuffelse iforhold til de første 2, men likevel ett "ok" spill. Beste som jeg har på PS4 er The Last of Us Remastered og Uncharted Collection. Utenom de så har du The Witness ( men finnes på pc ), Until Dawn, Ratchet & Clank og Bloodborne. Infamous var forrige generasjons mest overraskende spill må jeg si. Jeg kjøpte det på billigsalg, men for et sinnsykt intensivt spill. 2'ern var greit nok. Jeg har ikke giddet å kjøpe de nye til PS4. Er det verdt det liksom? Blir de ikke bare dårligere nå? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Jeg har penger til en god pc men vil ikke ha det,har alltid elsket det enkle og greie med konsoll Strategispill er best på PC, og det eneste jeg spiller på PC. Kan anbefale Rome 2 selv om det har mye problemer. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Hvor mye det egentlig er å spare på å kjøpe en konsoll kan diskuteres. En PC må man ha uansett ha, og da kommer de rundt 3000 man må bruke på konsollen i tillegg til det man allerede har betalt for PCen. I tillegg så pleier spillene både å ha lavere utsalgspris og falle i pris fortere på PC. Noe å spare er det, men ikke så mye som man tror, og noen få ekstra tusenlapper er man kanskje villig til å legge ut for den ekstra ytelsen? Meget stor forskjell på en spill-PC og en PC. De fleste må ikke ha en spill-PC. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) ... hvorfor har jeg PS4 når jeg kunne spilt det med PS3 sin kraft? Tildels enig, men kommer du nært nok skjermen er det vesentlig forskjell som regel. PS4 kjører på 2,25 ganger så stor oppløsning enn det de fleste (med noen unntak) PS3-spill ligger på. 1920x1080 vs 1280x720 og den skviser ut mer kvalitet pr pixel siden regnekraften er bedre. Endret 18. april 2016 av vidor Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Jeg håper virkelig du har rett. Jeg vil ha noen kanontitler nå. Uncharted 4 kommer jo snart, det er jo en trøst. Selvfølgelig har jeg rett. Men såklart, det kommer også an på om du liker spillene da. Kommer flere eksklusiver til PS4 nå i 2016. Fra videoen: #10 - NIOH #9 - RIGS Mechanized Combat League #8 - Nier Automata #7 - Star Ocean: Integrity and Faithlessness #6 - Gran Turismo Sport #5 - The Last Guardian #4 - No Mans Sky (kommer på PC også/console exclusive) #3 - Persona 5 #2 - Horizon Zero Dawn #1 - Uncharted 4: A Thief's End I tillegg er Ratchet & Clanck ute i morgen. Og i 2017 er det godt mulig vi får både Ni no Kuni 2 og Detroit: Become Human, FF7 er nok lite trolig. Dreams kommer kanskje, også er det sikkert flere som ikke har blitt annonsert ennå. For ikke å glemme alle multiplatform spillene, f.eks Mass Effect Andromeda. Mange andre bra spill jeg ikke har nevnt som er ute allerede, eller kommer. Endret 18. april 2016 av Rider of Reason 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 ... hvorfor har jeg PS4 når jeg kunne spilt det med PS3 sin kraft? Tildels enig, men kommer du nært nok skjermen er det vesentlig forskjell som regel. PS4 kjører på 2,25 ganger så stor oppløsning enn det de fleste (med noen unntak) PS3-spill ligger på. 1920x1080 vs 1280x720 og den skviser ut mer kvalitet pr pixel siden regnekraften er bedre. Joda, greit nok det. Men du føler ikke spillet er designet for og optimalisert for denne generasjon konsoll når spillene også fungerer til PS3. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Her er en video til som viser enda flere PS4 spill. Litt eldre video så mange av disse har allerede kommet ut, og noen av dem kommer ikke i 2016 som videoen kan gi inntrykk av, men de kommer allikevel litt fremover i tid og viser hvor mye som faktisk er på vei til PS4. Burde være noe for en hver smak her. Og kanskje får vi endelig gjort slutt på ideen om at PS4 ikke har spill. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg har penger til en god pc men vil ikke ha det,har alltid elsket det enkle og greie med konsoll Strategispill er best på PC, og det eneste jeg spiller på PC. Kan anbefale Rome 2 selv om det har mye problemer. Du burde prøve Atilla, det har få tekniske problemer Har selv over 100 timer klokket inn Spiller ikke det nå lengre fordi det er en for stor tidstyv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Joda, greit nok det. Men du føler ikke spillet er designet for og optimalisert for denne generasjon konsoll når spillene også fungerer til PS3. Ser den. Dette henger vel sammen med at de fleste spillselskapene har ønsket å gjøre markedet sitt størst mulig og har derfor gitt ut samme spill til to generasjoner konsoller. Som regel kan man justere ned kvaliteten på lyd og textures og beholde mesteparten av kontrollerkoden og spillmekanikken så spillet i mange tilfeller er bra på begge konsollene. I noen spill har de begynt å skippe full previous-gen-støtte. Black Ops III er f.eks ikke likt for PS3 og PS4. Endret 21. april 2016 av vidor Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Riktig. Den store forskjellen på de to siste generasjonene er grafikk ytelsen. Så det er ganske enkelt å lage en ps3 verson når man har et ps4 spill klart. Jeg vil tro at last of us ser betydelig bedre ut på ps4. Gta 5 ser ihvertfall mye bedre ut på nyeste generasjon. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Vel, noen store eksklusive titler til PS4 hadde gjort seg nå. Så langt har PS4 vært et relativt dårlig kjøpt. Og jeg har hatt både PS1, PS2 og PS3. Ikke engang Gran Turismo? Hvorfor ikke? Ikke noe Tekken, ingenting fra Capcom gjengen. Ingenting fra Namco Bandai gjengen heller. Jeg blir nesten nødt til å kjøpe PS4 versjonen av The Last of Us. Har spilt PS3 versjonen. Har selv også spilt PS3 versjonen av The Last of Us, men kjøpte likevel PS4 versjonen likevel ettersom hoppet fra 720p til 1080p gjør at grafikken kommer mye bedre fram i spillet. I tillegg så er gameplayet mye mer smooth på grunn av at frameraten er på 60fps. For de som syns 30 fps gir en mer riktig filmatisk følelse til spillet så går det også ann å velge 30fps. Om du er usikker så her har du en video i meget god kvalitet av spillet på ps4 i 60fps: http://www.gamersyde.com/hqstream_the_last_of_us_remastered_exploration-32661_en.html Infamous var forrige generasjons mest overraskende spill må jeg si. Jeg kjøpte det på billigsalg, men for et sinnsykt intensivt spill. 2'ern var greit nok. Jeg har ikke giddet å kjøpe de nye til PS4. Er det verdt det liksom? Blir de ikke bare dårligere nå? Second Son er ikke så bra som Infamous 1. 1rn er en av mine favorittspill til PS3. Derimot så er second son fortsatt ett artig spill. Ikke verd fullpris som jeg betalte da det var nytt, men absolutt verd å plukke opp f.eks til en hundrings. http://www.gamersyde.com/hqstream_infamous_second_son_smoke_fun-31703_en.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå