zeebra Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Noen andre som synes PS4 har labert spillutvalg? Det eneste virkelig store spillet som har kommet så langt er Phantom Pain. Og snart kommer Uncharted 4. Men det er småtteri i forhold til alt det store fra forrige generasjon. Hva skjer egentlig? Hva er de beste titlene så langt til PS4? - Phantom Pain Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Phantom Pain kom jo til Xbox også. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Kjøpte faktisk en PS3 en god stund etter PS4'en nettopp p.g.a dette. PS3'en ser normalt ikke like bra ut grafikkmessig, men spillutvalget er faktisk viktigst. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Spillutvalget tar seg nok opp, men er enig at det har tatt lang tid. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Jeg ventet med å kjøpe maskinen til Bloodborne kom, så jeg har ikke med meg følelsen av ingen spill til lansering. Selv om spillutvalget kunne vært større, er det mer enn bra nok til at jeg ikke får spilt alt jeg har lyst på. Hvis vi snakker store eksklusiver har vi da Bloodborne. Street Fighter V er også en stor tittel (riktignok ute på PC, men ikke Xbone). I år kommer forhåpentligvis The Last Guardian. Ingen av disse er imidlertid for alle, men det er Uncharted 4 og til en viss grad Gran Turismo 7. Ingen eksklusiver kan matche salgspotensialet til Grand Theft Auto-serien. Killzone er faktisk det mest solgte PS4-spillet så langt, også eksklusivt, men gjesp. Dessuten tok det jo også en stund før PS3-biblioteket var noe å skryte av, mener jeg å erindre. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_(eighth_generation) Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det er lite og slapt på ps4 siden desverre. Jeg har allerede kjøpt to xbox one. En vanlig og en elite men når jeg fikk tilbudt en os4 til 1800 for litt siden takket jeg nei. Den har ikke noe å tilby meg. En oppfikset verson av last of us er det nermeste til nå. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det er jo haugevis av bra spill til PS4. Men om det er eksklusive spill du tenker på. Så kunne det helt klart vært mer utvalg ja. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det er det samme med alle konsollene nå. Det kommer færre eksklusiver, færre nye spill som ikke bare er oppdaterte versjoner av eldre spill og det er færre spill totalt. For Playstation sin del er dette bare siste ledd i en nedadgående kurve; PS1 hadde litt over 3000 spill, PS2 litt over 2000 og PS3 litt over 1000. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg går utfra at det har noe med at det stilles høyere og høyere krav til spillene, spesielt visuelt. Det store problemet med dette for min del er at det nesten ikke er noen grunn til å kjøpe en konsoll så lenge man har en PC, bortsett fra at det er greit å ha to plattformer hvis det er mer enn en person i huset som spiller. Nesten alt som kommer på konsoll kommer på PC og med mindre porten er venstrehåndsarbeid får man alltid bedre ytelse. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Sony er vel temmelig kvalt av pengene til ms også. Ps1 hadde jo markedet alene. Så kjøpte ms bungie og dannet turn 10 og det har bare ballet på seg Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 At PS4 har dårlig spillutvalg er jo bare tull synes jeg, men smak og behag kan ikke diskuteres og har man en ganske begrenset spillsmak er det jo naturlig at man heller ikke finner noe som passer sin smak. Siden trådstarter trekker frem Phantom Pain så antar jeg at vi ikke snakker bare om rene eksklusiver, de er det selvfølgelig langt færre av, men det går igjen på alle platformer. PS4 har minst like mange eksklusiver som de andre (kanskje Nintendo har noen flere, de har tross alt nesten bare eksklusiver). Dette året og ut på nyåret kommer det også mange eksklusive spill til PS4. Det er først nå utviklerstudioene er godt i gang med utvikling til denne generasjonen. Selv har jeg vel snart et par hundre spill til PS4, det er mer enn jeg hadde etter tilsvarende tid på PS3. Det var først i siste halvdel av PS3's levetid at det begynte å komme kanontitler. Vi må også huske på at PS3 så kan vi se tilbake på, og erindres, en hel generasjon med de spillene vi likte derfra. Alle de mangfoldige spillene som vi ikke likte har vi glemt. PS4 generasjonen er vi vel sånn ca midt inni. Det er alltid lettere å se tilbake på det som har skjedd, enn å se fremover på det som fremdeles har til gode å skje. 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Det store problemet med dette for min del er at det nesten ikke er noen grunn til å kjøpe en konsoll så lenge man har en PC, bortsett fra at det er greit å ha to plattformer hvis det er mer enn en person i huset som spiller. Nesten alt som kommer på konsoll kommer på PC og med mindre porten er venstrehåndsarbeid får man alltid bedre ytelse. Ja men mange spill har flere spillere til PS4 enn PC, og grunnen til det er jo fordi at man må oppgradere pcen og det koster fort mange tusen, bare for å spille det nyeste. Det er jo klart at mange da kjøper bare en PS4. http://bf4stats.com/ http://bfhstats.com/ http://swbstats.com/ 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Jo, men i så fall er det eneste argumentet for en PS4 at man ikke har råd til en (bra nok) PC. Tidligere måtte jeg ha en konsoll (eller fler) fordi det var en hel masse titler (spesielt de japanske) som ikke kom ut på PC. 1 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Kjøpte min PS4 på grunn av Infamous Second Son som første grunn. Det endte opp som en skuffelse iforhold til de første 2, men likevel ett "ok" spill. Beste som jeg har på PS4 er The Last of Us Remastered og Uncharted Collection. Utenom de så har du The Witness ( men finnes på pc ), Until Dawn, Ratchet & Clank og Bloodborne. Endret 16. april 2016 av Boss-Znakemaster Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Until dawn ja. Der har de noe som ser morsomt ut. Lenke til kommentar
Hoigo76 Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg har penger til en god pc men vil ikke ha det,har alltid elsket det enkle og greie med konsoll Lenke til kommentar
Niram Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Eneste jeg kunne tenkt meg som jeg ikke får på PC er Bloodborne, ellers lite å trakte etter på ps4 for meg som har en god pc. Personlig har jeg funnet ut at Wii u + pc er den ultimate komboen. Wii u for herlige eksklusiver og splitscreen multiplayer, pc for resten. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Man må jo se på behovet. Hvilke spill vil jeg ha. Hvilket behov har jeg utover gaming. Har man en konsoll så se på det man får med en ekstra konsoll eller med en pc og se om det er verdt pengene. Jeg har inntrykk av at pc er mye status. Jeg satte nylig sammen en pc for 35000. Han som skulle ha den hadde ikke peiling på hva han kjøpte men han skulle ha noe som er dyrere en vennene sine. Jeg sa at pcen ikke var verdt pengene men det var det han ville ha. Når det er sagt så ercdet vel slik verden fungerer. Folk durer rundt i bmw og biler med 3-4 hundre hester og 95% av all oppussing er unødvendig. Og verden går rundt Endret 17. april 2016 av Limbeck Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det er sikkert mange som kun kjøper en dyr PC for statusen sin del (ikke at det er veldig mye status i det etter at man har forlatt tenårene), men uansett hva som er grunnen til at man kjøper en sterk PC så får man uansett mye igjen for det i form av ytelse. Det går ikke bare på eyecandy, men også på hvor godt det hele flyter. Konsollversjoner er ofte låst til en lav framerate. Beste som jeg har på PS4 er The Last of Us Remastered og Uncharted Collection. Gode spill, men alle er fra PS3. Jeg har penger til en god pc men vil ikke ha det,har alltid elsket det enkle og greie med konsoll Jeg var også der før, men PC-gaming har blitt lettere og lettere. Før var det alltid et usikkerhetsmoment i om man i det hele tatt kunne kjøre spillene pga. et eller annet kompatibilitetsproblem, men nå leser jeg ikke spesifikasjonene engang og spillene kjører. Ikke minst med tjenester som Steam er det faktisk lettere å spille via PC enn konsoll. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Steam har gjort underverker for pc gaming. Konsollene er de eneste som selger disker lengre og det tror jeg er guffne gruner til. Tror det sitter noen bak og pusher sin utdaterte bisniss modell. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det selges da fortsatt disker til PC også, og grunnen til det er simpelthen at de er varer som butikkene kan konkurrere på pris med. Hos de digitale butikkene går spillene til veiledende, og når man kan spare både en og to hundrelapper på å ta turen til Lefdal, er det naturlig at mange velger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå