Gå til innhold

Snø i BIOS-bildet

Raoul

Anbefalte innlegg

Satte akkurat sammen en maskin med et MSI 845GEM-L hovedkort, Intel Celeron cpu og M-Tec 266 mhz DDR ram og en Western Digital disk. Men når jeg starter maskinen ser jeg bare masse snø i BIOS bildet hvor maskinen teller opp RAM osv.

Men når jeg kommer inn i selve BIOS konfigureringen forsvinner det. Det forsvinner også når maskinen går videre. Noe som minner meg om da jeg sølte et glass vann i en annen maskin, da kom det snø i alle regnbuens farge, vel og merke, men det forsvant etter kort tid.

Så prøver jeg og installere Windows XP, men får følgende feilmelding: error 528429120. An unexpected error

(0) occured at line 1768 in d:\xpclient\base\boot\setup\arcdisp.c

Og der stopper det opp. Jeg har også prøvd og boote fra diverse oppstartsdisketter, men da ber maskinen meg bare fjerne mediet og starte på nytt. Har også prøvd å koble fra HD'en, leste etter litt googling at det kunne vært problemet.

Noen som har noen idè ? Er det hovedkortet ? Eller hva annet kan det være ?

Mvh.

Tom Granerød

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen andre tips ? Skulle så sårt fått denne maskinen i gang. Takk for noen tips, men det hjalp ikke noe særlig.

Noen andre som har opplevd at det "snør" i bildet hvor maskinen sjekker RAM, HD'er osv. ? Det som jeg synes er så rart er at det forsvinner så fort jeg kommer inn i BIOS instillingene eller forbi dette bildet.

Jeg får heller ikke bootet fra diskettstasjonen, noe jeg også synes er meget merkelig.

Mvh.

Tom Granerød

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...