Gå til innhold

Hyper-Threading Technology...

Mr.Heckles

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da (evt. hadde) et relativt nytt og helt ok hovedkort av typen, AOpen AX4SPE MAX. En dag fikk jeg plutselig for meg at det å flashe biosen ville være en god idè, men så feil går det an å ta!

Det var ikke det at jeg ikke fikk til å flashe, men problemet var at jeg aldri kom så langt. Det har jeg nemlig slik at for å flashe biosen, måtte jeg deaktivere "hyper-threading technology" i "bios-oppsettet", så jeg gjorde dette lagret og rebootet maskinen. Og det var nå til min store argelse problemet dukket opp, skjermen forble kull-svart! Og i bakgrunnen hyler Dr.Voice et eller annet på gebrokken engelsk, sikkert ikke gebrokkent, men ihvertfall ikke tydelig nok til at jeg klarer å høre hva som er galt..

Jeg gikk derfor ut at nå var biosen ødelagt, men heldigvis for meg har AX4SPE MAX kortet en "reserve bios", eller en såkallet Die-Hard bios så jeg flyttet på en jumper og startet maskinen opp på ny, denne gang på die-hard biosen selvfølgelig, men dessverre for meg med samme resultat.

Det neste lure jeg kunne prøve var å resete cmosen, men nok en gang uten hell. Jeg prøvde i et siste desperat forsøk å fjerne batteriet på hovedkortet men neida, skjermen forble svart.!!!

Jeg speidet så på nettet etter noen som hadde opplevd det samme som meg, og overraskende nok var det en hel del like ukompetente der ute som meg. Jeg fikk med andre ord ingen brukbare svar på hvordan dette kunne ordnes, så da håper jeg at det er hjelp å få på en norskspråklig side å kanskje få noen mer vettuge svar, my english i quite rusty..

Mine spørsmål er da:

- Har noen et forslag som muligens kan hjelpe meg?

- Viss hele biosen er ødelagt, hvordan går jeg frem for å bare bytte denne og ikke hele hovedkortet (viss mulig)?

- Viss alt er håpløst, hadde kanskje noen tips på nye hovedkort vært noe. Har en 2,8/800 prosessor og ddr/400 ram. Hadde dessuten vært greit meg integrert nettverkskort og lydkort i tillegg til firewire (FW - ikke et must)???

På forhånd takk! :p:

Endret av Mr.Heckles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som du ikke har klart å resette biosen skikkelig.. hadde samme problemet når jeg bytta hk her. fikk ikke bilde eller noe. resatte først bios som det sto i manualen. hjalp lite.. så resatte jeg bios selv om kabelen til psu sto i. brått fikk jeg bilde. =)

edit: om du skal ha nytt hk så har abit ai7 det meste.. 8 usb, 4 firewire, lan, sata raid, osv.. pluss at det er rimelig. 1200 kroner eller noe.

Endret av Anubis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...