Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spillet starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke spilt The Sims 4 på en stund, noen mnd, og da jeg skulle spille i dag vil det ikke starte.

Når jeg klikker på det kommer det et hjul ved musen som sier at pc-en jobber, så forsvinner denne og spillet starter ikke. Ingenting skjer

Jeg har av-installert og installert spillet på nytt. Inge nytte,

Jeg har av-installert og installert på nytt Origin, ingen nytte.

PCen er nå snart 5 år gammel.. er det rett og slett på tide med en ny?

Jeg har tidligere spilt The sims 3 med alle utvidelser, og the sims 4 på denne PCen.

den er blitt utrolig treg i oppstart også, uten at jeg forstår hvorfor..

:cry:  :cry:  :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Simsikonet inni Origin launcheren grått?

Last ned Malwarebytes fra malwarebytes.org, installer det, oppdater databaseversjon og kjør en Skann nå. Antagelig finner den en bråte med dritt som du kan fjerne etterpå og antagelig blir maskinen kjappere.

Det kan godt hende det hjelper på Sims også.

Lenke til kommentar

nei, det er ikke grått.

har faktisk kjørt det du snakker om for ca 1 mnd siden.. hadde noe reklamevirus dritt på PCen da, og fikk tips om å laste ned det. funket da.. reklamegreiene forsvant, men ellers ingen endringer i hastighet på pc o.l.

Lenke til kommentar

Nå ligger det side opp og side ned med tilsvarende saker på internett, så det finne antagelig en løsning som ikke involverer å reinstallere Windows. Google det så finner du dusinvis med tråder fra folk med samme problem, noen har endog løsninger som kan prøves ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg googlet bare "the sims 4 starter ikke". ble ikke så klok på det.
bør kanskje google 'spill starter ikke' eller noe.. kanskje jeg finner en løsning :)

takk!

MEN, om jeg må reinstallere hele dritten, da mister jeg alt da? Så må ta backup..?

Lenke til kommentar

Når ting er litt komplisert kan en liten runde med feilsøking og eliminering være det som skal til for å finne ut av slike feil...

1 Du sier pcen er blitt treg i det siste... Kan det være at systemdisken ( harddisken ) kanskje er litt gammel og slitt? Er den kanskje full ?

Dette kan være en årsak til at ting ikke fungerer som det skal.

Om du vet merke på harddisken kan du gå til produsenten sine sider og laste ned verktøy for feilsøking på denne.

2 Hvilket Os har du? Har du husket å oppdatere alt av drivere?

Lenke til kommentar

har drevet å feilsøkt den pc siste 2 årene.. -_- er alltid noe feil..

Harddisken er ikke full. Hele pcen er jo 5 år gammel, så mye er kanskje utdatert?

Etter jeg oppdaterte til windows 10 er det bare krise! det er da den har blitt veldig treg i oppstart..

Lenke til kommentar

Det høres ut som noe ikke fungerer som det skal ja.

Har du forresten kjennskap til Administrative verktøy : Hendelseliste?

Anbefaler deg å ta en titt der , det du er ute etter er alvorlige feil og om de kan gi en indikasjon på hva som er galt , kan også være lurt å gi ut en dumpfil ( Se denne tråden for mer info https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 ) så kan vi prøve å feilsøke litt mer for deg.

Det vi vil behøve fra deg er :

*Komplett informasjon om komponentene i pcen din :

*Hovedkort og bios ver.

*Skjermkort.

*Minnebrikker.

*Harddisk (er)

*Strømforsyning.

Lenke til kommentar

Oppgradering til Win 10 funker ikke alltid optimalt. Har måttet kjøre Clean install på 2 av maskinene mine pga at spill ikke funket, Startmenyen manglet eller generell treghet i oppstart m.m.

Hva slags maskinvare er det i maskinen? Det kan jo tenkes at en SSD oppgradering hadde gjort susen istedenfor en ny maskin.

Lenke til kommentar

Det høres ut som noe ikke fungerer som det skal ja.

Har du forresten kjennskap til Administrative verktøy : Hendelseliste?

Anbefaler deg å ta en titt der , det du er ute etter er alvorlige feil og om de kan gi en indikasjon på hva som er galt , kan også være lurt å gi ut en dumpfil ( Se denne tråden for mer info https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 ) så kan vi prøve å feilsøke litt mer for deg.

Det vi vil behøve fra deg er :

*Komplett informasjon om komponentene i pcen din :

*Hovedkort og bios ver.

*Skjermkort.

*Minnebrikker.

*Harddisk (er)

*Strømforsyning.

off, dette ble for komplisert for meg.. gidder ikke sette meg inn i det engang  :huh: 

samboer er nå HELT med på ny pc, så da blir det vel det.. :) 

Får heller ha denne trege som en backup/hverdags pc til facebook, mail, skolearb og denslags når han spiller på den evt nye ;):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...