KimS Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hvordan lager men en meny på hjemmesider? Endret 21. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Enten ved hjelp av rammer eller tabeller... Må innrømme at jeg kan ikke så mye om dette selv, men har også brukt litt script for å få dette til blant annet på http://www.fag.no. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Jeg ble ikke mye klokere av å vere på fag.no. Så jeg trenger fortsatt hjelp Endret 21. november 2003 av Kim Spets Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Lag en tabell, det er det lureste. Hvilket program bruker du til å lage siden? Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Jeg bruker HTML. :-) Lenke til kommentar
Adrian_l Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det er rett og slett bare å legge den inn. Ikke bruk rammer, det er dumt. ( http://www.noframes.org ) For å få et bra oppsett av siden må du bruke tabeller (usynlige) eller DIV på CSS stilarket. Jeg bruker selv include-script, som er god erstatning for rammer. ( http://home.no.net/drfatal ) Når siden vises, består den av 3 deler: Hovedramma, der innholdet som byttes ut er, rundt, f.eks headeren og bakgrunnen og menyen som ligger på en egen fil. Men menyen er altså bare vanlige linker. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg bruker HTML. :-) Program = Frontpage, Dreamweaver, Notisblokk osv. Som jeg forstår, så lager du siden din ved å skrive inn HTML-koder, stemmer det? Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 dvs. Notisblokk Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja... *Kan* du HTML? Ikke for å være sinna altså, men hvis du ikke helt vet hva et program er og hva HTML er så bør du kanskje lese en guide eller to først. Begynn gjerne her: http://www.2tp.no/webdesign/html/ Så kan du helle spørre litt mer etterpå. Er så mye greie å forklare ting hvis du har litt basiskunnskap vettu Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Men jeg er ganske ny på HTML. Så kan noen lære meg å lage tabbeler? Med eller uten rammer. :nice: Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg skal prøve å hjelpe deg: Dette er et alternativ: <table border="0"> <tr> <td valign="top" width="150"> </td> <td valign="top" width="4"> </td> <td valign="top" width="600"> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="150"> </td> <td valign="top" width="4"> </td> <td valign="top" width="600"> </td> </tr> </table> Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Har ganske bra basickunskaper da... forsto bare ikke spørsmålet i stad :-) Har lest mange Guider og slikt... Derfor spørr jeg her nå... For ingen av de guidene jeg har lest har lert meg å lage en meny nedover siden Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Men nå går jeg... Viss noen har noen smarte tips, kan de bare skrive de Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Men nå går jeg... Viss noen har noen smarte tips, kan de bare skrive de Jeg har skrevet et tips: <table border="0"> <tr> <td valign="top" width="150"> </td> <td valign="top" width="4"> </td> <td valign="top" width="600">Overskrift her</td> </tr> <tr> <td valign="top" width="150">Linkene her</td> <td valign="top" width="4"> </td> <td valign="top" width="600">Tekst her</td> </tr> </table> Lenke til kommentar
Adrian_l Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 1. Gå på biblioteket 2. Lån Webdesign Steg for steg eller en annen bok med bilder som virker interessant. Husk at alderen er viktig, en 4 år gammel bok er nesten verdiløs 3. les den 4. kom tilbake, bli og med fullt av kunnskaper... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg ble ikke mye klokere av å vere på fag.no. Så jeg trenger fortsatt hjelp Om du trenger litt hjelp til å lære HTML er det ofte en god idé å gå inn på en side du liker, høyreklikke å velge 'Vis Kilde' i IE :-) Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Om du trenger litt hjelp til å lære HTML er det ofte en god idé å gå inn på en side du liker, høyreklikke å velge 'Vis Kilde' i IE :-) Det var slik jeg lærte meg det. Vanvittig lurt. Nå kan jeg det meste som trengs, uten å ha lest en eneste bok om HTML! En annen ting er at jeg har Front Page Express, der jeg først gjør noe, og deretter skjekker hvilke endringer som er gjort i HTML. Endret 21. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
KimS Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Jeg ble ikke mye klokere av å vere på fag.no. Så jeg trenger fortsatt hjelp Om du trenger litt hjelp til å lære HTML er det ofte en god idé å gå inn på en side du liker, høyreklikke å velge 'Vis Kilde' i IE :-) Ja, det med å gå på vis kilde HAR jeg prøvd før, men det skjer ingen ting nå jeg gjør det. Siden står der bare like fin og ren som den gjorde før jeg trykkte på Vis Kilde. :!: Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja, det med å gå på vis kilde HAR jeg prøvd før, men det skjer ingen ting nå jeg gjør det. Siden står der bare like fin og ren som den gjorde før jeg trykkte på Vis Kilde. :!: Prøv å trykke "Vis" i menyen til IE, og trykk kilde under, se om det går. Forresten, har du prøvd mitt forslag til å lage tabell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg