DeVille Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Datamaskinen min trenger desperat oppgradering. Jeg vurderer følgende hovedkort: Asus P4P800 DELUXE, fordi de får bra kritikk i tester. Men jeg trenger gameport (har ikke lyst/råd til å bytte ut mitt Thrustmaster FLCS & TQS oppsett). På Asus' hjemmeside står det at det er en intern gameport på kortet, men ingen kabel og brakett for å få porten tilgjengelig på utsiden. Og Komplett kan heller ikke skaffe braketten. Så hva gjør jeg da? Vet noen om et godt kort som også har gameport? - Ulf Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 jeg har a7n8x deluxe, og det har intern game port + brakett. DritBra kort som ikke koster skjorta... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 sry så ikke at du skulle ha til p4 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 P4C800-E Deluxe har i alle fall gameport med når man kjøper det. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Man får vel tak i convertere fra USB til gameport? Hvis ikke kan du jo kjøpe deg et Audigy 2 kort Det har gameport, men det blir vel kanskje litt dyrere enn hva du ville betale - i tillegg til at det kanskje er litt unødvendig når det faktisk er en såpass bra lydchip på det hovedkortet du har valgt. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 sry så ikke at du skulle ha til p4 Not a problem. Takk likevel. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 P4C800-E Deluxe har i alle fall gameport med når man kjøper det. Ok, det er et godt tips. Prisen er jo ikke SÅ god... Dessuten har jeg en kompis som mener P4P800 Deluxe er et bedre kort enn P4C800-E Deluxe, selv om man ikke tar hensyn til prisen. Stemmer det? Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Man får vel tak i convertere fra USB til gameport? Hvis ikke kan du jo kjøpe deg et Audigy 2 kort Det har gameport, men det blir vel kanskje litt dyrere enn hva du ville betale - i tillegg til at det kanskje er litt unødvendig når det faktisk er en såpass bra lydchip på det hovedkortet du har valgt. USB til game hadde vært en god løsning, men et Thrustmaster FLCS&TQS med digital oppgradering vil ikke fungere på dette. Det vet jeg både av erfaring og fra produsenten. Det har visstnok noe med driveren som forventer en gameport å gjøre - stikkene emulerer også tastatur og mus. Hadde i grunnen håpet å slippe unna et nytt lydkort, ja. Som du sier skal jo det som sitter på hovedkortet være bra. En annen mulighet er jo å fortsatt bruke det gamle SB-kortet med gameport, jeg bruker nå, men jeg er usikker på om jeg får disablet alt annet enn gameporten her - vil jo gjerne bruke den nye lydchipen på hovedkortet. Noen ideer? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Noen som vet om det er mulighet for og få tak i game til usb converter. Har en til sidewinder flightstick men den virker ikke på gamepaden. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Et SB Live! kort til 200-300 kroner har jo gameport. Som lydkort er det og bedre enn det innebygde kortet på P4P800. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jau, har et pci-64 soundblaster liggende men maskinen fikk total flipp da eg satte det inn. diablet sound i bios`en men nektet og boote. Abit nf-7 har vel ikke gameport liggende en skjult plass går eg ut ifra. Glemte og sjekke det da eg bestilte. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har selv P4P800 deluxe dog uten å bruke den game kontakten. Tipper du kjøper ett I/O adapter hos Microplex.no f.eks. dette fra Lepont og en 16-1 pins kabel hos noen som har det. Adapterne koster rundt 250,- - 300,- så da kan du kanskje like godt se deg om etter ett HK med 875 brikkesett og gameuttak. På den annen side er det jo greit med uttak i front. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå