Crayonz Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Skriver et inlegg her da jeg slet med å finne noe hjelp via google. Det som skjedde var: Da jeg startet opp datamaskinen min i går ettermiddag legger jeg først merke til at bakgrunnen var skiftet til default windows 10-bakgrunn. Når jeg skulle finne fram den gamle bakgrunnen var mappen min med bakgrunner ikke å finne noe sted. Senere legger jeg merke til at programmer som spotify og div andre også er borte fra pcen, Oppgavelinjen ser ut til å ha blitt resettet til default, alt av internett-historikk og passord er borte vekk. Det er akkurat som om pcen har gått tilbake i tid, da mange programmer fortsatt er installert og klart til bruk (steam med spill, skype, battle.net, origin osv.) Etter litt googling leste jeg om at microsoft kunne uten varsel slette noen av programmene mine ved store oppdateringer. Jeg er snar med å slå av skjermen da jeg slår av pcen, så jeg fikk ikke med meg om det kom noen automatisk oppdatering da jeg slo av maskinen dagen før, men når min samboer startet opp sin laptop, hadde hun også en oppdatering klar til installasjon så jeg går ut ifra at det bare var jeg som hadde oversett det og at det ikke var noe galt. Jeg lastet ned og installerte alt slik jeg hadde det før og tenkte at alt er som normalt, men i dag når jeg slo på pcen igjenn hadde akkurat det samme skjedd på nytt, til min store frustrasjon. så vidt jeg vet så har det ikke vert enda en ny update i natt.. Vet ikke hvor relevant det er i denne sammenheng, men her er mine specs: i5 4690k 2x gtx 970 16gb ddr3 gigabyte g3 z97 HK om jeg har glemt noe, bare spør Endret 15. april 2016 av Mashux Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Stang og stingsilda. 1 Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Vet ikke helt 100% hvordan feilen oppstod, men alt ble som normalt da jeg lastet ned en Windows update jeg hadde oversett. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Du har sikkert logget inn som en annen bruker (gjest eller admin?). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) At bakgrunnen skiftet til standard bakgrunn skjedde meg flere ganger rett etter at jeg hadde installert, når jeg installerte oppdateringer. På Windows 7 var det også problemer med at endel oppdateringer nullstilte visse innstillinger i Utforsker. Svakt av Microsoft. Endret 16. april 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Trolig har Windows ikke lastet inn riktig filen som viser hva en konkret bruker har av programvare eller den har slått seg på i gjestemodus , dette er noe som kan skje om man har mer enn 1 bruker registrert på pcen. Gjeste modus : http://www.isunshare.com/windows-10/4-ways-to-enable-and-disable-built-in-guest-on-windows-10.html Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Tror Malvado er inne på noe der. I Windows ligger alt som har med brukeren å gjøre under c:\Brukere\brukernavn. Dersom Windows ikke klarer å lese denne under oppstart, laster den inn en standard bruker i stedet. Da vil mappene med bilder/musikk osv være tomme, samt at filer, snarveier og ikoner osv på skrivebordet og startmenyen som bare ligger på den brukerprofilen som ikke ble lastet være borte. I de tilfellene jeg har vært borte i hvor dette har skjedd, skyltes det at harddisken var i ferd med å ta kvelden. Ville ha tatt en sjekk av disken for sikkerhetsskyld... 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Enig med Covah, sjekk status på HD'ene ASAP. Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Mulig dere har rett. Hvordan sjekker jeg status på dem? Jeg er relativt fersk i gamet så bruk gerne enkle ord:) Endret 16. april 2016 av Mashux Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 En måte man kan gjøre det er å laste ned programvaren til produsenten av diskene og bruke denne til å teste de. Alternativt finnes det programmer som Crystaldiskinfo som kan gi deg en pekepinn på helsen på disken din , bare husk at de ikke alltid tar 100% rett og at det er alltid produsenten som har riktig info på diskene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå