DaRe_deVIl Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Se nederst! Endret 24. november 2003 av DaRe_deVIl Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Det står for "massive multiplayer online roleplaying game" og er en betegnelse på en genre av spill på samme måte som "first person shooter" spillene (Quake, Half-Life, osv) Anarchy Online er et eksempel på et MMORGP spill. mvh dacourt Endret 21. november 2003 av dacourt Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Dessverre er de fleste MMORPG-er i dag kun MMOG-er. Rollespill-elementet er kraftig utvannet i de fleste spillene i sjangeren. Jeg krysser fingrene og håper på bedre tider. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 World of Warcraft blir et godt eksempel. Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 World of Warcraft blir et godt eksempel på det Erling E. sier..at rollespillelementet er kraftig utvannet, altså et MMOG. Warhammer Online ser ut til å bli noe nærmere det et MMORPG bør være, i og med at det er lagt stor vekt på rollespillelementet. Dette var ikke ment som drittkasting om WoW, men det er jo ikke noen hemmelighet at Blizzard ikke har satset knallhardt på å skape et "rollespill" i ordets rette forstand, men mer på et MMOG som er tilgjengelig for et bredere publikum. Noe som jo også er bra på sin måte. :-) P.S. Synes WO burde vært med MMORPG pollen på hovedsiden : Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dessverre er de fleste MMORPG-er i dag kun MMOG-er. Rollespill-elementet er kraftig utvannet i de fleste spillene i sjangeren. Jeg krysser fingrene og håper på bedre tider. Amen Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dessverre er de fleste MMORPG-er i dag kun MMOG-er. Rollespill-elementet er kraftig utvannet i de fleste spillene i sjangeren. Jeg krysser fingrene og håper på bedre tider. Kunne ikke sagt det bedre selv. Finner stort sett ikke RP i MMO(RPG) spill i det hele tatt lengre. Og prøver du å RPe, blir du utledd av power levlers. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette er semantikk folkens, for hva i all verden er roleplaying? Der er mange som mener at det er masse muligheter for roleplaying i for eksempel Everquest. At man ikke er enig i dette betyr ikke automatisk at man kan si at det ikke er elementer av rollespill i Everquest og andre MMO spill. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg håper inderlig at det blir rene RP servere i WoW...for det er det aspektet jeg ser mest frem til ved MMORPG spil som WoW...ikke power leveling og all drittet der...selv om det ser ut som om det fokuseres på det Når det er sagt. Det er jo spillerene som i stor grad bestemmer graden av rollespilling i et spill! hvis man går inn for rollespilling, så blir det det..hvis ikke...jaja..prblemet er at det er for mange drittunger som spiller... Lenke til kommentar
Thulian Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Vel for dere som savner MMORPG's som inneholder litt rollespill... Astonia Eller så kan du ta: Dransik Selvfølgelig kan du la være å rollespille, men etter min mening forsvinner litt av "pointet" med spillene da. Astonia har en 28 dagers trial version og jeg kan anbefale det på det varmeste. Jeg har selv spilt det fra Beta (Ikke aktiv hele tiden...) og før det spilte jeg version av V2 av det samme spillet og var admin der så jeg har vært litt i "kulissene" på det spillet kan man si. Vel bortsett fra det så er det vel bare å gå online og lete etter nye spill... Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ok, så det fins mange "gratisspill" og "betal kr/måned" spill også,, men er det noen kjøpespill dere kan anbefale, Forandrer denne tråden litt pga, at nå har jeg fått vite hva MMORPG er.. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hva med det kommende Mythica? Norrøn mytologi og fantastisk teknologi, jeg gleder meg jeg. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Kult, da har jeg kanksje 2 spill å glede meg, MEO og Mythica, noen flere kommende spill som dere tror blir bra..?? Og er Star wars galaxies kult, Hadde vært kjekt med noen tester o.l Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Heisann, Du trenger ikke endre topicen til posten din. Dette skaper bare forvirring da vi allerede har svart på det du i utgangspunktet spurte om; "Hva står MMORPG for?". Lag heller en ny post med det du spør om nå. mvh dacourt Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Greit, tenkte kanskje det var greit å ikke "spamme" Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Greit, tenkte kanskje det var greit å ikke "spamme" Neida, det er ikke spamming det. Var jo eit greitt spørsmål. Er jo ikke alltid like lett å finne frem i jungelen av spill dacourt Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 vent på world of warcraft det kommer til å bli rått ! Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg kan anbefale SWG ... Spillt det i ett sida Juli. Er medlem av Norges største swg-guild - NiS .. Se signatur for link. Holder nå på å arbeide meg mot Jedi.... *w00t* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå