Mondeo78 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hei. Jeg kjøpte for en tid tilbake en 2001 Ford mondeo 2.0 16v (motorkode cjba) da gikk den på 3 sylindre og selger kunne ikke presisere nok at "den selges som den står" jada, jeg forstår det. Problemet var coilen, pluggene og pluggledningene og problemene syntes å være borte, den malte/maler som en katt..MED UNNTAK AV innimellom så rykker det skikkelig i motoren, dog på lavt turtall (under 2500 ca) Det blir mye skriving, men prøver bare definere og forklare feilen best mulig. F.eks om jeg kjører i 3 eller 4 gir i 30-40 kmt f.eks igjennom rundkjøring så hoster og rykker det skikkelig, MEN BARE når jeg gir mye gass, kjører jeg på lavt gir og er lett på foten dukker ikke rykking/hostingen opp. og jeg mener fast bestemt at de 147HK bilen ble levert med som ny ikke er til stede lengre, noe er jo naturlig at forsvinner med tiden, men føles at minst 50hk mangler Har tenkt på at det kan ha noe med lambdasonde/luftmengdemåler eller no. Har mest greie på VAG så om noen med ford kjenner seg igjen vet hva det kan være blir jeg takknemlig for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Lyser/blinker motor/avgasslampen når dette skjer? Får du lest ut feilkoder? Ellers blir dette bare gjetning. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Uten å kjenne til denne motoren spesielt, ville jeg sett nærmere på luftmassemåler og evt luftlekkasjer på innsuget. Men som zanta skriver, dette blir bare gjetning uten mer info. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Koble fra lmm og ta en kjøretur? Om problemet er borte så vet du hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 sjekk vakuumslanger.. jeg har opplevd 2 ganger at slanger kolapser på mondeo (-98 mod).. med "rar" motorgange som resultat. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Høres ut som du fortsatt har en tenningsfusk. Sto det mye olje nedi plugg hullene? Byttet du alle kablene eller bare 1? Brukte deler? Veivføleren på disse motorene pleier også være ganske råtten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Annbefaler deg å poste dette hos http://www.fordclubnorway.no/forum/ Mange folk med god peiling på Ford der. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 For å foreslå noe annet enn de plausible forslagene over - Har du sjekket åpningen på pluggene? Om åpningen er for stor vil den slite med å slå gnist ved høy belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå