Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Floppy FW Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann

Har for tiden adsl fra telenor (704/128).

Vi har 3 maskiner i nettverk her hjemme, som alle kobler opp til en pc som kjører floppy FW.

(et slags firewall opplegg...kan lite om dette)

Dette gjør at vi er konstant på internett, og trenger aldri koble på osv.

Men, jeg får ikke koblet på mIRC, hosta multiplayer games i diabloII, UT, osvosv, eller sendt filer med f.eks. msn messenger. :sad:

Det jeg nå lurer på er om noen kunne hjelpe meg å finne en løsning på hvordan jeg får fikset dette..

Regner med jeg må åpne noen porter eller noe sånt..

Er dessverre nybegynner på¨dette emnet..så jeg aner ikke..

Se forøvrig http://www.zelow.no/floppyfw/

Svar mottas med takk.

Mvh.

Knut Arne Breivik :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok oppsettet av floppyfw som er problemet... Har du sjekka at det faktisk går an? Det er jo ikke noen hemlighet at når man ruter trafikken sin (spesielt NAT'er) så kan det bli problem med f.eks. mIRC. Jeg ville ha forska litt på floppyfw. Eventuelt, satt opp en vanlig linuxbox med f.eks redhat, og fått den til å gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 15:18, Instigator skrev:

Det er nok oppsettet av floppyfw som er problemet... Har du sjekka at det faktisk går an? Det er jo ikke noen hemlighet at når man ruter trafikken sin (spesielt NAT'er) så kan det bli problem med f.eks. mIRC. Jeg ville ha forska litt på floppyfw. Eventuelt, satt opp en vanlig linuxbox med f.eks redhat, og fått den til å gjøre jobben for deg.

Hei og takk for svar.

Det er ikke jeg som har satt opp dette, og jeg har dessuten veldig lite peiling på dette.

Tviler forresten på at jeg ville klart å sette oppe en med linux.

Hvis det hadde vært lettere for deg, kan jeg maile filene som ligger på disketten maskinen booter med.

Mvh.

Knut Arne Breivik

Lenke til kommentar

Altså, jeg har ikke så veldig mye peil selv. Jeg var faktisk ganske ny på linux når jeg satt op redhat til å rute, og nat'e (gjøre sånn så man kan være flere maskiner bak en ip-adresse, også kalt ip-masquerading). Men det ligger så utrolig mange bra how-to's rundt om kring.

Jeg vet ikke om jeg kan gjøre så mye med floppyfw filene :sad: Er ikke sikker på hvilke regler som som gjør at du ikke får hosta o.l. Det har i alle fall noe med instillingene, for jeg kommer på irc med min linux ruter...

Hvis du har tid, lyst, og en maskin (jeg har en p166, 64MB ram, 3GB hd) som duger (her er det hd'en som er problemet, siden de nyeste redhat'ene tar litt plass), så syns jeg du skal prøve å få lagd deg en selv. Jeg kan godt gi deg litt info og sånn om hvordan du skal gjøre det.. Har lagd en lite (dårlig?) how-to selv også...

Men du kan godt maile meg filene hvis du vil... Kan godt se på dem, men kan ikke love deg noe... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2002-02-27 19:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...