Gå til innhold

Fgt. madla, sjøforsvaret

Flex-it

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal nå straks inn i fgt.

Har fagbrev som automatiker, og dette var grunnen til at de ville ha meg inn(?).
Er ikke ekstremt sprek, heller normal og tror jeg vil slite litt i forsvaret.
Er det helt jævlig som alle sier?
Styrkekravene på sesjon 2 klarte jeg lett, toppkarakter, men jeg som mange synes det er mye lettere å presse på en stang med eksplosiv styrke enn utholdenhet med kroppsvekt.

Grunnen til jeg takket ja til militæret var offiser på sesjon sa jeg var garantert plass på båt hvis jeg gikk inn, pga. utdannelse.
Men nå, etter å ha snakket med folk sier de at dette bare er sprøyt.

Så saken er, hvis jeg ikke klarer å ta alle kravene med glans kommer jeg ikke på båt?
Kompetanse har ikke så mye å si altså? Litt dårlig hvis de lyver til folk på sesjon.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Nei, du er ikke sikret plass på båt selvom du har fagbrev. Avhengig av når du kommer inn så kan det være mange med fagbrev. Når jeg var inne (Mars) så hadde flertallet på troppen en eller annen form for fagbrev (fleste hadde elektriker, noen tømrer etc).

Så du vil eventuelt kjempe på lik linje som de. 

Så fort over mulighetene du har i sjøforsvaret som krever fagbrev innen for automasjon (eventuelt elektro). 

Sensor og våpenassistent på utbåt:

https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/sjoforsvaret/sensor-og-vapenassistent-pa-ubat

Elektroassistent på ubåt:

https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/sjoforsvaret/elektroassistent-pa-ubat

Kunne ikke finne noen andre. 

Vet de også har elektrolærlinger på båt. Men du har jo allerede fagbrev. Så tror ikke du har mulighet til det. Er vel hvis de eventuelt ikke skal ta inn noen lærlinger (men tviler)

Nei, førstegangstjenesten er ikke jævlig (fallskjermjeger er vel sikkert jævlig, men det har du ikke tenkt å bli). Bare tren deg opp og hold motivasjonen oppe. Så kommer det til å gå helt fint. Du bør trene deg opp for å ha en større sjanse for å få stillingen som du har lyst på.

Førstegangstjenesten er hva man gjør det til. Har du en positiv innstilling og tenker dette skal bli gøy, så vil det bli gøy! 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...