Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antidepresiva, og alkohol

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag har jeg begynt på antidepresiva, og kom plutsleig på et spørsmål jeg kanskje burde ha spurt. Kan jeg drikke mens jeg går på det her? Står noen steder at man bør unngå det med unntak av svært moderat bruk, andre steder står det ikke bruk i det hele tatt. Det jeg går på er 5mg  escitalopram Mylan. Lurte på om noen hadde et svart på dette da. :)

Anonymous poster hash: 9ec68...843
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/pasienter/pil-escitalopram-mylan-mylan-612034

Du bør unngå alkohol mens du bruker dette legemidlet.

Etter hva jeg forstår så kan det øke risken for å bli svimmel og mer trøtt, med andre ord forsterke enkelte bivirkninger. Tror ikke det gjør noe å ta en øl, men å drikke deg dritings vil jeg ikke anbefale. Du bør forhøre deg med din lege, følg hans/hennes råd angående alkohol.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Du kan drikke alkohol med denne medisinen. Det er testet og det ble ikke dokumentert at det er et problem. Teksten i pakningsvedlegget er "føre var" (og kanskje litt fordi det ikke er anbefalt å drikke for mye når man er deprimert).

Begge deler påvirker hjernen. Du bør derfor teste forsiktig om din tålegrense for alkohol er den samme. Men det er altså ikke "giftig" å blande medisinen med alkohol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...