Ravnen Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Jeg og en kompis hadde et argument. Han mente abstinenser ikke finnes, og tok eksempel i at mange soldater returnerte fra Vietnam etter tyngre heroinbruk uten å føle abstinenser. Han hadde lest en teori om at så lenge man finner glede i andre ting i livet, vil vi ikke føle abstinenser, og mener det er fakta. Jeg mener det er galt å si, siden mange tydelig føler abstineser og jeg er ganske sikker fysisk avhengighet er en ting utenfor oppdiktelse. Er det noen kilder som beviser kompisen min feil? Tar jeg feil? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Arlig-fodes-30-60-rusavhengige-5120707.html Anonymous poster hash: af0fe...9f8 1 Lenke til kommentar
Tine Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Du har helt rett. "Ved nedsatt allmenntilstand kan kraftig abstinens være livstruende." http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/metodebok/akuttmedisin/abstinens-tilstander Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Selvfølgelig finnes det. De med abstinenser er jo bevis på det. De uten er bare bevis på at alle ikke får det. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Artig med sånne teorier. Anekdotisk bevis er kun bevis på de aktuelle anekdotenes forekomst. Man kan lage teser om hva man vil, men for at teser skal bli teori må de bekreftes gjennom vitenskapelige forsøk på motbevisning. At abstinenser skal være oppdiktet eller psykosomatisk er altfor lett å motbevise, somatiske abstinenser er grundig dokumentert. Endret 14. april 2016 av xRun 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Selv nyfødte kan ha abstinenser og må 'trappe ned' for å overleve. De later ikke som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå