Gå til innhold

Hello: – Store datapakker er mye viktigere enn høye hastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Peace of mind" er det jeg tenker om jeg kunne slippe å tenke på kvote til mobilen. Syns mobilnettet kan bli som det vanlige nettet, man kan betale for den hastigheten man vil ha, feks 199 for 10mbit og 299 for 20mbit osv, men ellers så er det ubegrenset opp-/nedlasting. Om ikke i dag, så håper jeg det et dit vi kommer om ikke for lenge :)

Lenke til kommentar

Fri bruk (evt større pakker) av data, og bedre basis-dekning er laaaangt viktigere for de aller fleste, enn 20-30-40-50 osv mbit/s til enkeltklientenheter på mobilnettet. Der treffer Hello spikeren på hodet, mens de andre gnåler noe så inn i hampen på 4g 4g 4g 4g. Skulle tro de var stokk dum, som ikke skjønner at folk flest ikke trenger superbredbånd på mobilen. Reklamene de produserer er så latterlige at man får lyst til å stange hodet i veggen i gremmelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google forms: "All you say can and will be used against you". Det finnes en flott funksjon her i forumet som ikke fører svaret opp i lista over ting å bruke mot deg i framtida. Bruk den i stedet for!

 

Vi kan ikke se hvem som har svart hva, det eneste som blir lagret i skjemaet i Google Forms er tidspunkt og hva man har svart. Her er fra en .csv-eksport av dataene fra denne undersøkelsen:

 

2016/04/14 9:47:58 a.m. EET,"Stor datapakke"

2016/04/14 9:48:08 a.m. EET,"Stor datapakke"

2016/04/14 9:48:08 a.m. EET,"Stor datapakke"

2016/04/14 9:48:18 a.m. EET,"Høy nedlastingshastighet"

2016/04/14 9:48:31 a.m. EET,"Begge deler er like viktig"

2016/04/14 9:48:36 a.m. EET,"Stor datapakke"

 

Altså ikke så veldig skummelt. :-)

 

(Om Google kan se hvem som har svart hva, hvis man er innlogget med sin Google-konto, vet jeg ikke – men det er vel heller tvilsomt om de skulle snoke i informasjon som ligger på en privat Google Drive-konto, og dette er vel heller ikke spesielt sensitiv informasjon :-) ).

Lenke til kommentar

Fri bruk (evt større pakker) av data, og bedre basis-dekning er laaaangt viktigere for de aller fleste, enn 20-30-40-50 osv mbit/s til enkeltklientenheter på mobilnettet. Der treffer Hello spikeren på hodet, mens de andre gnåler noe så inn i hampen på 4g 4g 4g 4g. Skulle tro de var stokk dum, som ikke skjønner at folk flest ikke trenger superbredbånd på mobilen. Reklamene de produserer er så latterlige at man får lyst til å stange hodet i veggen i gremmelse.

 

Stokk dumme? Tvert imot. Vi snakker om de griskeste av de griske menneskene i verden som er veldig gode på å melke penger ut av søppel. Det er selvfølgelig helt bevisst at de velger å tilby søppel istedenfor gode tjenester, det koster dem mye mindre, og siden det ikke finnes et godt produkt av denne typen i det norske markedet kan de bare fortsette å selge søppelet sitt med gode marginer.

Lenke til kommentar

I Japan får vi god mobildekning, ca. 80 mbps med ubegrenset bruk. Dette i familiens feriested, i et mindre boligområde i fjellene utenfor en småby (under 80'000 innbyggere i hele kommunen). Nærmeste større by er på andre siden av høye fjell og nasjonalparker, over en time unna med tog, så befolkningstetthet har ikke noe å si der. Irriterende at dette virker umulig her hjemme, i områder som har større befolkning, er mindre isolert og har innbyggere med større betalingsvillighet. >.<

Lenke til kommentar

Ei bedrift er ute etter å tene pengar. Helst så mykje som mogleg. Ein realitet som ikkje alltid går i lag med å tilby forbukarane det dei vil ha.

Å tjene penger, slik at nødvendig velstand kan bygges ut er greit.

Men det er idioti og ikke ta med at vi lever i et SAMfunn.  Der vi alle får større velstand hvis vi arbeider for å tjene hverandre, mer enn å tjene på hverandre. Dessverre ser vi ut til å utvikle en kultur der alle, både selskaper og private, har størst glede av det siste.

Lenke til kommentar

Selvfølgelige vil ikke teleselskapene miste de små datapakkene da de tjener sinnsykt på overforbruk. De tåkelegger derfor diskusjonen ved å prate om helt andre ting for å forvirre folk.

 

Spør heler teleselskapene hva de tjener MYE penger på, salg av abonnement eller fakturering overforbruk på data?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det en gang slik at en bedrift vil tjene penger, ingen driver veldedighet, heller ikke Hello. Jeg er også enig i at jeg vil ha en mye større pakke og en lavere hastighet, men å sitte og klage på at teleselskapene kun er ute etter å tjene penger, henger ikke på greip, det er da ingen selskaper som ikke vil tjene penger og ser de en mulighet så tar de den, tipper investorene ikke hadde blitt særlig imponerte ellers.

 

Ja, en forferdelig verden vi lever i, griske jævler osv, men det er da sånn ting faktisk er skrudd sammen, noe annet hadde rett og slett ikke fungert i lengden.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å tjene penger og å være griske blodsugere. Hvis du tror verden er skrudd sammen av grådighet så tror jeg du har hørt litt for mye på Gordon Gekko. Det er faktisk hele ideologier bygget på det motsatte prinsippet og svært mange organisasjoner som bygger på det motsatte prinsippet, også i Norge. I tillegg har alle siviliserte land både lover og håndhevingsorganer mot nettopp grådighet (korrupsjon, konkurranselovgivning etc).

 

Hovedproblemet er at konkurransetilsynene i verden ofte ikke klarer å ta de store haiene og at de politiske systemene ikke klarer å tette smutthullene for de multinasjonale foretakene. Så de opererer ofte på riktig side av loven selv om det ofte er mangelfull eller utdatert lovgivning som er problemet og ikke selskapenes praksis. Telenor er et globalisert kjempekonsern som har hatt tvilsomme saker i utlandet og utvilsomt er grådige ovenfor både kunder i utlandet og her hjemme. Etter min mening grådigere enn det jeg synes burde vært lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å tjene penger og å være griske blodsugere. Hvis du tror verden er skrudd sammen av grådighet så tror jeg du har hørt litt for mye på Gordon Gekko. Det er faktisk hele ideologier bygget på det motsatte prinsippet og svært mange organisasjoner som bygger på det motsatte prinsippet, også i Norge. I tillegg har alle siviliserte land både lover og håndhevingsorganer mot nettopp grådighet (korrupsjon, konkurranselovgivning etc).

 

Hovedproblemet er at konkurransetilsynene i verden ofte ikke klarer å ta de store haiene og at de politiske systemene ikke klarer å tette smutthullene for de multinasjonale foretakene. Så de opererer ofte på riktig side av loven selv om det ofte er mangelfull eller utdatert lovgivning som er problemet og ikke selskapenes praksis. Telenor er et globalisert kjempekonsern som har hatt tvilsomme saker i utlandet og utvilsomt er grådige ovenfor både kunder i utlandet og her hjemme. Etter min mening grådigere enn det jeg synes burde vært lov.

Jeg er ikke uenig på noen måte, men å gjøre skurk ut av alle selskaper som vil tjene penger blir for dumt. Hvis Telenor ønsker investorer så må de nødvendigvis tjene penger, de har noen å svare til de også.

 

Ellers så skulle jeg ønske at de kun såvidt gikk i null, ingen mer utbygging av nettet, ingen mer infrastuktur, men hver eneste mobilregning var på 29,-

 

Flåsete sagt kanskje? Ja absolutt, men hvis du leser innlegget ditt selv så var ikke det stort mindre flåsete. Snakker om den ene ekstremen til den andre. Som sagt igjen, all ære til Hello som tilbyr bedre pakker, kanskje laget dette litt bråk i markedet, som er den eneste måten å få presset prisene ned på, men i det de vokser seg store og "stygge" så skal du se at de ønsker å tømme lommebøkene til folk de også, å tro noe annet er en smule naivt i min bok.

 

Og ikke glem at det er faktisk kjempeselskapene som driver akkurat dette landet. Lik det eller ikke, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Her snakker vi vel om datamengde ved mobilbruk.Ser ikke for meg at det er så mange som broker sin mobil for å dele net hjemme,og særlig med fire Netflix-brukere,som det ref. til her.4g er mer enn nok til en bruker.Det er mengde vi trenger.Hvor mye data trenger en for å streame film,jo en del :)

Hva er det operatørene sier?,noen timer vil datapakken din holde om du skal streame film,jo høyere kvalitet desto færre timer.

According to Netflix, using their “High” data usage setting runs through 3 GB per hour when streaming High Definition (HD) videos and 7 GB per hour for Ultra HD. The “Medium” setting only uses 0.7 GB per hour for a Standard Definition (SD) video.

If you’re sitting on a 5 GB data plan, that 7 GB/hour probably has you sweating! Obviously the best solution is to always stream Standard Definition videos, right?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Hvordan skal fremtidens mobilselskap tjene penger? Fri data og fri bruk av alt. Hva mener Hello direktøren at man skal tjene penger på. Å drive et mobilselskap koster penger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...