Kristoffer Møllevik Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Vi har tatt en nærmere titt på Sonys kompaktkamera med fullformats bildebrikke på hele 42 megapiksler.SNIKTITT: Kompaktkamera til 35 000 kroner? Ja takk, sier nå vi Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har brukt RX1r siden det kom, og kan ikke se for meg at jeg får behov for noe annet kamera på lenge. Hvis man vet hva man vil ha (og hva man får) ser jeg ikke bort fra at denne serien er verdens aller beste fotoapparater. 1 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har brukt 35mm f2 som allroundobjektiv på mine analoge speilreflekser i over 15 år og har vært veldig fornøyd med det! Har sjelden hatt behov for noe annet, så det er ikke et dumt valg. Men likevel drøy pris, tror jeg hadde klart meg bra med X100. Har sett et helt bryllup tatt med det, og det var helt utrolig flott. Ellers tror jeg jeg hadde vurdert de to nye Nikon DL-modellene, som også ser spennende ut. Mye mindre sensor, men spennende optikk. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Ja, 35 er drøyt. 13 mer enn RX1r kostet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har eid RX1 siden den kom på markedet og fotograferer hovedsakelig med 35mm brennvidde . De få gangene jeg savner en annen brennvidde er det videre vidvinkel jeg ønsker meg . Kanskje det kunne vært laget en vidvinkelforsats a la den til X100 . Har nå gått til innkjøp av RX1r II som med alle forbedringene og innebygget søker lagt på vei forsvarer mye av prisøkningen . Det eneste jeg nå savner er værtetthet og et bedre grep . Grepet har jeg forbedret med grep/kameraplaten fra Really Right Stuff . Det tilfører selvfølgelig noe vekt men øker brukervennligheten dramatisk . Det er kompatibelt med arca Swiss hurtigfeste . Dette gjør bruk av stativ mye enklere . Så nå består kameraparken av : RX1 , RX1r II og RX100 IV . Har også en a7 med 35mm f 2.8 og 24-70 m f4.0 som sannsynligvis blir solgt . Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Får ett nydelig lommekamera til mellomlegget på 13 lapper. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Er vel egentlig ikke så mye dyrere, bare kronekursen som har krasja. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Alternativet til dette kameraet er jo Leica X.. Noen færre megapiksler til noen grunker mer. Men ett veldig bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg