apekjeks Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Grunnet en elendig bærbar på jobb så tenker jeg og bygge en ny stasjonær PC til det jeg trenger på jobb. Det jeg trenger PC'en til er todelt, ene er kontorarbeid som alle tekstbehandlingsprogrammer, photoshop og enkel videoredigering. Det andre er streaming av forskjellige tjenester som sumo, dplay, twitch og andre tjenester. Bruksområdet er på en sportsbar så datamaskinen vil streame på opptil 30 skjermer om gangen. Da jeg er usikker på om nettverkskort og skjermkort har så mye og si på og streame til så mange skjermer så spør jeg om hjelp her. Endret 13. april 2016 av apekjeks Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Du bør i vertfall ha mange skjermkort, displaylink til usb? skjermkort etc? Mye av oppgavene er lette å finne løsning til, men skjermkortdelen må vel være av litt kalibel. Selv AMD FirePro W9000 har ikke mere en 6 mini displayport utganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Du trenger bare én videoutgang. Rimelig sikker på at de 30 skjermene allerede er koblet opp med aktive splittere som tar imot ett signal, ikke 30. Lenke til kommentar
apekjeks Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 Dataen blir koblet opp mot en 8x8 HDMI Switcher, børde kanskje spesifisert det. Spørsmålet er vel egentlig om dataen krever noe mer av ytelse på noe vis når du sender signal til så mange skjermer. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Innvestert iværtfall i en skikkelig CPU med flere tråder. Finnes ikke værre en trege jobb PCer, spesielt om man er avhengig av PCen til streaming over flere skjermer. Hva er budsjettet på? Og hva ligger i "lett-redigering"? Lenke til kommentar
apekjeks Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 Budsjettet er hva datamaskinen koster, men ønsker ikke og kaste penger ut vinduet heller. Lett redigering vil si promo/reklame videoer og lignende. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Budsjettet er hva datamaskinen koster, men ønsker ikke og kaste penger ut vinduet heller. Lett redigering vil si promo/reklame videoer og lignende. Trenger fortsatt mer spesifikt, snakker vi en rimelig i5? en 6-kjerner, eller det mer ekstreme med 8-kjerner til 12k? Og i hvilket prissjikte ser du for deg at skjermkortet skal ligge? For noen 7k langt mer enn de er villige til å betale for et skjermkort, mens andre har ingen problem med å svi av 2-3 ganger så mye på SLI. Et annet spørsmål er også hvor lenge PCen er tenkt å holde, og med lett redigering så avhenger det også av hvilke programmer du bruker? Er det freeware og tredjepartsprogrammer, eller snakker vi mer proft som Adobe Premiere? Alt jeg vet sålangt er at den skal streame opp til 30-skjermer via en 8x8 HDMI splitter. Men det som er mer interessant er, skal disse skjermene vise samme/likt materiale? Eller skal skjermene kunne vise ulike filmer, bilder og presentasjoner på likt? Hvor mye multitasking snakker vi? Det er vanskelig å anbefale noe uten å vite mer spesifikt hva skjermene skal brukes til. Det og ha et budsjett og holde seg innenfor er også viktig, da en PC kan koste alt fra 8k og hele veien opp til 30-40k eller mer avhengig av bruk og behov. Lenke til kommentar
apekjeks Skrevet 14. april 2016 Forfatter Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Dagens prosessorer har jeg ikke veldig stor peiling på, derfor jeg spør her. PC'en må kunne holde minimum 3-4 år, datamaskinen vil som regel alltid sende ut det samme signalet på skjermene, så ikke så veldig mye multitasking. Skjermene blir brukt til en av følgende ting: Streamingtjenester som Viaplay, Sumo, Dplay, Twitch, NFL Game Pass + musikkvideoer og reklamesnutter. Når det kommer til redigeringsprogram så er det snakk om programmer som Sony Vegas og AVS. Adobe blir for avansert for meg. Da jeg ikke har så veldig stor peiling på data innenfor dette området så var egentlig hovedspørsmålet om det trengs noe ekstra for og sende til så mange skjermer på samme tidspunkt, i såfall hva som trengs.Tenkte og bruke rundt 10.000, men om det trengs mer så finnes det penger. Endret 14. april 2016 av apekjeks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå