Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Hei, idag installerte jeg en corsair HG10 bracket på 290xen min sammen med en corsair H60. Da jeg var ferdig etter å ha montert alt helt etter boka, satt jeg kortet inn i maskinen og skrudde på, og alt fungerte flott&fint. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke tempsa hvis jeg kjørte MSI 3DMark. Så jeg gjorde da dette og var fornøyd med tempraturene da de ikke bikket 83 grader. Så, når jeg kom til physics delen, gikk plutselig GPU viften opp på 100% og skjermen ble svartere en natta mens maskinen fortsatt gikk. Så skrudde jeg av og på maskinen igjen og pcen bootet og jeg fikk bilde. Men jeg kom ikke lenger en inn på google chrome før akuratt det samme skjedde igjen og skjermen ble helt svart, men det som var litt ekstra spennende denne gangen, er det nå får jeg ikke bilde i det hele tatt! Pcen starter helt fint, GPU viften spinner, men null bilde. Så da lurer jeg på, har jeg gjort mesterkunsten, å ha ødelagt GPUen min? Eller kan det være noe annet snodig som ikke svir like hardt på lommeboka? Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Har du overklokket skjermkortet? Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Har du overklokket skjermkortet? Niks Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Hvordan er viftestyringen satt opp? Auto, manuell?Sjekk GPU volt og hastigheter om de stemmer. Endret 13. april 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Høres ut som du har ødelagt noe eller montert noe feil. Hvordan kjøler du vrm og vram? Du har ikke noe som kortslutter noe plass.. metall mot pcb feks? Sett på stock kjøler igjen å se om det funker da kanskje .. Endret 13. april 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Hvordan er viftestyringen satt opp? Sjekk GPU volt og hastigheter om de stemmer. Hvordan skal jeg få sjekket dette da jeg ikke får noe bildet ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Btw 83 grader på gpu med en h60 er ikke bra. Nekter å tro du har gjort dette optimalt Endret 13. april 2016 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Hvilket kort er det? Har det "dual bios" med en jumper?http://www.guru3d.com/articles-pages/radeon-r9-290-review-benchmarks,15.html Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Btw 83 grader på gpu med en h60 er ikke bra. Nekter å tro du har gjort dette optimalt Så kortet er med andre ord dødt? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Ikke nødvendigvis. Begynn med å sett på orginal kjøleren nøyaktig slik den var. Funker alt da har du montert noe feil ... Endret 13. april 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Hvilket kort er det? Har det "dual bios" med en jumper? http://www.guru3d.com/articles-pages/radeon-r9-290-review-benchmarks,15.html Ja, det har en liten sort bryter, men det helper ikke å vippe på denne. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Ikke nødvendigvis. Begynn med å sett på orginal kjøleren nøyaktig slik den var. Funker alt da har du montert noe feil ... Skal sette på stockkjøler i morgen, og se om det hjelper noe. Om ikke det vil fungere, er da sikkert å si at kortet er fullstendig dødt? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Tja.. kanskje. Blir spekulasjoner. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Kan sende det til meg i så fall så kan jeg se på det ? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Du var selvsagt "jordet" før du håndterte kortet? Statisk elektrisitet har drept mye hardware opp igjennom tiden. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Prøvde nå et eldre 560ti i pcen, og har prøvd begge PCI slotsa. Dette er et kort jeg vet fungerer, men får samme resultat med dette som med 290x'n Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Du var selvsagt "jordet" før du håndterte kortet? Statisk elektrisitet har drept mye hardware opp igjennom tiden. Ja, jeg er relativt sikker på at jeg kortet ikke har blitt zappet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Er det VRM som kom opp mot 83 eller GPU? Hvis det er GPU er det veldig veldig veldig høyt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2016 Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Prøvde nå et eldre 560ti i pcen, og har prøvd begge PCI slotsa. Dette er et kort jeg vet fungerer, men får samme resultat med dette som med 290x'n Oi da. Knekt hovedkortet ditt? Spesielt.Lurer på hva du har klart her. Må være noe form for kortslutning. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 13. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2016 Er det VRM som kom opp mot 83 eller GPU? Hvis det er GPU er det veldig veldig veldig høyt. det var "Grapichs" på Speccy.. Men det har ligget på på 91 grader (!!!) med ref kjøler, så jeg tenkte at dette var en forbedring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå