Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte til UK med barn

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte til England i nærmeste fremtid. Mannen min er engelsk, og har bodd her i 10 år. Nå er han sliten og utbrent av jobben sin, og vi ønsker begge forandring. Tanken er da å flytte til England hvor jobbmulighetene i mannens bransje er mye større enn de er her.

Men vi har en sønn på snart 4.5 år. Han er tospråklig, og sen i utvikling. Han snakker ikke enda i setninger lenger enn ca 3-4 ord, og er ikke helt ute av bleiene (dvs at han går uten bleie på dagen og har nattbleie på). Han får hjelp av spes.ped 2 timer i uka i bhg, og det er vedtatt utsatt skolestart for han (han er desemberbarn). Språklig virker han tryggere på engelsk enn på norsk, men forskjellen er ikke stor.

Er det noen som har erfaring med å flytte til UK med et barn som har litt andre/spesielle behov? Mannen er redd for at han ikke skal få det han trenger, at han skal bli mobbet og at vi ikke skal finne en god nok skole til ham. Jeg er også bekymret for dette, men håper og tror at systemet i England vil kunne følge opp det som PPT har rapportert herfra.

Veldig takknemlig for svar på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at mange av de samme systemene finnes i england, men eneste måten å finne dette ut på er å kontakte myndigheter der. Dersom dere føler barnet har god oppfølging i dag i Norge og vurderer å flytte til england bare for å bedre mannens situasjon så kan man jo vurdere om man vil vente noen år til barnets situasjon kanskje har bedret seg? hard jobbing i ett år eller to vil kunne rette opp dette sikkert. 

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Ikke helt på topic, men ville bare si at jeg har også sønn på 4 år som er litt sen i utviklingen (snakker ikke i setninger på mer enn ca 3 ord), og vi har menneske fra PPT nesten 20 timer i uken. Syntes 2 timer virket lite, men er vel en rapport som ligger i grunn, og det er sikkert det beste for deres sønn. Følte bare jeg ville kommentere det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...